Gå til innhold

utrolig irritert på typen fordi han gir bort tingene mine!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En plastflaske med søtt motiv blir likevel ikke viktigere enn å være raus og vennlig mot et lite barn man har valgt å være i familie med.

TS er raus og vennlig. Hun har sagt at jenta kan få drikkeflaska av henne, men poengtert at det i så fall er en gave fra henne til jenta. Det er ikke et urimelig krav.

Som du kan lese nedover i tråden, har fyren tidligere tatt æren for gaver TS har gitt til jenta, og sagt at det var fra ham selv. Jeg hadde også blitt irritert over dette.

Og det er ikke et urimelig krav at man spør før man låner noe, uansett hva det er snakk om.

Men når det er sagt, så klarer jeg ikke helt å forstå hvorfor problemet ikke kan løses på en annen måte. TS kan gjemme flaska si, jenta kan få ei tilsvarende flaske fra eBay.

Anonymous poster hash: 16238...84c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres ut som stemoren i fra helvete og jeg regner med du er et mareritt å være i hus med. Hvis du mot formodning skulle få barn med denne mannen. Vil du da ha et sett med regler for deres felles barn og et sett med regler for din stedatter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

___TS er raus og vennlig. Hun har sagt at jenta kan få drikkeflaska av henne, men poengtert at det i så fall er en gave fra henne til jenta.___ Det er ikke et urimelig krav.

Som du kan lese nedover i tråden, har fyren tidligere tatt æren for gaver TS har gitt til jenta, og sagt at det var fra ham selv. Jeg hadde også blitt irritert over dette.

Og det er ikke et urimelig krav at man spør før man låner noe, uansett hva det er snakk om.

Men når det er sagt, så klarer jeg ikke helt å forstå hvorfor problemet ikke kan løses på en annen måte. TS kan gjemme flaska si, jenta kan få ei tilsvarende flaske fra eBay.

Anonymous poster hash: 16238...84c

Raushet og vennlighet er noe man viser FØR man lager en krangel ut av at en småjente har fått drikke av ens drikkeflaske med småjentemotiv.

Jeg hadde blitt sjokkert om mannen min laget en scene av at mitt barn/niese/nevø hadde tatt på hans suvenirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raushet og vennlighet er noe man viser FØR man lager en krangel ut av at en småjente har fått drikke av ens drikkeflaske med småjentemotiv.

Jeg hadde blitt sjokkert om mannen min laget en scene av at mitt barn/niese/nevø hadde tatt på hans suvenirer.

Det er strengt tatt kjæresten til TS som lager en scene, ikke TS.

Hadde han vært løsningsorientert ville han sagt "Det er TS sin, men jeg skal kjøpe en drikkeflaske til deg på eBay, så kan dere to ha like drikkeflasker, det blir blir vel gøy"!

Anonymous poster hash: 16238...84c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til TS: bruk avsnitt når du skriver lengre innlegg, det gjør det enklere å lese det du skriver.

Dessuten ser det mer sofistikert ut;)



Anonymous poster hash: 1220b...fca
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er raus og vennlig. Hun har sagt at jenta kan få drikkeflaska av henne, men poengtert at det i så fall er en gave fra henne til jenta. Det er ikke et urimelig krav.Som du kan lese nedover i tråden, har fyren tidligere tatt æren for gaver TS har gitt til jenta, og sagt at det var fra ham selv. Jeg hadde også blitt irritert over dette.Og det er ikke et urimelig krav at man spør før man låner noe, uansett hva det er snakk om. Men når det er sagt, så klarer jeg ikke helt å forstå hvorfor problemet ikke kan løses på en annen måte. TS kan gjemme flaska si, jenta kan få ei tilsvarende flaske fra eBay. Anonymous poster hash: 16238...84c

Nei!!! TS er ikke raus og vennlig! Tvert i mot. Hun virker umoden, sær og vanskelig og ser på seg selv som bedre enn sin kjæreste. Dette viser hun ved det hun har skrevet om han er mindre sofistikert og vokst opp i et hjem med andre verdier enn henne.

Det stakkars barnet kommer aldri til å bli verdsatt i TS sine øyne, eller likeverdige med evt fremtidige barn TS får.

Anonymous poster hash: beec6...5aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår faktisk at du blir lei deg og føler deg overkjørt. Det handler ikke om drikkeflasker eller my little pony, men at han ikke respekterer meningene dine og tingene dine. Det at han gir det til datteren sin, fører også til at du blir den stygge ulven her, som ikke unner et barn noe, og det er utrolig utspekulert og dårlig gjort av han. Han setter deg i klemma.

Er du sikker på at du vil gifte deg med denne mannen? Han mangler respekt for deg, og det er viktig i et forhold.

Det her er jo faktisk den eneste (kudos til deg, Mythic!) som har forstått hva ts mener. Resten av folka i denne tråden forstår tydeligvis svært lite.

Det er helt greit å være barnslig, og å elske godteri, my little pony og rosa,og smykker, sko og vesker.

Men hvis man ikke vil at noe skal bli rørt så må man enten sette det bort, eller sette det slik at det ikke er mulig å nå det. Forklare at det er nostalgi og ikke noe som skal røres. Jeg har en figur fra en japansk tegneserie og den står på en hylle. Har jeg folk på besøk kan de godt se på den, men det blir forklart til eventuelle barn at det ikke er en leke, men en pyntegjenstand og det skal således ikke lekes med. Det blir forstått.

Anonymous poster hash: cd165...41d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!! TS er ikke raus og vennlig! Tvert i mot. Hun virker umoden, sær og vanskelig og ser på seg selv som bedre enn sin kjæreste. Dette viser hun ved det hun har skrevet om han er mindre sofistikert og vokst opp i et hjem med andre verdier enn henne.

Det stakkars barnet kommer aldri til å bli verdsatt i TS sine øyne, eller likeverdige med evt fremtidige barn TS får.

Anonymous poster hash: beec6...5aa

TS skriver at hun liker jenta, de har et godt forhold og det er ingenting som tyder på at jenta ikke kommer til å bli verdsatt" som du skriver.

Det er ikke det spor rart at jenta tror ponnyene og flaska er fritt frem for henne å bruke; det er barnemotiv på dem og en hvilken som helst unge ville ha trukket samme konklusjon.

Men da er det opp til kjæresten å forklare at "Det er TS sitt, om du vil låne, så må du spørre først".

Uansett hva slags gjenstand det er snakk om, så går man ikke bare og forsyner seg/gir det vekk til andre uten å ta det opp med eieren.

Anonymous poster hash: 16238...84c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strengt tatt kjæresten til TS som lager en scene, ikke TS.

Hadde han vært løsningsorientert ville han sagt "Det er TS sin, men jeg skal kjøpe en drikkeflaske til deg på eBay, så kan dere to ha like drikkeflasker, det blir blir vel gøy"!

Anonymous poster hash: 16238...84c

Men denne mannen trodde at han forholdt seg til en voksen person, og forutså derfor ikke at det kunne bli problemer ut av at han lot datteren drikke av en flaske. Hvem ville forutsett det egentlig, når det gjelder hva som er akseptabelt mellom eget barn og egen partner gjennom flere år? En drikkeflaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skriver at hun liker jenta, de har et godt forhold og det er ingenting som tyder på at jenta ikke kommer til å bli verdsatt" som du skriver.Det er ikke det spor rart at jenta tror ponnyene og flaska er fritt frem for henne å bruke; det er barnemotiv på dem og en hvilken som helst unge ville ha trukket samme konklusjon.Men da er det opp til kjæresten å forklare at "Det er TS sitt, om du vil låne, så må du spørre først".Uansett hva slags gjenstand det er snakk om, så går man ikke bare og forsyner seg/gir det vekk til andre uten å ta det opp med eieren. Anonymous poster hash: 16238...84c

Så lenge TS skriver at hun har vært kjæreste med barnets far i flere år men ikke kjenner barnet, så kan jeg ikke forstå hvordan du kan påstå at de har et godt forhold...

Anonymous poster hash: beec6...5aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da får jeg ordlegge meg bedre. Det var ikke meningen å krenke noen her inne ved å benytte ordet " mindre sofistikert". Jeg valgte feil ord og burde heller si at han har vokst opp i et hjem med andre verdier enn de som jeg vokste opp med. Dette ble påpekt av to venninner en gang vi gjorde set slutt. Jeg vil ikke at han skal tro at jeg må behandle henne identisk som han, når han er min kjøreste gjennom flere år, og hun er et barn jeg ikke kjenner. Vi må få tid nok til å bli kjent også må ting få falle på plass. TS

Anonymous poster hash: 8e67c...bf3

Datteren hans er to år gammel og du er hans kjæreste gjennom flere år? Kan du utdype?

Anonymous poster hash: 31dd3...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min unge, da hadde saken vært en annen. Det vedder jeg på. Hadde aldri latt mitt eget barn åpne andres brev, hadde ikke latt mitt egen barn ta tingene til samboern min heller. Men hun hadde sikkert fått leke fritt med mine. Jeg er ikke barnets mor, det må han forstå. Jeg kan gjøre alt for å være dn god stemor, men det funker ikke å presse gjennom alt på endag. Følelser og samhørighet utvikles og kan ikke påtvinges. Jeg liker henne veldig, veldig godt! Til tider bedre enn min kjæreste! Sånn som i dag! Vil bare ikke at de skal spise opp maten min og leve på meg, for så å stikke når de er lei. Jeg jobber mye og han jobber 60 %. Han tjenerlite og har høy gjeld. Han spiser sllerede 70% av alk maten vi begge betaler 50/50.

Anonymous poster hash: 8e67c...bf3

Hvorfor vil du gifte deg med denne mannen når dere er uenige om så omfattende og grunnleggende verdier som barneoppdragelse og økonomi? Det er jo ikke liv laga utifra hva du beskriver for oss her.

Anonymous poster hash: 1c5f4...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg forstår faktisk at du blir lei deg og føler deg overkjørt. Det handler ikke om drikkeflasker eller my little pony, men at han ikke respekterer meningene dine og tingene dine. Det at han gir det til datteren sin, fører også til at du blir den stygge ulven her, som ikke unner et barn noe, og det er utrolig utspekulert og dårlig gjort av han. Han setter deg i klemma.

Er du sikker på at du vil gifte deg med denne mannen? Han mangler respekt for deg, og det er viktig i et forhold.

Helt enig i dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår typen din veldig godt. De fremstår jo veldig gnien når du lager rabalder over en DRIKKEFLASKE. Jeg forstår prinsippet ditt også, men om du vil at noe stå til pynt og ikke brukes, kan du sette den vekk. Er det ting du er redd for og skal spare resten av livet, så sett det vekk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp med andre verdier? Ikke så materalistiske verdier at man sitter og gnir på mitt og ditt når man skal gifte seg kanskje?



Anonymous poster hash: 0633c...844
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet det er skikkelig OT, men må bare spørre likevel: Hva slags smak er det snakk om? For en tid tilbake kjøpte jeg på ferie en pakke Pringles hvor flakene faktisk var lilla; har ikke sett den siden noen andre steder. Jeg er bare litt fascinert av alle de forskjelge typene man kommer over når man er i utlandet.

Anonymous poster hash: 16238...84c

Seaweed :) Åh, har så lyst til å spise den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp med andre verdier? Ikke så materalistiske verdier at man sitter og gnir på mitt og ditt når man skal gifte seg kanskje?

Anonymous poster hash: 0633c...844

Tja, etter hva TS skriver er kjærestens verdier noe sånn som dette:

"Alt mitt er mitt, og alt ditt er felleseie".

TS' verdier er derimot "Jeg deler gjerne, men spør før du låner noe".

Skjønner godt at det krasjer.

Anonymous poster hash: 16238...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd og tilbakemeldinger. Jeg kommer nok ikke til å sette bort tingene mine, sånn kan jeg ikke leve i lengden. Det er jo et hjem og kan ikke måtte behøve å låse vekk sakene mine. Hun er 6, 5 år. Er mer bekymret over at vi har såpass forskjellig verdigrunnlag. Jeg gir til han, det aller meste og er veldig tålmodig fordi at jeg er glad i han. Men, for meg er datteren et individ jeg respekterer og liker, og som jeg helt dikkert blir veldig glad i, men er ikke moren hennes. Det er derfor vanskelig å se på at kjæresten ninbtrosser meg og lar henne bruke/ få ting som er mine. Føler meg overkjørt, lite respektert.TS

Anonymous poster hash: 8e67c...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo ts litt også, jer er det vel snakk om prinsipp, typen hennes skal jo ikke gi bort hennes ting til andre uten å ha spurt, og at han også har gitt bort gaver til datteren som ts har kjøpt men som han tar kreditt for, det er jo å overkjøre, og det er sjeldent fair game i et forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...