Gå til innhold

utrolig irritert på typen fordi han gir bort tingene mine!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner deg godt ts. Jeg vil gjerne bestemme selv hva jeg vil dele med andre. Frekt å ta seg sånne friheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor ikke dere sammen? Og datteren bor hos dere i blant, eller alltid? Samboeren min og jeg har ikke noe "mitt" og "ditt" i hverdagen. Hadde det blitt slutt, hadde vi nok tatt med de tingene vi selv hadde kommet med i utgangspunktet, men tenker ikke noe over det til daglig. Hadde samboeren min sagt at jeg ikke fikk bruke den og den paraplyen, termosen, drikkeflasken, stekepannen, lese den og den boka eller hva det måtte være hadde jeg også blitt irritert. Syns det virker rart å skille mellom sånne ting når man bor sammen ...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg jeg også.

Dine ting er dine ting. Jeg har noen dustesuvenirer jeg har kjøpt diverse steder i verden, blant annen en eske med Pringles som har en merkelig smak. Hadde noen spist den, eller spisset blyanten jeg kjøpte av en gateselger i f.eks Kina så hadde jeg blitt sur. Ikke fordi det er mye verdi i penger, men fordi det er minner for meg.

Om flasken stod på et tilgjengelig sted forstår jeg at datteren trodde den var til henne, men jeg synes kjæresten din virker veldig egoistisk når det kommer til det andre du skriver.

Jeg tror dere må ta dere en skikkelig oppvask.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg jeg også.

Dine ting er dine ting. Jeg har noen dustesuvenirer jeg har kjøpt diverse steder i verden, blant annen en eske med Pringles som har en merkelig smak. Hadde noen spist den, eller spisset blyanten jeg kjøpte av en gateselger i f.eks Kina så hadde jeg blitt sur. Ikke fordi det er mye verdi i penger, men fordi det er minner for meg.

Om flasken stod på et tilgjengelig sted forstår jeg at datteren trodde den var til henne, men jeg synes kjæresten din virker veldig egoistisk når det kommer til det andre du skriver.

Jeg tror dere må ta dere en skikkelig oppvask.

En ting er å spise noe, eller spisse noe, så de blir annerledes.. Å bruke en flaske endrer den ikke, med mindre den er latterlig dårlig kvalitet. Hvis man er veldig redd for en ting, må den oppbevares utilgjengelig for barn

Anonymous poster hash: ac1f2...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å spise noe, eller spisse noe, så de blir annerledes.. Å bruke en flaske endrer den ikke, med mindre den er latterlig dårlig kvalitet. Hvis man er veldig redd for en ting, må den oppbevares utilgjengelig for barn

Anonymous poster hash: ac1f2...a82

Ja, jeg er enig i at den bør oppbevares utilgjengelig for barn. Samleobjekt burde ikke legges hvor barn kan få tak i det, men virker på meg som om samboeren til TS er den typen som kan finne fram slike ting fordi han mener det er tull.

Om jeg møtte noen som samlet på baseballkort eller duplo-figurer så hadde jeg faktisk respektert det, uansett hvor tullete jeg måtte mene det var.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og kjæresten min har en del samleobjekter,
Ja jeg har både Hello Kitty, MLP, men har også diverse annet rart, en god del kpop stuff..( ikke mye, men litt) Som tar kanskje 2 medium hyller..

Typen har Star Wars, Star Trek, Diverse retro gaming effekter og dette er også plassert på hyller..

Man kødder ikke med samleobjekter!
Det er ting man liker.
Og mange har de tingene som ett minne.

En tidligere sjef av meg har fått laget en -man cave- i huset sitt, hvor han har alle sine samleobjekter, og det er BARE Disney x)
-Men så jobbet han jo flere år i Disney World.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke dere sammen? Og datteren bor hos dere i blant, eller alltid? Samboeren min og jeg har ikke noe "mitt" og "ditt" i hverdagen. Hadde det blitt slutt, hadde vi nok tatt med de tingene vi selv hadde kommet med i utgangspunktet, men tenker ikke noe over det til daglig. Hadde samboeren min sagt at jeg ikke fikk bruke den og den paraplyen, termosen, drikkeflasken, stekepannen, lese den og den boka eller hva det måtte være hadde jeg også blitt irritert. Syns det virker rart å skille mellom sånne ting når man bor sammen ...

Dette!

Og så skjønner eg ikkje heeeilt dette med at du ville behandle din samboers barn så annerledes enn dine egne.. Kva viss/når dere får barn sammen. Skal det vere så stor forskjellsbehandling?

Det virker også som det er mange ting ved mannen som irriterer deg. Kanskje du bør tenke deg godt om dersom du skal gifte deg med mannen og bu saman med han? Kvifor jobber han bare 60% når han har mykje gjeld og ei datter å forsørge? Det virker rart for meg. Og gjør han i mine auge mindre attraktiv. Han må jo ta ansvar.

Du bør nok ta ein alvorsprat med mannen. Det er dårlig tegn når det irriterer deg kor mykje han et... Eg og min samboer teller ikkje kroner. Ikkje veit vi kven som betaler mest mat heller. Det er vel meg, men han betaler strøm, eg betaler tv og internett, vi deler husleige, den som kjører bilen når den må fylles bensin på fyller bensin.. Vi har planer om å vere saman resten av livet. Vi vil ha barn sammen. Heldigvis er han ikkje gniten! Og det er ikkje eg heller! Han tjener langt meir enn meg no, men etterkvart vil eg også tjene meir når eg er ferdig med utdanning. Penger er så vanlig å krangle om. Glad vi slipper det. Dette må dere prate om!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer deg at HENNES ting er hellig? Har hun ting du har lyst å ta? De der ponniene må du jo legge vekk, eller ettertrykkelig forklare til både far og datter at er til pynt og DINE. Men du bør ikke gifte deg, så lite glad i både han og henne som du virker.

Som du selv sier, hva når konflikten dreier seg om noe virkelig stort, det oppstår et ekte problem? (Og hva skal du med en mann fra et ikke-sofistikert hjem? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fakkings DRIKKEFLASKE.

En drikkeflaskeee.

Så faens hva? Hennes ting er hennes ting, og han bør ha såpass respekt at han lærer datteren sin at man spør før man låner noe.

Anonymous poster hash: b97c7...d2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tror at jeg er så forferdelig som person her inne. Jeg lar kjæresten bruke nesten alt, men shampoer og enkelte matprodukter vil jeg ha for meg selv. Hsn hsr egen deo og hudkrem. Og ikke vil han låne bort klær, som sokker el t-skjorter yil å sove i. Det blir litt overveldende når jeg ikke har hatt så mye kontakt med datteren inntil nylig, at han er frekk på hennes vegne. At han styrer over hodet på meg ogsvasvarer med å si at jeg behandler fatteren stygt. Har aldri sagt eller gjort noestygt mot henne! Og i tillegg si at jeg lødelegger for dem, når det er han som trykker alt dette nedover hodet på meg på kort tid. Han som prøver å få oss til å bonde, men det tar litt tid. Så at jeg ødelegger, kun ved å nevne det med drikkeflaska, det ble urettferdig. Og nå s arer han meg ikke og sier at de har det bedre uten meg. Tror kanskje det jeg også, om det fortsetter sånn.

Anonymous poster hash: 8e67c...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker jo ikke akkurat så veldig sofistikert du heller TS. Ikke bare på grunn av denne drikkeflasken men på grunn av alt annet du skriver og hvordan du ordlegger deg.

Anonymous poster hash: beec6...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, da får jeg ordlegge meg bedre. Det var ikke meningen å krenke noen her inne ved å benytte ordet " mindre sofistikert". Jeg valgte feil ord og burde heller si at han har vokst opp i et hjem med andre verdier enn de som jeg vokste opp med. Dette ble påpekt av to venninner en gang vi gjorde set slutt. Jeg vil ikke at han skal tro at jeg må behandle henne identisk som han, når han er min kjøreste gjennom flere år, og hun er et barn jeg ikke kjenner. Vi må få tid nok til å bli kjent også må ting få falle på plass. TS

Anonymous poster hash: 8e67c...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da får jeg ordlegge meg bedre. Det var ikke meningen å krenke noen her inne ved å benytte ordet " mindre sofistikert". Jeg valgte feil ord og burde heller si at han har vokst opp i et hjem med andre verdier enn de som jeg vokste opp med. Dette ble påpekt av to venninner en gang vi gjorde set slutt. Jeg vil ikke at han skal tro at jeg må behandle henne identisk som han, når han er min kjøreste gjennom flere år, og hun er et barn jeg ikke kjenner. Vi må få tid nok til å bli kjent også må ting få falle på plass. TSAnonymous poster hash: 8e67c...bf3

Han er din kjæreste gjennom flere år og hun er et barn du ikke kjenner.....

Jaja...

Du virker særdeles umoden og hvis du vokste opp i et hjem hvor Hello Kitty-flasker blir beskrevet som verdier, så forstår jeg godt at du føler deg urettferdig behandlet :ler:.

Men ærlig talt: Bli voksen!

Anonymous poster hash: beec6...5aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det minste rart TS blir irritert. Og å si at hun an kjøpe en ny på eBay blir bare tåpelig; denne drikkeflaska hadde hun kjøpt på tur i Japan og den vekker minner. En hvilkensomhelst drikkeflaske fra eBay blir ikke helt det samme.



Anonymous poster hash: 16238...84c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

blant annen en eske med Pringles som har en merkelig smak.

Jeg vet det er skikkelig OT, men må bare spørre likevel: Hva slags smak er det snakk om? For en tid tilbake kjøpte jeg på ferie en pakke Pringles hvor flakene faktisk var lilla; har ikke sett den siden noen andre steder. Jeg er bare litt fascinert av alle de forskjelge typene man kommer over når man er i utlandet.

Anonymous poster hash: 16238...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da får jeg ordlegge meg bedre. Det var ikke meningen å krenke noen her inne ved å benytte ordet " mindre sofistikert". Jeg valgte feil ord og burde heller si at han har vokst opp i et hjem med andre verdier enn de som jeg vokste opp med. Dette ble påpekt av to venninner en gang vi gjorde set slutt. Jeg vil ikke at han skal tro at jeg må behandle henne identisk som han, når han er min kjøreste gjennom flere år, og hun er et barn jeg ikke kjenner. Vi må få tid nok til å bli kjent også må ting få falle på plass. TS

Anonymous poster hash: 8e67c...bf3

DETTE burde dere ha snakket om tidlig i forholdet, du fant en mann med barn. Du oppfører deg veldig umodent. De tingene som er dine bør oppbevares utilgjengelig for barnet.

Noe sier meg at du ikke akkurat har evnen til å si ifra om ting på en skånsom måte, og det blir lett slik at et barn føler seg avvist i en slik situasjon du beskriver. Alt jeg leser i innleggene dine er: MIN, MINE, MITT...

Tror egentlig ikke du er moden for et forhold med barn.

Anonymous poster hash: dca5a...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og jeg har vært sammen i mange år. Flere sier at de har merket at han er fra et mindre sofistikert hjem ( mildt sagt).Uansett. Jeg rører ikke det som ikke er mitt og leser verken hans mail eller andres. Jeg er 100 % ærlig sånn sett. I Japan for to år tilbake, kjøpte jeg en hello kitty drikkeflaske. Jeg har sagt til han at den vekket en nostalgi og at det var derfor jeg kjøpte den. Jeg sa på tull at den måtte passes godt på da jeg var borte. Så at datteren hans brukte den på et bilde. Jeg sa fra at dette ikke var greit. I grunn et prinsipp, mer enn noe annet. Mine ting er mine ting og jeg vil bestemme over de. Tenkte at det var greit å ta det med en gang slik at han vet at jeg misliker sånn. Burde ikke spille noen rolle om det er dyrt eller billig. I dag drakk hun igjen av flaska. Jeg nevnte det på nytt. Da klikket kjæresten min og sa at hun tross alt trodde at den var hennes. Jeg sa: men du tenker jo tydeligvis ikke. Hva om dette var en gammel gave fra min far? Også er det plutselig hennes? Jeg forsøkte å få han til å fatte poenget. Jeg sa også at hun kunne få den av meg, men at det var min gave til henne. Han slengte igjen døren og skrev neldinger om hvor grusom jeg er. At dette forteller hvor barnslig og gjerrig jeg er og at han misliker at jeg behandler barnet hans sånn og at jeg bare ødelegger. Jeg har bare vært hyggelig mot datteren og liker henne veldig godt. Men hvorfor skal mine ting bli allemannseie? Og hvorfor sjal ikke jeg få lov til å bli hørt? Jeg samler på my little pony også. Er 30 år, men jeg må da få lov til å bestemme selv over nine ting! Hva er det neste? At hun tar bilen når hun er 18, fordi pappa gir henne lov og truer med skillsmisse om jeg sier han i mot. Hvorfor skal han lage kjeltring av sin egen datter? Man spør om å få låne!

Anonymous poster hash: d9397...803

Ts. Her syns jeg du er den som bør skjerpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det minste rart TS blir irritert. Og å si at hun an kjøpe en ny på eBay blir bare tåpelig; denne drikkeflaska hadde hun kjøpt på tur i Japan og den vekker minner. En hvilkensomhelst drikkeflaske fra eBay blir ikke helt det samme.

Anonymous poster hash: 16238...84c

En plastflaske med søtt motiv blir likevel ikke viktigere enn å være raus og vennlig mot et lite barn man har valgt å være i familie med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...