Gå til innhold

Kan jeg gi han en gave, eller blir det for rart…..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det veldig feil av meg å gi han en gave? Jeg har så lyst. Tenkte å bare legge igjen gaven i postkassen… Får ikke gitt han den f2f fordi han studerer på den andre kanten av landet. Jeg flytter mest sannsynlig snart herfra, så vet ikke når neste gang jeg får sett han. Mulig i høstferien, men fortsatt… Har bare møtt han et par ganger. Situasjonen i dag gjør det vanskelig å være mer med hverandre, men senere…

Har bestemt meg for å kapre fyren til slutt, nemlig..

Hva ville dere tenkt dersom dere mottok gaven fra en jente?



Anonymous poster hash: 2dae2...eeb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utifra det du skriver er det ikke lett å vite. Kan enten være veldig hyggelig eller veldig creepy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent han siden påske. Tror begge er tiltrukket av hverandre… men siden han studerer på den andre siden av landet, så har vi ikke mulighet til og treffes så ofte. Skal møte han igjen om noen få uker… Jeg flytter snart, og har lyst til å gjøre noe kult med han før jeg flytter da. Har litt lyst å gi han en billett til å se kampen hvor favorittlaget hans spiller. Dessuten har han bursdag snart. Men vet ikke om jeg bør...



Anonymous poster hash: 2dae2...eeb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da gjør jeg det. Håper han blir glad da. :) Kan vel ikke slå feil for en fotballinsteressert gutt å se favorittlaget spille?!



Anonymous poster hash: 2dae2...eeb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei han blir nok glad :)

Jeg har ikke så mye å rutte med, men hvis jeg gir han en billett, er det meningen at jeg skal betale for opphold samt flyreise? Og bør jeg kjøpe to billetter (meg+han) eller bare til han? Er egentlig redd for å skremme bort fyren

TS

Anonymous poster hash: 2dae2...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å rutte med, men hvis jeg gir han en billett, er det meningen at jeg skal betale for opphold samt flyreise? Og bør jeg kjøpe to billetter (meg+han) eller bare til han? Er egentlig redd for å skremme bort fyren

TS

Anonymous poster hash: 2dae2...eeb

Hm. Ja da ble det jo litt vanskeligere. Er det så langt unna altså? Du vet sikkert best selv om du skal kjøpe billett til dere begge eller ikke, vi på KG kjenner jo verken han eller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ja da ble det jo litt vanskeligere. Er det så langt unna altså? Du vet sikkert best selv om du skal kjøpe billett til dere begge eller ikke, vi på KG kjenner jo verken han eller deg.

Det er jo i London :) Jeg kan betale for billett samt hotell i hvert fall, for oss begge.. blir det dumt hvis han da betaler for flyreisene?

Han sa en gang at vi måtte se en kamp sammen

Anonymous poster hash: 2dae2...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Du kan ikke gi en overraskelsesgave til noen hvor det forventes at de skal betale noe som helst. Gir du en sånn tur, så er det du som betaler hele kalaset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en ganske heavy gave å gi til en mann du ikke er i et forhold med engang..



Anonymous poster hash: d3f4c...e17
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, men tror du ikke han ville blitt glad? Egentlig er ikke pengene så viktig for meg, men opplevelsen



Anonymous poster hash: 2dae2...eeb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det, men tror du ikke han ville blitt glad? Egentlig er ikke pengene så viktig for meg, men opplevelsen

Anonymous poster hash: 2dae2...eeb

Det vet jeg ikke, ettersom jeg ikke kjenner han eller deres forhold :) men det jeg vet er at hvis en fyr jeg hadde drevet litt på med (eller hva dere gjør) i 5 mnd, uten at jeg hadde blitt sammen med han, hadde gitt meg en weekend til et sted jeg hadde skikkelig lyst til å dra, så hadde jeg synes det var ekstremt ukomfertabelt dersom jeg ikke ville bli sammen med han. Så med mindre du vet 100% sikkert at dere er på vei til å bli sammen/at han er veldig forelsket i deg ville jeg nok droppet det.

At han sier "vi må se kamp sammen en gang" betyr ikke nødvendigvis at han mener det helt oppriktig.. Dessverre :-/

Anonymous poster hash: d3f4c...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt å gjøre det samme til kjæresten min, vet han vil elske det! men nå har vi vært sammen en stund da. hadde jeg vært deg ville jeg kanskje prøve å grave litt i hva han ville syntes om en slik gave fra deg, og hvor han føler dere står i forhold til hverandre. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, tror jeg bare dropper det hele. Blir for rart :P hahaha… hva man finner på :P



Anonymous poster hash: 2dae2...eeb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For det første synes også jeg at det er generelt en uting å gi gaver som betyr kostnader for mottaker.

For det andre, en slik gave er ikke helt passende når man beskriver deres nåværende situasjon som at du tror han er tiltrukket og dere har kjent noen måneder. Dette gjelder både den totale prisen med gaven, og hele tanken av å reise bort sammen. Å få en gave for flere tusen kroner før man i det hele tatt er sammen er litt.. mye.

Jeg ville nok mistenke at det kan nok skremme bort typen ja - selv om han kanskje hadde takket ja til en gratis tur.

For det tredje, siden du ikke er sammen med ham vet du jo ingenting om planene hans - kanskje han er opptatt denne helgen/dagen/uken?

Alt i alt synes jeg at du godt kan gi ham en eller annen gave/oppmerksomhet, men at akkurat denne gaven var lalt for heftig... Om dere da skulle bli sammen, da kan du jo like gjerne planlegge den samme reisen da?

--

jaja, og der var jeg litt for treg med skriving.. :)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...