Gå til innhold

Rape gal av p-piller, å det tærer på forholdet. Noen fler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tåler heller ikke p-piller. Gikk over til å bruke p-ring, og har ikke hatt en eneste bivirkning. Enklere å bruke er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh kjenner meg igjen! Prøvd mange forskjellige hormon-prevensjoner, verste jeg prøvde var hormonspiral, den var fæl med bivirkninger:(

Det jeg reagerer minst på (ikke helt knirkefritt altså..) er p-ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hormonprevensjon kødder med kroppen vår, ingen tvil om det. Merker du slike bivirkninger, så bør du slutte med det samme. Det kan gå veldig langt, faktisk altfor langt, med depresjoner og slikt. Har personlig erfart det, nå har jeg hormonspiral, og den synes jeg er genial

Er da hormoner i hormonspiral også, så om noen sliter med at de får psykiske bivirkninger av en p-pille ville jeg enten anbefalt en minipille eller å slutte helt med hormonprevensjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P- piller er ikke bra fot kroppen, forstyrrer systemet. Det er rett og slett unaturlig for kroppen. Da er det bedre å bruke kondom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da hormoner i hormonspiral også, så om noen sliter med at de får psykiske bivirkninger av en p-pille ville jeg enten anbefalt en minipille eller å slutte helt med hormonprevensjon

Er veldig lite, og kun lokal hormonutskillelse av hormonspiral, så den er mye tryggere å bruke enn piller. Selv jeg som nesten ikke overlevde bruk av ppiller, tåler hormonspiral uten problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Er veldig lite, og kun lokal hormonutskillelse av hormonspiral, så den er mye tryggere å bruke enn piller. Selv jeg som nesten ikke overlevde bruk av ppiller, tåler hormonspiral uten problem

Den har samme hormoner som en minipille :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha brukt p-piller i mange år sluttet jeg nå i sommer, fordi jeg hadde masse problemer og det så ut til at hormoner var fellesnevneren. Og du verden, nytt liv! Bort med depresjoner, null sexlyst, soppinfeksjoner, nedstemthet og grettenhet. Skal sette inn hormonspiral ved neste mens, og håper det ikke blir noen endinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler heller ikke hormonprevensjon, kjæresten min blir så vannvittig idiot når jeg tar det. :fnise:

Godt å se at det ikke bare er min kjæreste som reagerer så masse på hormonene jeg puttet i kroppen ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bytte merke?

Jeg blir, som du sier "rape gal" hvis jeg får "feil type".

Bruker Microgynon, som kan byttes med et generisk merke som heter Oralcon.

Generelt sett har jeg så og si ingen bivirkninger, men får jeg Oralcon, blir jeg et PMS-monster uten like hele måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt ukjent fenomen

http://www.aftenbladet.no/nytte/livsstil/Ingrid-ble-syk-av-prevensjonen-3495498.html

Jeg reagerer jeg også, men ikke så ille som i artikkelen eller beskrevet av flere brukere her i tråden. Men merker at jeg ikke er helt meg selv, hormonsvingninger, tar lett til tårene, etc, men ikke verre enn at jeg klarer å leve med det. Har pause nå da, av andre årsaker, og merker at jeg er litt mer meg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er sånn selv.. Begynner å gråte av alt :-P Jeg er veldig hissig, og har nullsex lyst, men jeg nekter å la det gå utover sexlivet mitt.. Har fortsatt sex hverdag selvom lysten ikke er som før. Også er jeg helt tørr der nede ?!! Men kommer nok til å slutte med de snart.. det er første mnd, så har akkurat startet på min 2. mnd.



Anonymous poster hash: 5433d...920
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker kobberspiral og elsker det!

Har gått på alle slags hormonpreparater. Piller, ring, p-stav, hormonspiral, plaster.. ja you name it også ble jeg drittlei av å konstant ha problemer med humør, sexlyst eller blodproppfare hengende over meg.

Så satt jeg ikk kobberspiral og nå er jeg kåt og blid og merker at kroppen virkelig ikke hadde noe godt av de ekstra hormonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke hatt noen bivirkninger når det kommer til psyken på noen av P-pillene jeg har testet opp gjennom årene.

Men ble veldig nysgjerrig på hva "rape" betyr, annet enn en ufrivillig lyd og ufrivillig samleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke hatt noen bivirkninger når det kommer til psyken på noen av P-pillene jeg har testet opp gjennom årene.

Men ble veldig nysgjerrig på hva "rape" betyr, annet enn en ufrivillig lyd og ufrivillig samleie?

Rape gal betyr omtrent det samme som spik sprø. Du leser det raape med lang a.

Uttrykket er sørvestlandsk, mye brukt i store deler av Rogaland.

Det jeg kommer fra kan du også si at du har mye rape, da betyr det at du har mye rot og ræl. (feks i garasjen eller på loftet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rape gal betyr omtrent det samme som spik sprø. Du leser det raape med lang a.

Uttrykket er sørvestlandsk, mye brukt i store deler av Rogaland.

Det jeg kommer fra kan du også si at du har mye rape, da betyr det at du har mye rot og ræl. (feks i garasjen eller på loftet)

Ok, aldri hørt før, takk for oppklaringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...