Gå til innhold

munnsår/munnherpes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til dette? Både når blemmen/blemmene har kommet. Å evt forebygging av å.få slike stygge sår!

Anonymous poster hash: 67db9...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker munnsårplaster når blemmene er der og etter at de har sprukket, det føler jeg er tryggest når det gjelder evt smitte og det gror ganske fort syns jeg da.

Men de er litt ekle å ha på for plastrene bretter seg så lett og er grusom å rive av om det blir så ille at du må det..

Ellers når jeg bare er hjemme bruker jeg å ha på antix, det den heter? Krem mot munnsår da, har på hele tiden, lar aldri såret være uten enten krem eller plaster.

Borte etter en (lang) uke :)

Edit; skriveleif

Endret av Sillicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter bruker Sorefix. Det hjelper veldig bra for henne. Virker både forebyggende og når hun har utbrudd.



Anonymous poster hash: fb21a...07c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte en forvarsel før såret blir synlig. Da kommer det en slags prikkende følelse i huden og jeg har funnet ut at jeg kan slå utbruddet tilbake på dette stadiet om jeg kjøler ned området med en isbit. Jeg holder isbiten inntil leppen til prikkingen blir borte,og da dukker det ofte ikke opp noe munnsår etterpå.

Hvis såret allerede er oppstått bruker jeg Zovirax,Antix,eller Vectavir (disse er kremer),Pyrivir (en gel) eller munnsårplaster. Alt kan kjøpes på apoteket.

Brukte tidligere en gel fra helsekostbutikk som jeg ikke husker navnet på men den var også bra. Munnsårplaster er supert hvis det er et væskende sår, for herpes kan faktisk smitte over på huden og andre steder.

Har litt blandet erfaring med Prolip da jeg ofte synes det gjør vondt verre, men ser at mange har gode erfaringer med den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...