Gå til innhold

Hvor lenge 0g mye sparte du til bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme her, vi hadde et relativt enkelt bryllup (dvs på samfunnshus, kjøpte inn drikke selv, ingen dyr kjole eller dilldall som gjestegaver, candybar eller stoltrekk) med 50 gjester. Det koster! Men det var såå verdt det. :)

Det er det vi skal også, og vi kjører bunad så ingen utgifter på kles fronten. Det er utrolig hvor mange småting som dukker opp som koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men man gifter seg jo bare en gang.

Anonymous poster hash: 7cf6a...4fc

Famous last words!

Anonymous poster hash: 929e7...b61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å spare i august, gifter oss august neste sommer. Setter av gjennomsnittlig 3000 totalt hver måned, men regner med at det blir en liten innspurt neste sommer med sommerjobb (jeg er student, så tjener ikke fryktelig mye).

Satser på å ende opp med en sum på 30-40.000 kr. Vet at foreldre og svigers er med og sponser en god del, så tror vi skal være godt innenfor da.

Vi ender nok opp på rundt 70 gjester og velger relativt billige løsninger (ikke noe luksushotell med aaalt inkludert opplegg), så satser på å ikke overstige 70.000 totalt (uten bryllupsreise). Helst mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparte opp 50 000, og tok 50 000 av tidligere oppsparte penger og satte av på egen bryllupskonto. De 50 000 sparte vi opp over 7 måneder.

Vi budsjetterte med 80 000, og skulle ha de siste 20 000 til eventuelle uventede/krisesituasjoner.

Vi endte med å bruke 78 000 kr, ikke inkludert ferie, den har vi ikke hatt enda.

Anonymous poster hash: c2d86...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Når jeg blir fridd til, så vil jeg gifte meg ca 2 mnd senere. Skal bruke bufferkontoene våre og ha et lite bryllup som ikke koster mye. Så vi trenger ikke å spare. Bruker sikker ikke mer enn 10 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ca 100 gjester, fikk 80.000 av foreldre og sparte 70.000 selv, pluss 3 uker bryllupsreise, kanskje 50.000.

Anonymous poster hash: afbf4...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spare nå i sommer, bryllupet er i juli neste år. Måler er å spare 100.000 hvor vi sparer 50.000 hver. Jeg sparer hardt nå med mellom 7000-10.000 i mnd. Vil ikke ha bidrag fra foreldre.

Skal ha et lite bryllup (litt over 30 gjester) og det skal være enkelt (vi tar alt på et sted og velger å bruke relativt mye penger på at andre gjør jobben for oss, god mat, fri bar og tilbyr overnatting til gjestene på dette stedet. Vi dropper ting som fotograf, frisør/sminke, blomster fra butikk og såkalt "dilldal" som fancy kjøretøy/skyss, dokurver og mye pynt).

Anonymous poster hash: f54ed...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Satte av 2500 i mnd fra vi satte dato. Bestemte dato i mars, gifter oss i januar. Stramt budsjett, men skal klare det på rundt 60.000 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Vi har ikke hatt noen spesifikk sum vi har spart. Men vi sparer alt vi klarer.

Vi får 20 000 av foreldre, resten må vi betale selv. Men kommer ikke opp i mer enn 40 000 totalt. Mest sannsynlig litt under. 😊

Ble forlovet i mai, gifter oss i august 2015 :)

Endret av Trappetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal spare 6000 kr hver måned i 2014. Tilsvarer 72 000 i løpet av et år. Tanken var at alt bryllups relatert skulle betales med disse pengene. Men siden vi har hatt litt ekstra penger iår så har vi spart samtidig som vi har betalt f.eks brudekjolen, fly og hotell med brukskontoen våres.

Oj! Hadde aldri klart å sette av 6000 i mnd hver, enda vi jobber fullt begge to!

Lever dere veldig billig? :)

Hvordan klarte dere det?

Her hadde det aldri gått, inntektene går med til betaling av husleie + andre bo utgifter.

Studielån, bil, forsikring osv.. vi bruker ikke spesiellt mye på mat og klær og vi reiser ikke. Det som blir til overs skal jo gjerne inn på sparing til bolig og "sikkerhetskonto"..

Må si jeg beundrer de som klarer det :)

Anonymous poster hash: f4207...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Hadde aldri klart å sette av 6000 i mnd hver, enda vi jobber fullt begge to!

Lever dere veldig billig? :)

Hvordan klarte dere det?

Her hadde det aldri gått, inntektene går med til betaling av husleie + andre bo utgifter.

Studielån, bil, forsikring osv.. vi bruker ikke spesiellt mye på mat og klær og vi reiser ikke. Det som blir til overs skal jo gjerne inn på sparing til bolig og "sikkerhetskonto"..

Må si jeg beundrer de som klarer det :)

Anonymous poster hash: f4207...9f8

Hun skriver ingenting om at de setter av 6000 kroner hver. 72 000 til sammen over et år tilsier også at dette er det de sparer til sammen.

Anonymous poster hash: 3a728...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Hadde aldri klart å sette av 6000 i mnd hver, enda vi jobber fullt begge to!

Lever dere veldig billig? :)

Hvordan klarte dere det?

Her hadde det aldri gått, inntektene går med til betaling av husleie + andre bo utgifter.

Studielån, bil, forsikring osv.. vi bruker ikke spesiellt mye på mat og klær og vi reiser ikke. Det som blir til overs skal jo gjerne inn på sparing til bolig og "sikkerhetskonto"..

Må si jeg beundrer de som klarer det :)

Anonymous poster hash: f4207...9f8

Vi har felles økonomi, så jeg mener 6000 for oss. Vi leier akkurat nå, så det er på grunn av det at vi har muligheten til å spare såpasset. Betaler 6000 i leie + strøm, utover det har vi ingen utgifter til hus/hage osv. (Bortsett fra innboforsikring da).

En avsporing men: I løpet av 2013 hadde vi et mål og det var å spare 120 000. Vi klarte å spare opp 150 000 faktisk. Må slå et slag for forumet som heter pengevett.com. Hadde det ikke vært for det forumet, hadde vi nok "vast" bort pengene. Så, mye er mulig. Men selvfølelig, det avhenger av bosituvasjon, utdanning/jobb, utgifter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg giftet meg første gang sparte jeg i to år og jeg sparte 100.000 kr. Bryllupet kom på 86.000 kr. Nå min samboer og jeg gifter oss så blir det nok sparing i 2-3 år. Jeg vil nok stå for 60-70% av utgiftene. Blir nok til at vi sparer mellom 100.-150.000 kr til bryllupet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles økonomi, så jeg mener 6000 for oss. Vi leier akkurat nå, så det er på grunn av det at vi har muligheten til å spare såpasset. Betaler 6000 i leie + strøm, utover det har vi ingen utgifter til hus/hage osv. (Bortsett fra innboforsikring da).

En avsporing men: I løpet av 2013 hadde vi et mål og det var å spare 120 000. Vi klarte å spare opp 150 000 faktisk. Må slå et slag for forumet som heter pengevett.com. Hadde det ikke vært for det forumet, hadde vi nok "vast" bort pengene. Så, mye er mulig. Men selvfølelig, det avhenger av bosituvasjon, utdanning/jobb, utgifter osv

Det skal jeg sjekke ut :) :)

Anonymous poster hash: f4207...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Når jeg blir fridd til, så vil jeg gifte meg ca 2 mnd senere. Skal bruke bufferkontoene våre og ha et lite bryllup som ikke koster mye. Så vi trenger ikke å spare. Bruker sikker ikke mer enn 10 000 kr.

Vi tilpasset også bryllupet til økonomien, og brukte kun en overkommelig sum fra vanlige disponible midler. Ingen av oss hadde uansett lyst på et digert selskap, så det passet oss bra :) Endret av AnneShirley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...