Gå til innhold

Ingen her inne som bryr seg om børskrakket om dagen vel?


FreeLife

Anbefalte innlegg

Nei?

Folk flest får ikke med seg sånt? Sikkert ingen som har aksjer eller fond her inne?

Ingen interesse? Ingen som synes det er LITT kjipt at snart 30.000 oljejobber er borte og oljeprisen såvidt gjør Johan Sverdrup lønnsom (3$ til før det er ulønnsomt å produsere der)

 

Nei..?

Driter i det? Mest opptatt av forhold og konflikter og drama?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg bryr meg og følger med, selv om jeg ikke har aksjer og fond. Utviklingen i Kina er også bekymringsverdig. Men jeg er ikke økonom, så jeg uttaler meg ikke.

Anonymous poster hash: db3b9...984

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er litt opptatt av slikt. Sparer 500 pr mnd i aksjefond. Jeg har i grunn lite peil på slikt, derfor orker jeg ilke engasjere meg så mye. Har råd til å tape pengene, men håper jo det ikke skjer.

Anonymous poster hash: 1d09b...89a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei?

Folk flest får ikke med seg sånt? Sikkert ingen som har aksjer eller fond her inne?

Ingen interesse? Ingen som synes det er LITT kjipt at snart 30.000 oljejobber er borte og oljeprisen såvidt gjør Johan Sverdrup lønnsom (3$ til før det er ulønnsomt å produsere der)

 

Nei..?

Driter i det? Mest opptatt av forhold og konflikter og drama?

Aksjer har vi ikke, men jeg følger da med likevel.

Og så klart bryr jeg meg om at tusenvis av oljejobber er borte siden det betyr at mannen min står uten jobb.

 

 

Anonymous poster hash: e31b1...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om vi står ovenfor en potensiell økonomisk abyss akuratt nå, så fyller tråder om mote og relasjoner mange sider, i mens noen få her inne sier de "følger" med. Fint for dere at dere følger med..men..gjør dere noe da? Shorter dere børsen? kjøper sølv, gull? Selger aksjer, fond? Eller er dere som et rådyr som står som fryst fast når lysene fra bilen treffer den? Ingen plan om å hoppe til siden? Ingen plan for framtiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har en plan for fremtiden og jobber nå med å hoppe til siden. Men jeg kan nok ikke legge den ut på nett. Hvis det er noen trøst har jeg kjøpt boka til Thomas Piketty. Nå spår økonomer økonomiske kriser hele tiden. Jeg deltar heller ikke i diskusjonene om mote og relasjoner.

Anonymous poster hash: db3b9...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger med, jeg vet f.eks at prisen på gull er nesten halvert de siste tre årene. Så det er vel nå man bør kjøpe. Jeg er ikke bekymret for egen økonomi, men jeg er bekymret for situasjonen generelt. Jeg tror oljeprisene kommer til å falle enda mer, selv om Kina klarer å få økonomien i gang igjen så pøser Saudi-Arabia olje ut i markedet (tror de regner med at oljealderen er ferdig snart og det gjelder å få ut det man kan). Når vi henter opp oljen off-shore så er det dyrt, og vi har ikke så store fortjenestemarginer. Så jeg er bekymret for hva som skjer når oljeinntektene forsvinner. Og jeg er bekymret for hva som skjer med oljefondet hvis det kommer et globalt børskrakk.

Men jeg gjør jo ikke noe, vet ikke hva jeg eventuelt skulle gjøre. Mine eventuelle økonomiske interesser ligger uansett i en annen retning, og der går det faktisk ikke så aller verst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her på kvinneguiden bryr vi oss mer om å bruke opp restene av oljefondet på dyrepoliti. Snart har vi vel en avdeling for mishandlede og halvspiste havdyr og sterkere satsing på å gjøre ulv, bjørn og løver til veganere.



Anonymous poster hash: 55960...fcc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for de fleste mer interessant hva samfunnet kollektivt skal gjøre enn hva individet kan karre til seg av trygghet.



Anonymous poster hash: 283ca...bb8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om vi står ovenfor en potensiell økonomisk abyss akuratt nå, så fyller tråder om mote og relasjoner mange sider, i mens noen få her inne sier de "følger" med. Fint for dere at dere følger med..men..gjør dere noe da? Shorter dere børsen? kjøper sølv, gull? Selger aksjer, fond? Eller er dere som et rådyr som står som fryst fast når lysene fra bilen treffer den? Ingen plan om å hoppe til siden? Ingen plan for framtiden? 

 

KG er for det meste fylt av personer som er mentalt syke, folk som går på nav og noen sladderindivider som holder seg til blogg, mote og velværekategoriene.

 

KG har ikke et image som trekker damer (eller menn) som er interessert i sånt. Der er alltids noen få unntak, da

Anonymous poster hash: 71142...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med, jeg vet f.eks at prisen på gull er nesten halvert de siste tre årene. Så det er vel nå man bør kjøpe. Jeg er ikke bekymret for egen økonomi, men jeg er bekymret for situasjonen generelt. Jeg tror oljeprisene kommer til å falle enda mer, selv om Kina klarer å få økonomien i gang igjen så pøser Saudi-Arabia olje ut i markedet (tror de regner med at oljealderen er ferdig snart og det gjelder å få ut det man kan). Når vi henter opp oljen off-shore så er det dyrt, og vi har ikke så store fortjenestemarginer. Så jeg er bekymret for hva som skjer når oljeinntektene forsvinner. Og jeg er bekymret for hva som skjer med oljefondet hvis det kommer et globalt børskrakk.

Men jeg gjør jo ikke noe, vet ikke hva jeg eventuelt skulle gjøre. Mine eventuelle økonomiske interesser ligger uansett i en annen retning, og der går det faktisk ikke så aller verst.

 

Bra for deg at du er litt interessert og oppdatert! 

 

Kan jeg spørre hva det betyr at dine økonomiske interesser ligger i en annen retning enn å sikre seg økonomisk? Har du andre du gir pengene dine til?

 

Saudia Arabia pøser ikke ut olje fordi de tror oljen snart er slutt.De pøser ut olje for å presse prisene på amerikansk skiferolje. Målet er å avskaffe petrodollaren og fortsette Ghadaffis mål om å innføre gullstandaren i hele regionen (inkludert Afrika) og globalt. USA er i en headlock, og er langt i fra så sterke som mange tror (basert på at de alltid har vært sterke) Kina hamstrer gull og sølv, og det samme gjør India og Arabiske land. 

 

I Europa og USA er vi mest opptatt av å prøve betale ned noen av rentene på de sinnsyke gjeldsbaserte økonomiene våre. 

 

Ellers spår jeg ikke så mye hva som kan skje. Ser kun på odds, og akuratt nå er man rimelig korka om man ikke eier gull og sølv, shorter børsen/aksjer og er klar for å være all in med olje derivater og etter hvert komme seg inn i aksjemarkedet på medium sikt igjen. Jeg mener også det er insane å ha mye boliglån nå, og spesielt insane å kjøpe bolig nå til langt over takst. 

 

Men i hvert fall - honnør til deg som har gjort deg opp noen tanker. Det er ikke alle forunt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har en plan for fremtiden og jobber nå med å hoppe til siden. Men jeg kan nok ikke legge den ut på nett. Hvis det er noen trøst har jeg kjøpt boka til Thomas Piketty. Nå spår økonomer økonomiske kriser hele tiden. Jeg deltar heller ikke i diskusjonene om mote og relasjoner.

Anonymous poster hash: db3b9...984

 

Personlig synes jeg boka hans er uinteressant. Han ønsker bare mer av det som ikke har fungert - keynesianisme. Han og Krugman er helt irrelevante. Sånn som ting har blitt de siste årene så kan du bare anta at alt som "lovprises" er på Oprah, står i Dagbladet, NYtimes, WSJ osv bare er piss. Bare ignorer det. Det er støy. Alt du trenger forholde deg til er matematikk og odds. 

Gratis tips siden jeg er glad i kveld.

 

Hvorfor er jeg glad?

 

Fordi Oslo børs kommer til å falle i morgen, which makes ME money :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra for deg at du er litt interessert og oppdatert! 

 

Kan jeg spørre hva det betyr at dine økonomiske interesser ligger i en annen retning enn å sikre seg økonomisk? Har du andre du gir pengene dine til?

 

Saudia Arabia pøser ikke ut olje fordi de tror oljen snart er slutt.De pøser ut olje for å presse prisene på amerikansk skiferolje. Målet er å avskaffe petrodollaren og fortsette Ghadaffis mål om å innføre gullstandaren i hele regionen (inkludert Afrika) og globalt. USA er i en headlock, og er langt i fra så sterke som mange tror (basert på at de alltid har vært sterke) Kina hamstrer gull og sølv, og det samme gjør India og Arabiske land. 

 

I Europa og USA er vi mest opptatt av å prøve betale ned noen av rentene på de sinnsyke gjeldsbaserte økonomiene våre. 

 

Ellers spår jeg ikke så mye hva som kan skje. Ser kun på odds, og akuratt nå er man rimelig korka om man ikke eier gull og sølv, shorter børsen/aksjer og er klar for å være all in med olje derivater og etter hvert komme seg inn i aksjemarkedet på medium sikt igjen. Jeg mener også det er insane å ha mye boliglån nå, og spesielt insane å kjøpe bolig nå til langt over takst. 

Men i hvert fall - honnør til deg som har gjort deg opp noen tanker. Det er ikke alle forunt.:)

Når du sier at du mener at det er insane å ha mye boliglån nå, regner jeg med at du sikter til at det muligens snart vil komme et krakk!? Men dette har jo vært spådd i snart 15 år nå- og krakket har fortsatt ikke kommet. Selv ikke under/etter finanskrisen så vi (her i Norge) noe i nærheten av det krakket som var ventet at skulle komme. Dersom man skulle ha hørt på de som begynte å snakke om krakk for mange år siden, og dermed valgt å IKKE kjøpe, men heller vente på krakket, vil man jo nå, i 2015, ha gått glipp av å få være med på en enorm prisvekst (og nå kanskje ikke ha mulighet til å komme seg inn på markedet i det hele tatt).

Slik boligmarkedet er nå, er det så og si umulig å unngå å kjøpe noe til langt over takst. De eneste objektene som går til takst er svært uattraktive boliger som man i sin tur antakelig vil ha store problemer med å få solgt igjen.

Anonymous poster hash: 9e99a...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en stor andel her inne er på trygd. Ikke noe vits i bry seg om verdensøkonomien med andre ord.

Anonymous poster hash: d10fb...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at du mener at det er insane å ha mye boliglån nå, regner jeg med at du sikter til at det muligens snart vil komme et krakk!? Men dette har jo vært spådd i snart 15 år nå- og krakket har fortsatt ikke kommet. Selv ikke under/etter finanskrisen så vi (her i Norge) noe i nærheten av det krakket som var ventet at skulle komme. Dersom man skulle ha hørt på de som begynte å snakke om krakk for mange år siden, og dermed valgt å IKKE kjøpe, men heller vente på krakket, vil man jo nå, i 2015, ha gått glipp av å få være med på en enorm prisvekst (og nå kanskje ikke ha mulighet til å komme seg inn på markedet i det hele tatt).

Slik boligmarkedet er nå, er det så og si umulig å unngå å kjøpe noe til langt over takst. De eneste objektene som går til takst er svært uattraktive boliger som man i sin tur antakelig vil ha store problemer med å få solgt igjen.

Anonymous poster hash: 9e99a...35b

 

Boligmarkedet gikk ned 15-20% under "finanskrisen". Poenget er at finanskrisen pågår enda, og denne gangen er det ikke subprime lån..det er en global gjeldskrise som ikke har noen vei tilbake. 

 

Det er klart man kan spå krakk i år etter år, og politikere og finansbransjen kan holde kollapsen av hele det gjeldsbaserte systemet i sjakk i åresvis. Hvem vet hvor lenge de klarer holde Europa og USA nogenlunde flytende. Poenget er at oddsen for krakk øker for hver dag, og hver dag etter 2008 som jeg har vært i aksjemarkedet så har jeg følt det puste meg i nakken. Det er ikke sikkert dette er "the big one" enda. Dette kan fint være en korreksjon. 

 

Men det er 100% sikkert at vi vil få et krakk. Boblen vi har nå  - gjeldsboblen, er den største noensinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror en stor andel her inne er på trygd. Ikke noe vits i bry seg om verdensøkonomien med andre ord.

Anonymous poster hash: d10fb...6f4

 

Er vel de som burde bry seg mest? Velferdssystemet kan kollapse og man er nødt til å fiske og skaffe ved ulovlig med vond rygg..Se til Hellas hvor akuratt DET har vært et faktum for mange i 5 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har registrert det samme FreeLife. Den gjeldsboblen er mer enn skummel, og skremmer vannet av meg.

Anonymous poster hash: db3b9...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja..

 

Hva var det jeg sa :)

 

"Hvorfor er jeg glad?

 

 

Fordi Oslo børs kommer til å falle i morgen, which makes ME money  :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så.. hvilke konsekvenser kan dette ha for oss som nylignhar kjøpt bolig? Sitter på en til 2.3 mill i storby som jeg kjøpte for 1 år siden, så det blir ikke aktuelt å selge igjen allerede nå.

Generelt sett noen tips til hva man bør gjøre nå? Hva kan i verste fall skje?

Anonymous poster hash: fea3d...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...