Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Tusen takk dere :) Magen er blitt en del rundere og "finere" nå syns jeg :P Iforhold til for noen uker siden hvor den var mer spiss og.. merkelig  :fnise:

 

Var hos jm i går. Bestemt meg for å gå til henne framover :) Symfysemålet er 28 cm, så magen og lille vokser fint! jm hjalp meg å kjenne hvor hodet var, og hun sitter fortsatt i seteleie. Det har hun gjort på alle kontrollene og ultralydene jeg har vært på :P Men jm mente jeg ikke skulle stresse med det enda, er enda mange uker igjen og hun kommer til å snu seg mange ganger til før termin. Bare håper hun velger å legge seg med hodet ned tilslutt :P

 

Skulle egentlig ikke ha 3D, men er så nysgjerrig....... så bestilte 3D likevel. Så i midten av uke 30 får vi forhåpentligvis se jenta vår for siste gang før hun blir født. Kan hende jeg avlyser det, men har ca to uker på meg til å bestemme meg  :fnise:

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå vi var på 3D ul idag, anbefaler det virkelig :-D   

 

Skikkelig rart å få sett så mye en søt liten nese osv osv så hadde jeg vært deg hadde jeg gått på timen altså :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå vi var på 3D ul idag, anbefaler det virkelig :-D

Skikkelig rart å få sett så mye en søt liten nese osv osv så hadde jeg vært deg hadde jeg gått på timen altså :D

Det ene sekundet bestemmer jeg meg for å ikke ta det og i det neste så tenker jeg "herregud jeg må jo det da! Har så lyst!" haha.. Ubesluttsom much. Bare føler at det er så nærme termin nå, maks 12 uker :P vil jo at NOE skal være en overraskelse når hun blir født.. Men jah.. Får tenke litt mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Jeg søkte om foreldrepenger i forrige uke og fikk brev om innvilget foreldrepenger i dag! Wow, det gikk utrolig fort! Deilig å ha det klart da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D-ul høres spennende ut! Jeg har aldri vært, fikk så mange vanlige ul at jeg ikke gadd å bruke penger på 3D også. Alt så jo bra ut på ul, så utseendet ville jeg vente med til etter fødsel. Bestemt deg for om du skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D-ul høres spennende ut! Jeg har aldri vært, fikk så mange vanlige ul at jeg ikke gadd å bruke penger på 3D også. Alt så jo bra ut på ul, så utseendet ville jeg vente med til etter fødsel. Bestemt deg for om du skal?

Ikke bestemt meg helt enda nei :P jeg vil, men samtidig ikke... Haha. Mannen vil ikke da. Det koster 900 kr, så er jo ikke så dyrt heller. Men vi trenger et nytt vitrineskap eller fin hylle å ha i stua og da kunne vi heller brukt penger på det. Så veldig usikker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3D høres veldig spennende ut! :) Vi har valgt å ikke ta det(selv om jeg egentlig hadde litt lyst) - men mest for å få en overraskelse av hvordan hun ser ut ;) La noe være litt mystisk liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper vi hadde valgt å ta 3D hvis jeg ikke uansett skulle ha en ekstra ul nå i uke 32. Ser så morsomt ut å faktisk se henne litt "på ordentlig"! :jepp: Men siden vi får gratis ul nå virker det som litt bortkastede penger, og det er jo jammenmeg nok å bruke penger på nå for tiden! :jepp:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg. Skal ikke ta 3D likevel :) avlyser på mandag. Det får bli en overraskelse når hun kommer til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget her i kveld fra og med rundt ni tiden med menssmerter som har blitt litt sterkere og mer ubehagelig m tida. Kjenner det spesielt i hoftene og korsryggen. Har ikke særlig med kynnere eller nedpress da. Når det begynte å kjennes på låra også tok jeg en tlf til føden. Fikk beskjed om at så lenge det ikke kom i takvis og det ikke gjoede veldig vondt skulle jeg bare ta en paracet og prøve å sove litt.

Babyen er aktiv og jeg føler meg bra ellers :P så lurer litt på hva disse menssmertene kan være.. Fikk også beskjed om at hvis jeg har dem i morra også burde jeg ringe lege eller jm og ta urinprøve for å se om det kan være uvi feks. Håper det er borte i morra da!

Og så en ting til.. Jeg prompa mens jeg var i tlf! Haha håper ikke hun hørte det. Har ikke kontroll lenger jo xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg?

Har du vært hos lege eller gikk det over?

 

 

Kjenner meg igjen med prompinga, her den andre natten våknet jeg av at jeg prompet tidenes høyeste!

Et under at mannen ikke våknet (eller kanskje han bare latet som for å være grei!)  :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den prompinga altså :hoho: Jeg lå på dobbeltrom på barsel og hadde overhodet ikke kontroll over det som kom ut. Ikke klarte jeg å identifisere om det var luft eller noe mer solid som kom ut i det brøkdelen av et sekund jeg kjente at det var noe på vei heller :ler: Heldigvis var det bare luft ;)

Kjenner du noen smerter nå? Det er jo vanlig med menssmerter på slutten, det er et tegn på modning, men jeg vet ikke når det er vanlig at det begynner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kjent noe særlig til menssmerter i dag. Men stikker litt i dåsa :P eller rett over der da.. Så kanskje lille har snudd seg og prøver å feste seg eller noe? Eller er det litt tidlig enda? :P er 30+0 i morra.

Haha bare jeg ikke plutselig promper i butikken eller andre steder hvor det er flere folk så.. Ville vært dritflaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke har blitt noe verre i alle fall! :klem: Akkurat promping på telefon til føden hadde jeg ikke vært så bekymra for, de er vel vant til diverse lyder og kroppsvæsker fra det området der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei: 30+0

Igjen til termin: 72 dager

Neste kontroll: må ringe jm og bestille ny time

Innkjøp: alt bortsett ifra div stelleprodukter til badet, babycall, tripptrapp stol og stokke newborn seat.

Kjønn: jente

Utålmodig: litt

Navn: E (hemmelig til hun er ute ;) )

Vektøkning: +14 kg, ikke gått opp noe mer siden uke 27. Virker som vekta har stagnert litt, endelig!

Vann i kroppen: såvidt, ikke noe jeg legger så mye merke til ihvertfall.

Melk i brystene: lekker litt råmelk om natten

Strekkmerker: nei

Hodet ned: usikker, har kjent litt stikking nedi der i det siste, men aner egentlig ikke.

Tungt: innimellom

Kynnere: litt oftere i det siste.

Matkick: ananas i biter!

Plager: kun vondt i mellomgulvet. Ellers i fin form

Humør: litt humørsvigninger

Høygravid: om kun 32 dager!!

Fødselsforventninger: ikke noe spesielt. Men har bestemt meg for å skrive fødebrev :)

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har da virkelig utstyrslista på stell ;) Deilig å ha slik en kontroll da!

 

Jeg må bare spørre - leser jeg feil, eller har du lagt på deg 14 kg på 3 uker? :sjenert:

Nå fikk jeg lyst på ananas i biter  :laugh:

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da virkelig utstyrslista på stell ;) Deilig å ha slik en kontroll da!

Jeg må bare spørre - leser jeg feil, eller har du lagt på deg 14 kg på 3 uker? :sjenert:

Nå fikk jeg lyst på ananas i biter :laugh:

Nå er enda mer kjøpt inn ;) er 30% på apotek1 nettbutikk nå! Kjøpte blant annet avent brystpumpe der!

Haha 14 kg på tre uker er vel umulig!! Er altså 14 kg totalt i hele svangerskapet til nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering.

Skyblues babyliste:
(det som står i tykk skrift er kjøpt inn)

Klær
Body både langermet og kortermet str 50, 56 og 62
Pysj str 50, 56 og 62
Strømpebukse str 50, 56 og 62
Lue (kjøpt aaaltfor mange i alle varianter)
Litt div klær (genser, tynn jakke, sparkebukse, votter, smekker o.l.)
Ullbody str 56 og 62
Sokker (kjøpt 4 par + ett par tykke ullsokker)
Bamsedress/varm dress

Bad/stelleplass
Håndklær (baby får egne håndklær)
Kluter og engangskluter
Badebalje med sånn babysitter oppi for nyfødte babyer.
Stellematte (skal stå oppå vaskemaskinen) + ekstra stellematte å ha oppe på
Våtservietter
Sinksalve
Babyolje

Nesesuger
Neglesaks til baby
Febertermometer
Bleier
Oppbevaringskurver til stelleplass (oversiktlig og ryddig)

Barnerommet
Sprinkelseng
Kommode
Dyne (str 65x80 og 80x100)
Madrass

Overmadrass
Laken
Sengetøy
Kosedyr
Nattlys

Pledd

Sprinkelbeskytter
Bokhylle, lekekasser o.l. kan tas senere.

Kjøkken
Stokke tripp trapp stol
Stokke tripp trapp newborn stol
Tåteflasker (fått en avent flaske fra babybox. Får holde med den til jeg ser om vi trenger flere)

Div. Utstyr
Vogn (kjøpt Emmaljunga City cross)
Regntrekk og insektnett
Vognpose
Stelleveske
Bilstol m. isofix base
Speil til bilen
Solskjerming til vindu
Babycall med vibrasjon (livsviktig med vibrasjon fordi jeg ikke hører en shit på natta)
Bæresele/bæretøy (det ble ergobaby bæresele)
Vippestol
Vugge å ha i stua
Helseteppe
Saueskinnsteppe

Brystpumpe (kjøpt avent)

Annet
Babynest
Leketeppe
Babygym (tror jeg skal ønske meg det til jul :P)

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...