Gå til innhold

Han blander seg opp i navnevalg :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet er ikke bare ditt barn, og far har like mye å si når det kommer til navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Stort sett enig i det du sier. Men akkurat når det kommer til navn på barn, er det nok lurt at mannfolka også involverer seg, dette med tanke på noen av de inn for jævlig grelle mote-navnene en del av dere kvinner klarer å hoste opp ("Isadora-Chantelle" o.s.v).

Er det virkelig noen som kaller barnet sitt det😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner,

ninuska_. adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

navn er noe foreldre blir enige om. Har sett mange merkelige kombinasjoner fordi foreldre ikke greier å enes om et navn, men begge foreldre har noe å mene i denne saken!



Anonymous poster hash: 884a8...9b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klare meninger om hva det kommende barnet vårt skal hete, men mannen i huset er uenig. Jeg synes det er veldig irriterende at menn skal legge seg opp i såne ting. Av og til tenker jeg "kan han ikke bare holde seg i garasjen og på fotballkamp?"

Hva mener dere? Gardiner, interiør, navn på barn... er det ikke kvinnenes oppgave å ta seg av den slags? Han sier at det er viktig at vi finner et navn som begge liker, kan jo skjønne det hvis jeg hadde valgt et stygt navn, men det har jeg ikke.

Hvordan er deres menn?

Anonymous poster hash: 1fc00...ab0

Forstår ikke hvorfor hverken jeg eller andre gidder å svare deg. Denne tråden er konstruert for å lage debatt, og det fikk du jo.

Anonymous poster hash: df478...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at om ikke foreldrene kommer til enighet ang et navn til barnet, går staten inn og navngir?

Håper da staten gir barnet navnet " Morramiereifaenskverulant"!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke slik at om ikke foreldrene kommer til enighet ang et navn til barnet, går staten inn og navngir?

Håper da staten gir barnet navnet " Morramiereifaenskverulant"!

Etter seks måneder tror jeg det er. De gir bare det navnet som er høyest på navnetoppen og mors etternavn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter seks måneder tror jeg det er. De gir bare det navnet som er høyest på navnetoppen og mors etternavn.

Kan bli Mohammed Hansen kanskje da, om mor heter Hansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli Mohammed Hansen kanskje da, om mor heter Hansen :)

Jepp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har klare meninger om hva det kommende barnet vårt skal hete, men mannen i huset er uenig. Jeg synes det er veldig irriterende at menn skal legge seg opp i såne ting. Av og til tenker jeg "kan han ikke bare holde seg i garasjen og på fotballkamp?"

Hva mener dere? Gardiner, interiør, navn på barn... er det ikke kvinnenes oppgave å ta seg av den slags? Han sier at det er viktig at vi finner et navn som begge liker, kan jo skjønne det hvis jeg hadde valgt et stygt navn, men det har jeg ikke.

Hvordan er deres menn?

Anonymous poster hash: 1fc00...ab0

Vet du.. Det der var en av årsakene som fikk meg til å droppe å date en mann videre før jeg møtte han jeg er gift med nå. Han jeg datet da mente det samme som du. Jeg er toalt uenig.

Man er to om å lage barnet. (Skjønner at i dagens 2015 er det en del unntak og ulike måter å gjøre det på, men dette er jo fremdeles normalen (no offence) ). De fleste av oss er heldigvis også to om å oppdra barnet. Man bærer sitt navn hele livet. Når man da er to om å lage barnet burde begge parter også SELVSAGT ha like stor rett til å si sin mening om navnevalget!!!

Dette er slike ting jeg egentlig mener dere ha burde snakket om i dating-fasen, men det er det jo for sent å advare om nå.

Men det dere kan og bør snakke om nå er deres holdninger til alt som har med barneoppdragelse å gjøre, siden når dere er så ulike om dette når dere alt har kommet til dette stykket, så kan jeg bare tenke meg hvor mange andre diskusjoner også som venter dere!

Lån noen bøker om barneoppdragelse på biblioteket, og ta for dere de ulike emnene for å høre hverandres ståsteder. Behøver ikke nødvendigvis å lese så mange av disse bøkene enda, men om dere tar for dere overskriftene i innholdsfortegnelsen har dere gode stikkord til hva dere bør prate sammen om!

Hilsen en frue som bor i et hus uten garasje der Mr. Random Nick HELDIGVIS IKKE liker fotball! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...