Gå til innhold

Forslag til hjemmelagde (spiselige) julegaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg tenkte å være litt kreativ i år og gi noen hjemmelagde gaver. Har kjøpt noen glasskrukker, og tenkte å lage noe hjemmelaget konfekt eller lignende.

Er det noen som har forslag til noe jeg kan lage som kan oppbevares i en glasskrukke og ikke trenger å stå i kjøleskap? Kommer til å lage det i dag eller i morgen, og det må være holdbart til minst romjulen.



Anonymous poster hash: 7f6bf...abc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tacokrydder. Veldig godt med hjemmelaget :-)

Fikenmarmelade. Nydelig på ost og kjeks :-)

Kakao på pinne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookies melblanding, finn en fin oppskrift, ha alt det tørre lagvis i et glass, legg ved sjokoladebiter i en pose utenfor glasset og skriv ut oppskriften og heng på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Knekkebrød i en fin boks eller i cellofan med rød sløyfe synes jeg er en kjempegave.

Det er så godt å få noe annet enn søte kjeks og konfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, jeg blir gal av slike hjemmelagde spiselige gaver. det er ikke godt synes jeg..



Anonymous poster hash: 3c562...7a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkertøy, kjeks, småkaker, fudge, konfekt, sjokolade, trøfler, marmelade, likør, gelegodteri, chilinøtter og andre krydrede nøtter, brente mandler, krokan, karameller, saus/topping til desserter, syltetøy, sjokoladepålegg, vin, granolabar, peanøttsmør, vodka.

Egentlig så kan man lage alt mulig. For meg ville det vært avgjørende hva mottaker selv liker. I mine øyne er det ikke en personlig gave bare fordi at det er hjemmelaget hvis man ikke har tatt hensyn til mottakers preferanser. :) Også er jeg nøye på at det skal gjøres grundig. Eksempel hvis man lager sukkertøy og det sukrer seg fordi man har hatt for høy temperatur så egner det seg dårlig som gave..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode forslag! :) Blir vanskelig å bestemme seg nå... Tusen takk alle sammen :)

- TS



Anonymous poster hash: 7f6bf...abc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...