Gå til innhold

Ren 60% sprit


#Sunrise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

60 % som masekopp seier. Veldig god til likør, vaniljekstrakt og drikke! Ellers veit eg berre om Bacardi og Absolut vodka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

60 % som masekopp seier. Veldig god til likør, vaniljekstrakt og drikke! Ellers veit eg berre om Bacardi og Absolut vodka.

Er vel bare 37% i baccardi og noe lignende i vodka?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare 37% i baccardi og noe lignende i vodka?

Ååh, ops! 😳 Meiner Absolut har 60%.. Jaja, er ingen ekspert :) Endret av Kjibba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe rent brennevin på 60 % på polet for 406,90,- for 70 cl. Billigere får du det ikke. Den flasken koster ca. 15 kr. eller mindre å produsere. Avgiftsnivået her i landet er spinnvilt.

Det er ikke lov å omsette brennevin over 60 % i norge.

Ikke kjøp hjemmebrent eller smuglersprit. Det er både ulovlig og potensielt veldig farlig.

Anonymous poster hash: 479a5...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke vanlige folk fikk kjøpt mer enn 50 % sprit, jeg?

Legesprit på 90 eller 95 %? Er jo bare leger og tannleger som får kjøpt.

Anonymous poster hash: 145d9...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% hørtes fryktelig mye ut! :sjokkert: Har du planer om å drikke deg kanon full eller?

En venninne av meg smakte på hjemmebrent på 90% og det gjorde så vondt at hun ikke fikk puste! Det er jo farlig.



Anonymous poster hash: eba1e...001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% hørtes fryktelig mye ut! :sjokkert: Har du planer om å drikke deg kanon full eller?

En venninne av meg smakte på hjemmebrent på 90% og det gjorde så vondt at hun ikke fikk puste! Det er jo farlig.

Anonymous poster hash: eba1e...001

Det skal blandes med en halv liter melk, og en del sukker og egg også da:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir det ikke veldig sterkt med 60? Jeg tenkte lage eggelikør med 40

jeg stussa selv, men står nå 60%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% hørtes fryktelig mye ut! :sjokkert: Har du planer om å drikke deg kanon full eller?

En venninne av meg smakte på hjemmebrent på 90% og det gjorde så vondt at hun ikke fikk puste! Det er jo farlig.

Anonymous poster hash: eba1e...001

Jeg drakk ofte 60% på fest før.. Er det så uvanlig da? :P Mange som gjorde det da vi var "partyungdom". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at en vil ha en høyest mulig alkoholprosent kan være at oppskriften blir bedre uten unødvendig mye vann. 60 % er det høyeste av alkoholprosent som er tillatt i Norge. Alt over dette defineres som narkotika. Det har flere opplevd baksiden av - når de blir stoppet i tollen med absint fra utlandet på eksempelvis 70 % og får narkotikasmuglingsdom som følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder likører man lager med bær er det en fordel med så sterk sprit som mulig da det trekker smaken bedre ut. Man kan alltid tilsette vann eller en sukkerblanding senere om nødvendig. Tror de fleste bruker rundt 40% for eggelikør. 60% blir veldig sterkt. Det er ingen smaker som skal trekkes ut. Jeg ville ha brukt 40% og så heller gjort den sterkere med å blande inn litt 60% senere om nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...