Gå til innhold

Kvinne: Føler du at du har mistet feminiteten i forholdene til menn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis så er hvor lang tid tok det før du følte at du mistet feminiteten din og måtte innta "mannsrollen" på mange ting ?

Hvor ofte ble mannen utilfreds med oppførselen din da - og dere begynte mer og mer å trykke hverandre ned istedenfor å løfte hverandre opp ?

Kjør debatt...



Anonymous poster hash: 921b7...793
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri følt at jeg har mistet feminiteten i et forhold, selv om jeg har vært den som har gjort rettelig mannfolk arbreid (I følge noen.). Feminitet har ingenting med arbeidsoppgaver eller hvordan en ter seg å gjøre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen type,men jeg jobber på et sted der rundt 95% er menn og da må jeg faktisk være litt tøffere enn jeg vanligvis er. Jeg må være litt frekkere i kjeften,litt mer direkte og litt mer frempå for å få respekt.

Å måtte høre på seksualiserende vitser ol må jeg tåle, sier jeg ifra om at jeg ikke liker det er jeg bare en feminist/sutrekjerring så da må jeg svare med samme mynt. Menn kan også være ganske frekke og direkte i talemåten og da kan jeg ikke bare stå der og være blyg, jeg må svare i samme tone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg noen type,men jeg jobber på et sted der rundt 95% er menn og da må jeg faktisk være litt tøffere enn jeg vanligvis er. Jeg må være litt frekkere i kjeften,litt mer direkte og litt mer frempå for å få respekt.

Å måtte høre på seksualiserende vitser ol må jeg tåle, sier jeg ifra om at jeg ikke liker det er jeg bare en feminist/sutrekjerring så da må jeg svare med samme mynt. Menn kan også være ganske frekke og direkte i talemåten og da kan jeg ikke bare stå der og være blyg, jeg må svare i samme tone.

Men man kan fint være feminin selv om man gir beskjed og har en sterk personlighet. Hvis du kler deg som en mann og snakker som en mann, så er du ikke feminin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis så er hvor lang tid tok det før du følte at du mistet feminiteten din og måtte innta "mannsrollen" på mange ting ?

Hvor ofte ble mannen utilfreds med oppførselen din da - og dere begynte mer og mer å trykke hverandre ned istedenfor å løfte hverandre opp ?

Kjør debatt...

Anonymous poster hash: 921b7...793

Utrolig merkelig problemstilling.

Tror ikke mange har erfart denne situasjonen.

Anonymous poster hash: 7daa5...6ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mannsrollen i et forhold? Betyr det at man må skifte olje selv? At man må grille biffen?

Har ikke vært plaget med å miste feminiteten i noen forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

Jeg jobber i mannsdominert yrke, og har samboer. Men jeg føler ikke at jeg har mistet det feminine ved meg. Jeg liker at samboeren min kan være mannen i huset, og lar han være det. Plager ikke meg at jeg må ta klesvasken, så lenge han hjelper meg med bilen min og tar seg av edderkoppene i huset :-) oppussinsprosjekter liker jeg å samarbeide om, da spør jeg han om hjelp på de områdene hvor menn ofte er mer handy, og han spør meg om hjelp når det kommer til interiør. Vi utfyller hverandre som mann og dame, og jeg liker det sånn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan fint være feminin selv om man gir beskjed og har en sterk personlighet. Hvis du kler deg som en mann og snakker som en mann, så er du ikke feminin.

Ja,jeg er da feminin,men poenget er at man må "tåle"mer mannsprat og gjerne være en del av den for å bli ordentlig godtatt i et mannsdominert miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg er da feminin,men poenget er at man må "tåle"mer mannsprat og gjerne være en del av den for å bli ordentlig godtatt i et mannsdominert miljø.

Ja, men det har ikke noe med å være mindre feminin å gjøre. Jeg jobbet i en konfeksjonsbutikk med herreklær før jeg skiftet bransje, og der passet jeg inn, nettopp fordi jeg tålte manneprat og kunne være enige med dem i mange ting de sa om damer. Men jeg var likevell feminin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det har ikke noe med å være mindre feminin å gjøre. Jeg jobbet i en konfeksjonsbutikk med herreklær før jeg skiftet bransje, og der passet jeg inn, nettopp fordi jeg tålte manneprat og kunne være enige med dem i mange ting de sa om damer. Men jeg var likevell feminin.

Jeg tror ikke du helt forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at når dette skjer er det fordi en mann er blitt tafatt og kjedelig - mange kvinner inntar da den dominante rollen men forholdet er allerede i ferd med å ta slutt.

Kjenner et par jenter i denne situasjonen og det har endt med utroskap og/eller brudd. De ser ikke på seg selv som maskuline, de bare merker at fyren har mistet noe.



Anonymous poster hash: 0d857...6b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er feminin selv når jeg skifter dekk :) Så nei, jeg har aldri mistet femininiteten.

Anonymous poster hash: 486cc...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at når dette skjer er det fordi en mann er blitt tafatt og kjedelig - mange kvinner inntar da den dominante rollen men forholdet er allerede i ferd med å ta slutt.

Kjenner et par jenter i denne situasjonen og det har endt med utroskap og/eller brudd. De ser ikke på seg selv som maskuline, de bare merker at fyren har mistet noe.

Anonymous poster hash: 0d857...6b3

Dette har vel lite med å være maskulin eller feminin å gjøre, det har med å gjøre at den ene parten blir lat og dermed blir den andre parten lei av å ta initiativ til alle ting, og å føle seg lite verdsatt og masete.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønte problemstillinga.



Anonymous poster hash: 1ed0d...e15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...