Gå til innhold

TINE's påskekrim 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, folk trenger da ikke være redde for å spoile melkekartongen, vel? Det er da resepsjonisten som har tatt egget, han er den eneste som har mulighet til å legge det oppå den snølykta så kjapt? Hva er det andre alternativet?

Anonymous poster hash: b85b7...dfd

Vel, det er det ene alternativet. Det andre alternativet er at det ligger under hatten til den lure reven.

Anonymous poster hash: 9d386...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er det ene alternativet. Det andre alternativet er at det ligger under hatten til den lure reven.

Anonymous poster hash: 9d386...f80

Men hva er trykkfeilen..?

Anonymous poster hash: b85b7...dfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal ha en mulighet til å finne løsningen selv uten å snuble over den på et forum. Jeg har derfor raportert det. Påskekrimmen på melkekartongen er seriøse greier :jolie:

Jeg er forøvrig uenig i løsningen din, men jeg ser at det er en mulighet for at du har rett. Kanskje det er den andre løsningen som er laget bare for å forvirre oss. :vetikke:

ABs løsning er iallfall den eneste jeg kan se. Jeg har også lett med lys og lykte etter den angivelige trykkfeilen, men det eneste jeg finner, er en betydningsløs kommafeil. Siden jeg ikke bor i Norge, kan jeg bare se krimgåten på nettet, og det er selvsagt en mulighet for at det er en feil på kartongene.

Hvis den andre løsningen, slik det står i et annet innlegg her, innebærer at Randolf Rev er tyven, må jeg nesten minne deg på at han har et vanntett alibi. Tre vitner går god for ham, og de må regnes som svært pålitelige i denne sammenhengen, særlig de to konkurrentene som virkelig ikke har noe å vinne på å dekke ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal ha en mulighet til å finne løsningen selv uten å snuble over den på et forum. Jeg har derfor raportert det. Påskekrimmen på melkekartongen er seriøse greier :jolie:

Jeg er forøvrig uenig i løsningen din, men jeg ser at det er en mulighet for at du har rett. Kanskje det er den andre løsningen som er laget bare for å forvirre oss. :vetikke:

En venninne av meg er enig med deg, mens jeg selv tror på løsningen til AB. Haha, synes det er så frustrerende når det er to sannsynlige løsninger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Herregud, folk trenger da ikke være redde for å spoile melkekartongen, vel? Det er da resepsjonisten som har tatt egget, han er den eneste som har mulighet til å legge det oppå den snølykta så kjapt? Hva er det andre alternativet?

Anonymous poster hash: b85b7...dfd

Huh? Dette er da helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, så skriv hvilkn annen løsning dere ser, da, så kan vi diskutere det?
Jeg mener også det er resepsjonisten, at egget ligger på snølykta og jeg har heller ikke funnet noe trykkfeil...Er villig til å endre mening dersom det kommer andre forklaringer.
Mannen i huset mener det er noe fishy med at flosshatten plutselig står på snømannen, men ingen av oss kan se at det har noe med saken å gjøre, kun for å forvirre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, så skriv hvilkn annen løsning dere ser, da, så kan vi diskutere det?

Jeg mener også det er resepsjonisten, at egget ligger på snølykta og jeg har heller ikke funnet noe trykkfeil...Er villig til å endre mening dersom det kommer andre forklaringer.

Mannen i huset mener det er noe fishy med at flosshatten plutselig står på snømannen, men ingen av oss kan se at det har noe med saken å gjøre, kun for å forvirre.

Skjønner ikke at ingen kan se at hatten har noe med saken å gjøre? Når Ulvheim og hun dama sitter og drikker kaffe, så ser man snømennene i vinduet. Da er det ingen hatt på noen av de. Men når de kommer ut så har jo ene snømannen plutselig fått flosshatt??? Så det må jo være der egget er!

Skjønner ikke at folk tror det kan være i snølykta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trodd at det er han med flosshatten som har gjort det, nettopp pga at snømannen ikke har flosshatt på seg før til slutt.

Men ved nærmere gransking ser det ut som om den ene av snølyktene er endret form og fått en ny "kule" på toppen i de siste tegningene, så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Hvis det er snølykta som er svaret, forstår jeg ikke hvem som skal ha gjort det. Da kan det være alle eller ingen.



Anonymous poster hash: f0021...2d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jammen jeg studere nøyere også. Jeg er enig med de som tror det er resepsjonisten. Idet alle stormer ut, sitter han med henda i sneen. Trolig "pakker" han inn egget da. Først på neste bilde har snølykta fått ny topp, og da står resepsjonisten og tørker snø av henda sine.



Anonymous poster hash: 0f4ea...8ba
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at ingen kan se at hatten har noe med saken å gjøre? Når Ulvheim og hun dama sitter og drikker kaffe, så ser man snømennene i vinduet. Da er det ingen hatt på noen av de. Men når de kommer ut så har jo ene snømannen plutselig fått flosshatt??? Så det må jo være der egget er!

Skjønner ikke at folk tror det kan være i snølykta?

Snølykta til høyre for døra har jo fått en topp. Det var ingen av lyktene som hadde toppkule på det første bildet.

Hvis den er under hatten, hvem er det som da har lagt den der og som samtidig har vært inne med mulighet til å ta egget fra monteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølykta til høyre for døra har jo fått en topp. Det var ingen av lyktene som hadde toppkule på det første bildet.

Hvis den er under hatten, hvem er det som da har lagt den der og som samtidig har vært inne med mulighet til å ta egget fra monteren?

Ah, du sier noe der.. Haha, jeg så ikke at den hadde fått ny topp før det ble nevnt her :P Men da skjønner jeg! Men da må det jo være repsjonisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg trengte KG for å løse årets melkekartongkrim! Jeg trodde det var den lure reven med flosshatten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at ingen kan se at hatten har noe med saken å gjøre? Når Ulvheim og hun dama sitter og drikker kaffe, så ser man snømennene i vinduet. Da er det ingen hatt på noen av de. Men når de kommer ut så har jo ene snømannen plutselig fått flosshatt??? Så det må jo være der egget er!

Skjønner ikke at folk tror det kan være i snølykta?

Ah, du sier noe der.. Haha, jeg så ikke at den hadde fått ny topp før det ble nevnt her :P Men da skjønner jeg! Men da må det jo være repsjonisten?

Akkurat sånn tenkte jeg også ;)

Men spørs om det ikke er resepsjonisten som er synderen her ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var Magda Mus, jeg. Fordi hun sier hun er fra forsikringsselskapet, men så kan man se at hun sjekker inn, i en tidligere rute. Det ville hun vel ikke ha gjort hvis hun bare skal se til egget?



Anonymous poster hash: 84bff...fcc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere til å mistenke resepsjonisten? Han er jo bare der i bakgrunnen, ser ikke at han gjør noe?

Anonymous poster hash: 04953...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde det var Magda Mus, jeg. Fordi hun sier hun er fra forsikringsselskapet, men så kan man se at hun sjekker inn, i en tidligere rute. Det ville hun vel ikke ha gjort hvis hun bare skal se til egget?

Anonymous poster hash: 84bff...fcc

Tror også det er magda mus! Hun er jo den første som stikker fra den knuste glassruten og er å se rett før lyslykten får siste kulen på plass

Anonymous poster hash: 04953...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, resepsjonisten står jo rett ved gullegget. Han kan stå bak disken og se RETT på egget. Om ikke han, så hadde han vel sett hvem som gjorde det?

Dessuten mistenkte jeg han først, med tanke på at han har begge henda i snøen da alle faller ut av det hotellet. Det med flosshatten kan være et liten avledningsmanøver for å skjule hvem som egentlig er tyven. Og det er alltid den vi minst forventer, sant?

Den anonyme, uskyldige resepsjonisten?! :O Eller, den som ser mest slu ut - reven? Det er nesten litt for åpenbart syns nå jeg.



Anonymous poster hash: 938df...114
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er her!

Anonymous poster hash: 04953...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er her!

Anonymous poster hash: 04953...ab7

Yaay, jeg hadde rett! Men hvordan vet man om man vinner? Jeg finner det ikke på nettsidene til Tine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...