Gå til innhold

Nødpass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man få nødpass selvom man aldri har hatt pass?



Anonymous poster hash: a6366...694
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politiet svarer på dette. Det kommer an på hvorfor du trenger pass.

Ligger en slekning dødsyk i utlandet, får du nødpass.

Anonymous poster hash: 1d8b8...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til meg. Men jeg kjenner et par som skal ut å reise med ungen sin, og ungen har aldri hatt pass. Først nå tenkte de på det en uke før avreise.



Anonymous poster hash: a6366...694
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet svarer på dette. Det kommer an på hvorfor du trenger pass.

Ligger en slekning dødsyk i utlandet, får du nødpass.

Anonymous poster hash: 1d8b8...b7e

 

Selvom man aldri har hatt pass også? Vil man ikke få det for en ferietur?

Anonymous poster hash: a6366...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til meg. Men jeg kjenner et par som skal ut å reise med ungen sin, og ungen har aldri hatt pass. Først nå tenkte de på det en uke før avreise. Anonymous poster hash: a6366...694

Politiet vurderer det individuelt, politiet er ikke og driver saksbehandling på kg.

Anonymous poster hash: 1d8b8...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet vurderer det individuelt, politiet er ikke og driver saksbehandling på kg.

Anonymous poster hash: 1d8b8...b7e

 

Det kunne nå være det at noen her har vært oppe i det samme og kanskje visste. Jeg forstår at det er politiet som avgjør. Trenger ikke bli nedlatende bare fordi jeg kom med et oppfølgingsspørsmål.

Anonymous poster hash: a6366...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være heldig å få pass på under en uke. Ksn da være lurt å si at det er kort tid til avreise, for de har visstnok en mulighet for prioritere disse. Vi ordnet pass til minstemann med 11 dager til avreise. Dro fredag kl 1400 og hadde passet i posten tirsdagen etter, og det til tross for at de sa 9 dagers behandlingstid på pass akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være heldig å få pass på under en uke. Ksn da være lurt å si at det er kort tid til avreise, for de har visstnok en mulighet for prioritere disse. Vi ordnet pass til minstemann med 11 dager til avreise. Dro fredag kl 1400 og hadde passet i posten tirsdagen etter, og det til tross for at de sa 9 dagers behandlingstid på pass akkurat da.

 

Takk for svar :) Hadde minste deres pass fra før? Eller var nødpasset det første passet h*n fikk?

Anonymous poster hash: a6366...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på flaksen dessverre. Jeg tror nok ikke de får nødpass på et barn som ikke har hatt pass tidligere dersom årsaken er ferietur. Et nødpass er en erstatning for et utgått/mistet pass, så det må nok være snakk om et nødstilfelle i såfall.

 

Men det kan hende at de har griseflaks og får tak i et ordinært pass før reisen. Ulike politikamre har forskjellige systemer og rutiner for hvor lang tid utsendelsen tar, og det kommer også an på pågangen. Kryss fingrene og ta kontakt med nærmeste passutsender i morgen tidlig!



Anonymous poster hash: 546c0...908
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hadde minste deres pass fra før? Eller var nødpasset det første passet h*n fikk?

Anonymous poster hash: a6366...694

Han hadde pass fra før, men tror ikke det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...