Gå til innhold

Jentetur til Rhodos


st1234

Anbefalte innlegg

Hei!

Til sommeren i juli/august skal meg og en jentegjeng til Rhodos for første gang. Vi skal bo i Rhodos by og lurte på om dere har noen tips om hva vi kan finne på?
Hvor er de beste utestedene og hvordan er det med utflukter? Hvor er det billigst og best å spise mat? Og hvordan er shopping mulighetene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bruker83924

Jeg anbefaler å dra i gamlebyen, det finner dere i Rhodos sentrum. I tillegg er det et badeland som ligger 30 min(mener jeg å huske) utenfor byen, går busser hele dagen og er lett å finne. Det er ganske stort og utrolig gøy.

Dere må også få med dere Lindos, det er en helt hvit by rundt en ruine som en gang var et tempel eller kirke. Veldig fint der, og man kan kjøpe fine forskjellige skinnprodukter. Eneste dumme med Lindos er at de har noen esler de bruker til å frakte turister opp til tempelet, det ser ikke ut som de har det bra i det hele tatt. Anbefaler der ikke til å støtte det, og heller gå opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste utestedene finner du i bargaten.

Du kan booke utflukter gjennom reiseselskapene på hotellet, kjøpe lokalt eller så går det mange innkastere (fra barene) rundt på stranden på dagtid og selger utflukter (disse bør dere kanskje være litt mer skeptiske til, og heller se an tilbudet. Ble selv "lurt" til å betale 400kr for et party utenfor byen som ikke var så bra som de skulle ha det til).

Hvis du skal ha den billigste maten bør du unngå hovedgatene. Her er maten som regel noen euro dyrere, men hvis du heller går litt utenfor og inn i sidegatene finner du mye koseligere og billigere restauranter.

Shoppingmulighetene er ganske bra, du finner Zara, H&M, Bershka, Mango, osv. i sentrum, i tillegg til masse turistsjapper!



Anonymous poster hash: f4618...d5b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å dra i gamlebyen, det finner dere i Rhodos sentrum. I tillegg er det et badeland som ligger 30 min(mener jeg å huske) utenfor byen, går busser hele dagen og er lett å finne. Det er ganske stort og utrolig gøy.

Dere må også få med dere Lindos, det er en helt hvit by rundt en ruine som en gang var et tempel eller kirke. Veldig fint der, og man kan kjøpe fine forskjellige skinnprodukter. Eneste dumme med Lindos er at de har noen esler de bruker til å frakte turister opp til tempelet, det ser ikke ut som de har det bra i det hele tatt. Anbefaler der ikke til å støtte det, og heller gå opp :)

Tusen takk for tips! Har selv vært på badelandet da jeg var yngre, noe jeg syntes var kjempe kjekt, så satser på å dra dit denne gangen også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei! 

 

Til sommeren i juli/august skal meg og en jentegjeng til Rhodos for første gang. Vi skal bo i Rhodos by og lurte på om dere har noen tips om hva vi kan finne på? 

Hvor er de beste utestedene og hvordan er det med utflukter? Hvor er det billigst og best å spise mat? Og hvordan er shopping mulighetene? 

Tror jeg kjenner deg. Hehe

Anonymous poster hash: 90fff...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjenner deg. Hehe

Anonymous poster hash: 90fff...991

ahh nais

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...