Gå til innhold

Hvor dra med lavbudsjett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I forrige uke vant svigerinnen min og jeg førstepremien på sesongens avslutnings quiz. !5.000 på deling, og i dag tikket pengene inn på kontoen. 7500 kr på hver :).

Nå tenkte jeg å overraske mannen med en liten tur, vi har lenge hatt trang økonomi så dette er veldig hyggelig. Vi har ikke vært på ferie på flere år. Regner lommepenger ved siden av.

Vi bor på Sørlandet og han har både feriedager og avspasering å ta av. Har snakket med sjefen og de er villig til å være med på overraskelsen og hjelpe oss med fridagene. Så da har den praktiske flittigmauren ordnet det praktiske :).

Men hvor skal vi reise? Vi er i grunnen åpne for det meste, Norge, Skandinavia, Nord-Europa, storbyferie, syden osv. Vi kan ikke vandre i fjellet på grunn av at mannen har MS, men han klarer seg godt på flaten, i trapper og i bakker.

Hvor hadde dere dratt for en slik sum? Håper på at noen kreative sjeler leser tråden :).

Takk på forhånd.



Anonymous poster hash: ec0fa...8f1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dratt til Krakow, eller kanskje Praha? :)

Et sted det ikke koster mye å reise, men som er veldig annerledes og fint, og som i tillegg er billig.



Anonymous poster hash: a2aa5...a6f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :).

Skal sjekke, kan reise fra både KRS og Sola :)



Anonymous poster hash: ec0fa...8f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syden er jo det billigste! Charter, Der får man pakkereiser inkl fly og hotell 5 dager for rundt 2000,-!

Til andre reisemål som ikke har charterturer vil jeg anbefale deg å sjekke airbnb.no der man kan finne leiligheter og hus som leies ut av privatpersoner til turister på ferie så man sparer hotell utgifter! Der kan du søke på hvilken som helst by i hele verden, og for eksempel gå etter de byene som du ser har billigst flyreiser til på norwegian sin lavpris kalender. Foreksempel kan man finne hus med soveplass til 5 stk for 2000,- for en uke, og deler man dette på alle 5 personene blir det jo ingenting pr natt omtrent, i motsetning til hoteller i turistbyer som ofte koster rundt tusenlappen pr natt. Man finner også leiligheter for to der såklart :)

Jeg har selv leddsykdom og liker derfor københavn godt, men det er flatt i barcelona også. Varme kan gjøre godt for leddene til mannen din :) Syns at du bør tenke på hva det er han liker å gjøre om han kunne fått valgt, er han glad i å ligge slaraffen ut å gjøre ingenting (syden), se på kulturelle ting (italia, frankrike, egypt), oppleve en ny storby (ukraina, polen), gå på museum (københavn), ja velg etter hva dere liker å gjøre er mitt beste tips! Om dere bare vil slappe heeelt av finnes det billige spa hoteller i polen og latvia som virkelig anbefales alle å unne seg en gang.
I norge er det fryktelig dyrt å reise, men du kan finne hytter i sverige og danmark på novasol.no om dere ønsker en litt mer "norsk" ferie med rolig campingliv.



Anonymous poster hash: e1351...214
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har tilbud nå, og man kan bla. få billetter for 199,-en vei til Riga, som også er en veldig billig by å besøke, billige resturanter osv, mulighet for alt fra spa, bysykling, museumer og monumenter, gatelangs i sentrum+++



Anonymous poster hash: e1351...214
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 214!

Fantastisk mye du har å by på!

København er en vakker by og vi er heldig og har mye familie der. Der bor vi gratis og vi benytter oss ofte av det, men det blir på en måte ikke ferie om du skjønner :).

Han er glad i å betrakte folk, så et sted med kafeer og bord man kan sitte ute vil være bra. Og varmen for kroppens hans :). Opptatt av kultur, spesielt billedkunst. Skal se om jeg finner storbyferie i Italia eller Frankrike.

Vi har 5 års bryllupsdag på torsdag, håper jeg har planen klar.

Igjen takk for flott innspill.



Anonymous poster hash: ec0fa...8f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norwegian har tilbud nå, og man kan bla. få billetter for 199,-en vei til Riga, som også er en veldig billig by å besøke, billige resturanter osv, mulighet for alt fra spa, bysykling, museumer og monumenter, gatelangs i sentrum+++

Anonymous poster hash: e1351...214

Har hørt masse flott om Riga. Våren er vel kommet lengre der? Regner København-Kristiansand, med at København får vår 2.3 uker før oss på Sørlandet.

Anonymous poster hash: ec0fa...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye billig på restplass.no nå :) Hvis dere kan reise i mai blir det enda billigere! Så faktisk et sted med fly og hotell til 2000 kr.

Har fått anbefalt Albania også. Da flyr man til Tyrkia og reiser videre 1 time med buss. Det var visst helt vilt billig, koselig og fin natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye billig på restplass.no nå :) Hvis dere kan reise i mai blir det enda billigere! Så faktisk et sted med fly og hotell til 2000 kr.

Har fått anbefalt Albania også. Da flyr man til Tyrkia og reiser videre 1 time med buss. Det var visst helt vilt billig, koselig og fin natur.

Albania hadde vært skikkelig tøft. Dit vet jeg at han ønsker seg en tur. Takk for alle gode tips! Jeg vasser jo i masse flotte tilbud!

Anonymous poster hash: ec0fa...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså. Her ser dere ubehjelpeligheta selv, men jeg er virkelig ikke vant med å reise :).

Men her:http://www.startour.no/feriereiser/spania/mallorca/alcudia/ses-fotges/pc-000003529/?season=sommer-2015&dDepDate=2015-05-16&depCode=SVG&period=8&source=lms&lmsCode=L&bookingCode=&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=&q=3338258250d24683be186ed15e179140&step=2

Er prisen pr person eller pr leilighet. Her er det jo litt varme :)



Anonymous poster hash: ec0fa...8f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du linker til der er kroner 4900 (kroner 2473 per person) og gir deg flytur for to inkl bagasje, og opphold på hotell. Pass på at de tar rundt 400 kroner for å skysse dere med buss fra flyplass til hotell :)

Det er forskjellige priskategorier på chartertur.

Du kan kjøpe uspesifisert (billigst). Da er fly og hotell inkludert, men du vet ikke hvilket hotell du skal på før du ankommer destinasjonen. Det kan være et flott hotell, eller dere kan bli skuffet.

Og så har du alternativer hvor bare fly og hotell er inkludert, eller hvor frokost er inkludert, eller frokost og middag, eller alt! Da mener jeg alt, også alkohol og leskedrikker :)

Her har du en reise fra Sola til Rhodos 16 mai, til under 2000 kroner per person, for fly og hotell. Husk også at buss fra flyplass til hotell koster ekstra via startour.

http://www.startour.no/bestill-reise/HotelAbout.aspx?q=078005047c3b4f138d82b1b2bc5f903a

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en reise fra Sola til Rhodos 16 mai, til under 2000 kroner per person, for fly og hotell. Husk også at buss fra flyplass til hotell koster ekstra via startour.

http://www.startour....d82b1b2bc5f903a

Jeg må si at jeg ble skikkelig overrasket over hvor billig man kan få en tur :). Har holdt meg laaangt unna slike sider for å slippe å bli fristet, nå viser det seg at vi kan få en grei tur for disse pengene. Mulighetene er mye større en jeg kunne tenke meg :).

Jeg skal oppdatere hvor vi drar, tenker jeg bestiller en tur i kveld eller i morgen.



Anonymous poster hash: ec0fa...8f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 214!

Fantastisk mye du har å by på!

København er en vakker by og vi er heldig og har mye familie der. Der bor vi gratis og vi benytter oss ofte av det, men det blir på en måte ikke ferie om du skjønner :).

Han er glad i å betrakte folk, så et sted med kafeer og bord man kan sitte ute vil være bra. Og varmen for kroppens hans :). Opptatt av kultur, spesielt billedkunst. Skal se om jeg finner storbyferie i Italia eller Frankrike.

Vi har 5 års bryllupsdag på torsdag, håper jeg har planen klar.

Igjen takk for flott innspill.

Anonymous poster hash: ec0fa...8f1

Italia og Frankrike er jo noen av de dyreste landene i Europa....

Anonymous poster hash: 23fdc...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyet: http://www.bravofly.no/vg1/booking/booking1.action?idBooking=394262693&error=&back=false&bgg=frd

Og til dere som er litt kjent, blir dette et greit sted? http://no.hotels.com/hotel/details.html?roomInfoList%5B0%5D.numberOfAdults=2&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first&dd=18.05.2015&roomInfoList%5B0%5D.numberOfChildren=0&so=PRICE&rl=CITY:504261:UNKNOWN:UNKNOWN&pa=12&did=504261&numberOfRooms=1&tab=description&dn=Paris,+Frankrike&hotelId=326414&cd=13.05.2015&WOD=3&WOE=1&ZSX=0&SYE=3&MGT=5&YGF=14

Eller ligger det for langt utenfor byen? Mannen drikker minimalt. så det blir ikke problem med alkohol og kjøring.

Nå har min mor slått på stortromma og vil betale bil, altså slik at vi kan leie bil. Det gjør det jo lettere for oss å komme oss rundt.

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har vært utenfor Skandinavia, så dette er veldig gøy synes jeg :)



Anonymous poster hash: ec0fa...8f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Riga og det er kanskje den kjedeligste byen jeg har vært i, anbefaler ikke det.

Berlin er fortsatt ganske billig. Det er ofte restplasser til Berlin, Praha, Krakow, Riga osv... Da kan man få en skikkelig god deal. Det samme gjelder Tyrkia og noen ganger Spania.

Jeg ville satse på restplasser hvis dere vet når dere kan dra og er litt fleksible på hvor. Kan bestille bare noen uker i forveien og få t/r + hotell for 3000 omtrent totalt. restplass, finn.no, solfaktor.no ellers har reiseselskapene sine egne sider Apollo, Ving og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere vil ha sol og varme og slipper charter, så kan fastlandet i Spania være et alternativ. Langs kysten men utenom de store byene. Rimelig å fly med rutefly (ryanair/norwegian) og rimelige hoteller og utleiligheter. Det er også relativt rimelig å spise ute.

Ellers hadde jeg nok sett etter gode tilbud og ikke vært så altfor kresen på reisemålet. Man kan få det helt fint de fleste steder om man ikke er så veldig kravstor, men husk på levekostnadene. Hjelper lite om reisen koster lite om det koster en formue å spise/drikke.



Anonymous poster hash: cbc0b...5e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk også kostnad for reise mellom flyplass og hotell. Hjelper ikke så mye å spare en hundrelapp eller to på rimelig flybillett hvis transport til hotellet koster mer enn flybilletten. Noen ganger er de litt dyrere bilettene til en mer sentral flyplass billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet: http://www.bravofly.no/vg1/booking/booking1.action?idBooking=394262693&error=&back=false&bgg=frd

Og til dere som er litt kjent, blir dette et greit sted? http://no.hotels.com/hotel/details.html?roomInfoList%5B0%5D.numberOfAdults=2&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first&dd=18.05.2015&roomInfoList%5B0%5D.numberOfChildren=0&so=PRICE&rl=CITY:504261:UNKNOWN:UNKNOWN&pa=12&did=504261&numberOfRooms=1&tab=description&dn=Paris,+Frankrike&hotelId=326414&cd=13.05.2015&WOD=3&WOE=1&ZSX=0&SYE=3&MGT=5&YGF=14

Eller ligger det for langt utenfor byen? Mannen drikker minimalt. så det blir ikke problem med alkohol og kjøring.

Nå har min mor slått på stortromma og vil betale bil, altså slik at vi kan leie bil. Det gjør det jo lettere for oss å komme oss rundt.

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har vært utenfor Skandinavia, så dette er veldig gøy synes jeg :)

Anonymous poster hash: ec0fa...8f1

Er det Paris du tenker deg her? Dette hotellet ligger laaaangt fra sentrum av Paris. Flyplassen Beauvais er langt unna Paris, og har kun flybuss til de forskjellige avgangene. Jeg opplevde at flyet ble kansellert sent om kvelden. Flyplassen ble stengt. Ingen busser. Det kostet en formue med taxi inn til "sivilisasjonen" igjen

Anonymous poster hash: 3814c...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange billige turer og hotell å få tak i. Samtidig beskriver du at dere ikke er reisevante i det hele tatt, i tillegg til at mannen din er syk. Jeg ville da satser på turer hvor man velger flyplasser og flyselskaper som er litt større, og ikke så langt fra byen dere skal i. Reise til en by som ikke er for stor avstandsmessig. Selv om dere har bil i f.eks Paris og Roma, så kommer dere ikke inn i bykjernen og kan stå parkert der uten å måtte ut med masse penger.

I Krakow kan dere f.eks få flybilletter og hotell på 4-5 stjernes, transport til og fra flyplassen med privatsjåfør til godt under 7500,- I tillegg er det utrolig mye flott å se på og mange utrolig gode, og ikke minst billige restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg sozopol eller nessebar i bulgaria.

Det er begge hyggelige rolige byer, med både gamleby og ny by , prisnivå er lavt . Spiste stort sett lunsj med drikke til 2 for 50 kr .

Begge ganger jeg har vert der fikk jeg spesifisert tur for to til litt over 3 tusen . Dette var begge ganger i uke 25 , jeg bestilte turen noen dager før av reise.

Begge byer har mye å se på , man kan ta båt tur for 100 kr som varer ett par timer ,

Anonymous poster hash: 46627...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...