Gå til innhold

Kaste kattesand i do?


Trampe

Anbefalte innlegg

Kan man ikke det? Vi har kattedoen stående en meter fra doen, og det er så lettvint å bare kaste kattebæsjen i do når vi er innom badet. Nå ble jeg nettopp fortalt at man ikke kan kaste kattesand i do, det vil tette rørene.

Stemmer dette? Hvor kaster dere kattebæsjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste kattesander klomper seg når de kommer i kontakt med vann noe som resultere at rørene tetter seg. Tar det i en pose og kaster det sammen med søpla som oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er skadelig, men jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen. Men, så har vi hatt en del trøbbel med tett do, så da blir man kanskje ekstra forsiktig.

Når jeg skal fjerne kattebæsj, trer jeg en plastpose på handa, tar tak i bæsjen, vrenger posen, knytter igjen og kaster i restavfallet. Når jeg bytter kattesand, tømmer jeg hele greia i en stor plastpose, knytter den og kaster i restavfallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så selve bæsjen kan jeg kaste i do. Der henger det veldig lite sand på. Men klumpene etter tisset bør kastes andre steder...? Jaja, håper jeg ikke har tetta doen nå da.

Det er jo så lettvint å kaste i do ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker spade med riller å spar med, putter bæsjen og tisseklumpene i hundebæsjpose som jeg hiver rett i søla.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen m@msen, det er jo så nyyyydelig vær her, det finnes ingen søler her nå :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, det var visst en leif der gitt.

Mente så klart søpla, skjønte du ikke det en gang du da *rister oppgitt på hodet*

Ellers er det nok av søle her til å gjemme det i :forvirret:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du katteperler, kan du kaste ekskrementene rett i do.

Skryter gjerne av denne type sand, da den tar lukten veldig godt, og kapsler det våte inn i krystallene, slik at det holder seg tørt.

Ville ikke kasta klumpesand i do, siden rørene tetter seg.

Bruker katteperler til min fertile hannkatt, og siden dokassen står rett ved siden av toalettet oppe på badet, er det veldig greit og lettvint å bare kaste bæsjen i do.

Bruker klumpesand til de andre kattene mine, og ikke-klumpesand til kattungene, og dette kaster jeg i en pose jeg går rett ut i søpla med. Det er jo ganske store klumper med tiss som samler seg, så jeg kan ikke forstå at noen kan kaste disse i toalettet??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattesand skal aldri kaster i do. for det første så er sanden tung og kan tette røret samt dette kan på sikt ødelegg røret på innsiden. Dette har jeg snakket med en rørlegger om. :fy_fy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hva med hår (menneskehår)? jeg har langt hår og når jeg greier det henger det mye igjen i hårbørsten. vil doen tette seg hvis jeg kaster det i do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Ser dette er gammelt, men jeg bruker World`s Best Cat Litter: den er økologisk og kan kastes rett i toalettet. Den kan bestilles på zoopluss.no

jeg er veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Sara74 skrev:

Ser dette er gammelt, men jeg bruker World`s Best Cat Litter: den er økologisk og kan kastes rett i toalettet. Den kan bestilles på zoopluss.no

jeg er veldig fornøyd

INGENTING annet en bæsj, tiss og toalettpapir skal i do. Ikke kattesand som produsent mener det går fint med, ikke q-tips, ikke våtservietter som produsent mener kan kastes i do. 

Anonymkode: 5367f...1de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siterer AB over her, IKKE annet enn tiss, bæsj og papir i do.

Anonymkode: 9cadc...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Djiizz! Dette var en veldig gammel tråd...                      

Anonymkode: 99d6a...7e5

Skyld på sara74 😂

Anonymkode: 5367f...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...