Gå til innhold

Flyttet hjemmefra og har 1188 kr igjen til mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke den appen, jeg? :klo:

Hva slags OS har du på telefonen?

Den heter "Mattilbud". Kom opp øverst på listen hos meg da jeg søkte på den.

Anonymous poster hash: dda51...d39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye brødmat i den perioden. Med mel og andre basisvarer kan du lage porsjonspizzaer med billigste tomatsaus. Kjøp ost på tilbud, riv i en boks og frys, like greit i varmretter. Kjøp billig kjøtt og del det opp i mindre porsjoner og bruk en del av det på pizza/til annen mat. Egg er kanskje litt dyrt, men har mye næring. Lag suppe og frys ned, enkelt og koster ikke så mye per porsjon. Les tilbudsavisene; http://www.ukensreklame.no/index.php/dagligvarer, oppskrifter, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter ofte etter tilbud og nedprisede varer. Denne uken (t.o.m i dag) har jeg brukt ca 50kr på middager. Fant kjøttpølser som var satt ned til 20kr for en pakke med 5 i. Stekte disse med løk, erter og litt kålrot til. Erter på boks 10kr(holder til to middager), kålrot ca 20kr og pølser 20kr. Må handle igjen i morgen :-) Kjeselig mat ja, men billig.

Anonymous poster hash: 4538b...486

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter ofte etter tilbud og nedprisede varer. Denne uken (t.o.m i dag) har jeg brukt ca 50kr på middager. Fant kjøttpølser som var satt ned til 20kr for en pakke med 5 i. Stekte disse med løk, erter og litt kålrot til. Erter på boks 10kr(holder til to middager), kålrot ca 20kr og pølser 20kr. Må handle igjen i morgen :-) Kjeselig mat ja, men billig.

Anonymous poster hash: 4538b...486

Tørre erter er enda billigere, og en pakke holder til mer enn to middager. Alle monner drar :)

Anonymous poster hash: 356c6...121

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Spør foreldrene dine om de kunne tenke seg å bidra til å fylle kjøkkenskapene dine med krydder, mel, salt, sukker, pasta, ris og buljong som innflyttingsgave.

Har du dette, kan du spe på med grønnsaker og proteiner (kjøtt/fisk) selv. Og da kommer du langt.

I disse sommertider, oppbevar alt brød i kjøleskapet fremfor matskapet, da unngår du svett myglet brød.

Du har ingen mulighet til stor-innkjøp nå, men neste måned når lønningen kommer må du tenke slik flere har rådet deg til her med å fylle frys og kjøkkenskap slik at du har en del basis varer.

Jeg støtter forøvrig rådet om den lapskausposen - den er både god som basis i grønnsakssuppe og som utgangspunkt for lapskaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klart meg fint, du har fått mange gode råd :)

Anonymous poster hash: a6a44...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet :klo: Men det er kanskje fordi jeg har måtte klare meg på mye mindre i perioder som fattig student. Du har fått mange gode råd her, spesielt fra Lucid, så dette klarer du helt fint :) Et tips fra meg er å sjekke på ICA og COOP etter 50 prosent-varer. De setter ned varer til femti prosent når det kun er noen dagers holdbarhet igjen. Dette er greit når du skal kjøpe kjøtt, da fryser du bare ned til du skal bruke det. Ellers er tunfisk mettende og veldig billig. Anonymous poster hash: 13c2a...083

Her jeg bor setter alle butikkene ned prisen 50% et par dager før de går ut av dato, eks Rema, Rimi, Coop, Eurospar osv. Alle :)

TS: Min nærmeste Kiwi er elendig på å plukke ut varer som har gått ut av dato, så jeg finner alltid noen og tar de med i kassa og får prisen for de trekt fra kjøpesummen :) Får ikke varen. Kiwi pleier å ha helgtilbud, eks 16 kr for en biff, og her jeg bor er det i flere Kiwier alltid mange igjen på mandager.

Anonymous poster hash: a6a44...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag grove scones; det er billig og metter lenge.

Anonymous poster hash: 356c6...121

Kunne du ha lagt ut oppskrift? :)

Havregrøt som flere har nevnt er bra. For å få litt variasjon, kjøp epler (enten de sure grønne eller firstprice er som regel billigst), skjær i terninger og ha i.

Bønner og linser er som nevnt mye billigere i innvanvrerbutikker, og kan erstatte kjøtt i blant annet taco eller gryter. Linsesuppe er billig, godt og metter.

Ellers kan du finne en del gode tips her, ikke det sunneste kostholdet men er jo bare for en måneds tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så uheldig å ikke ha foreldre som kan hjelpe?



Anonymous poster hash: d1174...f29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Er du så uheldig å ikke ha foreldre som kan hjelpe?

Anonymous poster hash: d1174...f29

Nå sier ts at hun kan spørre foreldrene sine hvis det blir krise,men hun vil greie seg selv. Og det står det respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ingen er feilfrie. Å innrømme at man trenger hjelp står det respekt av også!



Anonymous poster hash: d1174...f29
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ingen er feilfrie. Å innrømme at man trenger hjelp står det respekt av også!

Anonymous poster hash: d1174...f29

En trenger ikke hjelp når en har over tusen igjen på konto til bare mat.

TS: Lag mest mulig mat hjemme, det er billigere enn de halvferdige produktene. Kjøp basis varer som mel, egg, melk, sukker, krydder, bønner, linser, ris, pasta og havregryn. Det er i tillegg relativt billige varer som du kan bruke til mye. Vær prisbevist og gå etter pris istedet for merke når du handler i denne måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomst83

Ja, men ingen er feilfrie. Å innrømme at man trenger hjelp står det respekt av også!

Anonymous poster hash: d1174...f29

Det var overhodet ikke det jeg mente.Beklager virkelig hvis det fremsto sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke galt det du skrev. Forstår deg. :-)



Anonymous poster hash: d1174...f29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...