Gå til innhold

Billige halsbånd til valp


Ce'Nedra

Anbefalte innlegg

Jeg tror altså heller ikke at det er noen stor sannsynlighet for at valpene tar alvorlig skade av små, lette nylonhalsbånd à la kattehalsbånd. Jeg er bare av en eller annen grunn vant til at halsbånd på hunder er noe som skal brukes minst mulig.

Ikke synes jeg det er vanskelig å se forskjell på hundevalper heller. Hadde f.eks. i sin tid et kull med labradorvalper, som var svarte alle sammen, men de var veldig forskjellige likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt kull på 4-5 valper før, men dette var drever og dachser, så der gikk det greit. Jeg synes det er mye vanskeligere med gordon setter, den eneste forskjellen er kjønn og størrelse, og der er ikke forskjellene så store heller.

Andre sier jo at valpen skal vennes til halsbånd ganske tidlig, så det er nok litt forskjellig hva folk mener er best.. Hunden vår bruker halsbånd hele tiden, og har aldri brydd seg noe med det. Det er som luft for henne..

Men men, dette er ikke såå viktig for meg at jeg egentlig synes det er noe å diskutere, syntes bare det virket så lurt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror altså heller ikke at det er noen stor sannsynlighet for at valpene tar alvorlig skade av små, lette nylonhalsbånd à la kattehalsbånd. Jeg er bare av en eller annen grunn vant til at halsbånd på hunder er noe som skal brukes minst mulig.

Ikke synes jeg det er vanskelig å se forskjell på hundevalper heller. Hadde f.eks. i sin tid et kull med labradorvalper, som var svarte alle sammen, men de var veldig forskjellige likevel!

Det er da ikke for oppdretter sin skyld man fargekoder valpene heller? Som regle knipser man jo en god del bilder og legger ut på nettsider sånn at valpekjøpere kan se, da er det nesten et must at hver valp har sin farge. For folk som aldri har sett valpene annet enn på bilder eller en gang eller to live er det temmelig umulig å se forskjell slik oppdretter gjør, og det gjelder veldig mange raser. Et tynt og lett valpekull-halsbånd er nok ikke til bry for noen, heller det enn garn-bånd som kan bites av og svelges.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er da ikke for oppdretter sin skyld man fargekoder valpene heller? Som regle knipser man jo en god del bilder og legger ut på nettsider sånn at valpekjøpere kan se, da er det nesten et must at hver valp har sin farge. For folk som aldri har sett valpene annet enn på bilder eller en gang eller to live er det temmelig umulig å se forskjell slik oppdretter gjør, og det gjelder veldig mange raser. Et tynt og lett valpekull-halsbånd er nok ikke til bry for noen, heller det enn garn-bånd som kan bites av og svelges.

endelig noen som skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Jeg personlig ville heller valgt noe jeg med sikkerhet visste ikke ville medføre plager som f eks klipping av pels på forskjellige områder eller neglelagg på forskjellige steder. Metoder som garantert ikke fører til noe som helst eventuelle problemer. Men jeg er kanskje litt for hønemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville ikke hatt halsbånd på valper når de ikke er under 100% oppsyn. For å skille ellers like valper kan man merke dem med neglelakk el., klippe dem i pelsen på forskjellige steder osv. Fort gjort at de henger seg fast i noe, henger seg fast i hverandre - og sjansen for skade blir stor. Om man har sett i en valpekasse hvor aktive og knøvlete de kan være så hadde man ikke tenkt over muligheten engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...