Gå til innhold

Gullfisk med i fly?


Susannah

Anbefalte innlegg

Skal flytte og vet ikke hva jeg skal gjore med gullfisken min! Tror du det gaar an aa ta ham med paa flyet, det er ikke en saerlig lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde med de to gullfiskene mine på flytur.. Kanskje 1t + 25min.. hadde dem i en slik plastburting.. De overlevde og hadde det bare bra.. Verre med meg ;) Alle flirte godt og jeg fikk endel oppmerksomhet... Dro jo rundt med endel bagasje i tillegg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken klarer det nok bra, men du må høre med flyselskapet om de godtar fisk. Ikke alle som gjør det, nemlig.

Ha han i en plastboks med vann i (såklart) men sørg for at boksen har størst mulig overflate. En lav lang boks er bedre enn en høy smal boks - på grunn av oksygeninnholdet i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ringte til Norwegian i gaar, de godtok ikke fisk i fly. Hadde tenkt aa smugle ham med uansett, men etter det som hendte i dag kan jeg bare glemme det. Skal reise fra London og naa har en visst bare lov til aa ha med seg en liten gjennomsiktig pose med inn paa flyet med noen faa ting i. Saa naa maa jeg se om jeg kan adoptere ham vekk til noen venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du har mye luft!

Du kan f.eks. bruke en pose som er ment til å holde på en fisk, med rent oksygen i. Uansett hva du gjør, må du ikke blåse opp posen. Det er dumt.

Du skal ha mye luft og ikke så mye vann. Slik som de blir fraktet fra akvariebutikken er fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. En kollega dro til england for å handle koi ("gullfisk" som bor i dam) Han hadde de i frysebokser og sendte dem som bagasje. Dyr vel og merke;)

Gikk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere jeg kan ha den i den vanlige kofferten da? Blir ikke det litt for mye humping for ham? I haandbagasjen faar en jo bare ta med seg pass og billetter naa, saa maa jo bli det som er alternativet. I mange plastposer utenpaa hverandre oppi en boks, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere jeg kan ha den i den vanlige kofferten da? Blir ikke det litt for mye humping for ham? I haandbagasjen faar en jo bare ta med seg pass og billetter naa, saa maa jo bli det som er alternativet. I mange plastposer utenpaa hverandre oppi en boks, kanskje?

Da tror jeg du bør satse på en termoboks. Det er veldig kaldt i lasterommet på et fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, lasterommet får en del minus ja. Da må du bruke termoboks og pakke den godt inn! Håper det løser seg på en eller annen måte. Jeg skjønner godt at folk ikke får ta med seg håndbagasje på fly slik det er nå, men det er jo irriterende at noen idioter skal ramme alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullfisker tåler en del kulde. Ikke minusgrader selvfølgelig. ;)

IKKE Putt den i kofferten. Kofferter blir IKKE pent behandlet.

Ellers anbefaler jeg www.gullfiskene.net :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullfisker tåler en del kulde. Ikke minusgrader selvfølgelig. ;)

IKKE Putt den i kofferten. Kofferter blir IKKE pent behandlet.

Ellers anbefaler jeg www.gullfiskene.net :)

Vel, det er få andre steder enn kofferten man kan ha den nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS skal reise fra Storbritannia. Så da er det vel like greit å enten omplassere eller avlive fisken.

jeg er faktisk litt enig her... dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra! :)

Du kan trøste deg med at det er UTROLIG mange fine gullfisker i england, og med bedre kvalitet enn i norge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...