Gå til innhold

når slutter kattene å være i trassaldern?


Gjest TaraTarantell

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hørt om noen trassalder på katt, må jeg innrømme. Og selvsagt kan katter oppdras - til et viss grense. Men ellers, når katter begynner å bli 4-5-6 måneder gamle, så er de ofte så viltre og voldsomme at det kan hjelpe å la dem få være ute. (Kun når du er hjemme og helst under oppsyn). Så får de rast fra seg det verste ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De blir nok ikke bedre av p-piller nei. Er jo bare hunkatten som kan gå på de og hannkatten kommer nok til å bli bølle og fortsette og parre seg på alt å alle (om du er uheldig) når han blir større. Men nå er det jo faktisk en stund til de blir kjønnsmodne regner jeg med så da kan du jo få spart litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅHHHHHHHHHHHHHHH. slitsomt. hu ene er yngre enn han andre men fy FAAN! jeg er dritt lei velting av potteplanter og løping oppi beinet mitt hvor dem henger seg fast. tar angreps stilling på meg og sånn. uff a meg. jeg er så lei kasta den ene bortover gulvet i sta. det var nok når speilet gikk i gulvet. drit katter for øyeblikke!!!!!!!

Hehe, tenk så gøy det blir nå du begynner med huskatt avling!!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er vel stort sett alltid i trass alder. Har en katt på 1 år og en på 4 år. De driver meg fra vettet av og til. Når begge herjer rundt da hiver jeg meg på senga og leser slik at jeg ikke blir nedsprunget av kattene :ler: . Da den eldste var liten hang hun i gardinene mesteparten av tiden. Hun var ekstremt leken av seg til hvertfall hun var 1 år. Når mine leker sammen oppfører den eldste seg som hun var en kattunge. Lille pus har en tendens til og springe rundt beina mine. har ved flere anledninger trødd på henne pga det. Du må nok smøre deg med tålmodighet Katter er katter :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TaraTarantell
De blir nok ikke bedre av p-piller nei. Er jo bare hunkatten som kan gå på de og hannkatten kommer nok til å bli bølle og fortsette og parre seg på alt å alle (om du er uheldig) når han blir større. Men nå er det jo faktisk en stund til de blir kjønnsmodne regner jeg med så da kan du jo få spart litt.

ja den ene er ikke så lenge med. det er en hann da. hua er verst hittill. tusen takk du. ;)

Hehe, tenk så gøy det blir nå du begynner med huskatt avling!!!! :fnise:

hehe. ja det får man si. gruer meg litt men gjør i stand ting her. men først må hu vokse opp ordentlig da ;)

Kan du ikke ha dem på det egne katterommet du hadde til dem da? :fisk:

ehhhh?? jeg kan ikke ha kattene i et bur døgnet rundt da. det burde vel dere dyre elskere her vite???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
ja den ene er ikke så lenge med. det er en hann da. hua er verst hittill. tusen takk du. ;)

hehe. ja det får man si. gruer meg litt men gjør i stand ting her. men først må hu vokse opp ordentlig da ;)

ehhhh?? jeg kan ikke ha kattene i et bur døgnet rundt da. det burde vel dere dyre elskere her vite???????

bare le av att jeg skriver til meg sjøl igjen men jeg mente at siteringenenskulle være over siteringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell

:idesmil:

Jeg har ikke hørt om noen trassalder på katt, må jeg innrømme. Og selvsagt kan katter oppdras - til et viss grense. Men ellers, når katter begynner å bli 4-5-6 måneder gamle, så er de ofte så viltre og voldsomme at det kan hjelpe å la dem få være ute. (Kun når du er hjemme og helst under oppsyn). Så får de rast fra seg det verste ute.

nei vil ikke ha dem ute. dem skal være inne.

du forstår hva jeg mener!!! endelig!! att dem kan oppdraes til ei viss grense. vet att dem ikke er som bikkjer ;) men dem kan oppdras litt ;) her er det mang som ikke vet hva dem snakke om.

bare le det. jeg vet i allefall hva jeg prater om. dere fleste her har ikke skjønt poenget en gang. kun en klarte det. au au hodet mitt for deres skyld. :idesmil:

Endret av TaraTarantell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lillemor_*
ehhhh?? jeg kan ikke ha kattene i et bur døgnet rundt da. det burde vel dere dyre elskere her vite???????

Ehhhh????? Du hadde jo et sånt stort fint innredet og utstyrt rom til hvert av dyrene dine sa du i en tråd for litt siden. Hvis det er så stort som du ville ha det til så blir det jo ikke som i et bur.

Og det med at du er blakk, kanskje du har kjøpt litt for mye utstyr til dyrehagen din eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den ene er ikke så lenge med. det er en hann da. hua er verst hittill. tusen takk du. ;)

Guttene må jo som oftest ventes med til ballene faller ned, bokstavelig talt hehe.. Hunnkatter har jeg hørt blir dritsære om de ikke kastreres.. Dessuten så er de så utrolig oppmerksomhetssyke når de har løpetid.. Er for meg en god grunn til at jeg valgte to hannkatter..

Bare må si en ting til hehe, katter kan læres opp til ting.. Skal jeg gi de godbiter så står de automatisk opp på to, samme om de vil ha godbiter. Kjempegøy når de tigger..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt katt før du?

Potteplanter kan bare fjærne.Å ha det feks i vinduet er dødfødt når en har katt.nips en er redd for bør en finne steder hvor katten ikke kommer seg osv,det er bare noen en skal finne seg i,det er en KATT.

En kan "dressere" katten litt,men det kommer mye an på katten.(Det er ikke en hund da..)

At du kan bli lei av og til,er greit nok,men husk at uansett hvor mye du tyter,så skjønner faktisk ikke katten hva du tyter om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TaraTarantell

ja! og den ene, _hannen_ her setter seg ned. så mange undervurderer katter her merker jeg.

til smella!!

hvordan har jeg da klart å lære katten til å ikke gå på den ene planta som er kjempe gøy for den? og her er løsningen, og det fungerer og! spray de med katte spary-æsj spary. legg to små boller med vademecummunnskylllevann i planta. prøver de seg sprayer man en liten dæsj med vann på dem. etter det har ikke katta vært der. det er en uke siden. kanskje dem er der om natta men det driter jeg i.det er noen ganger når jeg har dem ute att dem velter ting og graver i potteplanter. det mener jeg dem skal læres til og ikke gjøre. dem roer jo seg ned. etter kastrering. og så har jeg hørt att dem bruker 6 månter på og bli kjent med huset. så de må sikkert bare bli husvarme. men jeg var bare sliten. for noen ganger flyr ALT veggemeloom her!!

ja. jeg har hatt en katt før. noen hang den i takrenna mi. det er faktisk sant. syke folk der ute i verden.

Endret av TaraTarantell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er nå snart ett år og tro meg, det er ikke en trassalder, det er lekealderen... Har hatt trassekatter før og det er noe helt annet, mine leker hele tiden.. Gjerne om natta, da løper de fra stua inn på soverommet, over senga og opp i vinduet, og tilbake igjen.. Gjerne i flere timer.. Får jeg de bort fra dette så sitter de gjerne og fikler med småting de vet bråker bare for å holde meg våken.

De roa seg faktisk dramatisk ned når de ble kastrert, så gled deg til den tid kommer.. Når de først ble kjønnsmodne ble de tusen ganger verre enn normalt pluss de begynte å parre på hverandre hele tiden. Etter kastrering roet de seg ned og er slik som de er nå.. Før så var de slik hele tiden, pluss de klatret opp overalt hvor det kunnes klatres..

Både og det der med å roe seg.Kan rett å slett være det å bli "voksen".Men jeg har en katt på 2 år,som enda liker å klatre overalt.2 av kattene i min familie er helt kokkeliko enda de er snart to år :fnise:

Ser noen nevner p-piller her*Kremter høytidelig*.P-piller er ikke sikre(Snakker graviditet jeg nå).Det som skjer er at de ikke får løpertid når de går på pillen.Men de kan finnepå å parre seg likevel.Da vil løpertiden trigges fram og da blir de gravide...Om dere skjønte den.. :sjenert: Dessuten er det veldig stor kreft fare med pillen.Kastrasjon er best.Ingen fler uønskede kattunger,livmor betennelser,kreft,slossing,sykdommer,reking rundt omkring,pissig..amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell

men det eneste er at jeg vil jo egentlig ha unger på dem. så pillen er et bedre alternativ for meg og mine katter. ellers takk jo da.

hver sin smak dette her ja. jeg tror de klikker litt nå men at de roer seg når de får utforska litt. det er jo bare litt over en uke siden kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:idesmil:

nei vil ikke ha dem ute. dem skal være inne.

Vel, da mister du meg i denne tråden siden jeg synes innekatter er dyrplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvordan du har det, det er så utroli slitsomt når katten er på det villeste, mange ganger jeg har hatt lyst til filleriste katten min når den river ned og ødelegger ting, og bare raser rundt(har ikke ristet den, bare hatt lyst når det er på det verste)

Å man kan oppdra katter ja, men til en viss grad. Exen min hadde en katt som som satt seg når man sa sitt, lerte det når den var liten.

Jeg hadde en annen katt en gang, den roet seg når den var litt over 6 mnd, men det vareier nok fra katt til katt skulle jeg tro.

Noen sier også at katten blir roligere etter at di har fått ett kull med unger

Lykke til med kattene da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
ja. jeg har hatt en katt før. noen hang den i takrenna mi. det er faktisk sant. syke folk der ute i verden.

Vel, da mister du meg i denne tråden siden jeg synes innekatter er dyrplageri.

og utekatter. nei det er ikke dyreplageri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell

:klem:

Skjønner godt hvordan du har det, det er så utroli slitsomt når katten er på det villeste, mange ganger jeg har hatt lyst til filleriste katten min når den river ned og ødelegger ting, og bare raser rundt(har ikke ristet den, bare hatt lyst når det er på det verste)

Å man kan oppdra katter ja, men til en viss grad. Exen min hadde en katt som som satt seg når man sa sitt, lerte det når den var liten.

Jeg hadde en annen katt en gang, den roet seg når den var litt over 6 mnd, men det vareier nok fra katt til katt skulle jeg tro.

Noen sier også at katten blir roligere etter at di har fått ett kull med unger

Lykke til med kattene da :klem:

ja. min forrige fikk to kull. hun ble roligere etter det. _betydelig_!!

Endret av TaraTarantell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...