Gå til innhold

Hunden liker ikke at jeg rydder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men da besjeler jeg ham :)

Åhh, glemte å nevne at jeg har lest om hund i 4 år og vært medlem på canis i 7 år. BTW

Anonymous poster hash: 5b94e...894

Hva mener du med at du besjeler ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en god kommando, så skal du ikke trenge å rope til hunden. Det gjør bare hunden utilpass. I stedet for å fokusere på hva du ønsker hunden ikke skal gjøre, så kan du heller fokusere på hva du ønsker den skal gjøre. Også lære den det slik at å gjøre det du ønsker den skal gjøre blir det hunden har mest lyst til. :)

Å, kommer hundeeksperten med sine fantastiske råd?

Tro meg, jeg kan positiv forsterkning. Det er hele grunnlaget for treningen til hunden min. Men jeg har involvert ham i alt. Og nå biter det meg i ræva :)

Anonymous poster hash: 5b94e...894

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du besjeler ham?

Jeg slrev at jeg vet hva blikkt til hunden betyr, jeg leser kroppsspråket hans og kan lese ham som en åpen bok. Så kommer to bedrevitere med noen teppehunder og sier at jg besjeler ham.

Anonymous poster hash: 5b94e...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke bare be hunden om å slutte å se på deg?
Ligg og bli?
Eller gå i et annet rom?

Det her kan ikke være verdens største problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da besjeler jeg ham :)

Åhh, glemte å nevne at jeg har lest om hund i 4 år og vært medlem på canis i 7 år. BTW

Anonymous poster hash: 5b94e...894

Hvorfor spør du da hvis du har så god kunnskap? Og hva i all verden har medlemsskapet på canis med dette å gjøre? Jeg tror forresten du har lest feil bøker i så fall.

Anonymous poster hash: 99439...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

auda..hårsår ts.. Du menneskeligjør din hund ved å gi den tanker den ikke har mulighet til å ha.:

"Nei, det er ikke derfor. Det er fordi han sturer og er misfornøyd, henger med hodet og sender et "hvorfor plager du meg"-blikk."


altså,hunden blir stresset fort.Det du kan gjøre,er å lære hunden at den skal ligge på "plassen sin" enten ved å hente hunden rolig og legge den på plassen eller ,binde hunden fysisk fast til stedet du vil at den skal være på.
Putt på kommando. "legge seg"


Tabris har mange smarte triks og tips.Synes du svarer krasst og lite kreativt til henne.

At du har BTW vært på canis i lang tid,sier null og nix om din ekspertise på ting.Tydligvis har du lært lite,ettersom du må inn på et forum og spørre-Så bruke kjeft på en bruker som tar seg tid til å svare deg.



  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hunden din kikker stygt på deg når du rydder? Synes det høres ut som en herlig og artig hund jeg da. Måtte bare le av dette innlegget altså, hehe. Synes jeg ser det for meg..



Anonymous poster hash: c0a14...131
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et problem, HAN STRESSER MEG NOE SINNSYKT. Hvis jeg rydder, kommer han og står og ser stygt på meg og venter til jeg er ferdig, så går han og legger seg til å sove. Kan det gjøres noe med?

Anonymous poster hash: 5b94e...894

Du må være bestemt med hunden din. Be han gå å legge seg, og hver gang han reiser seg ber du han gå å legge seg igjen. Når du har gjort det ofte nok, blir han liggende. Da har han lært at det ikke nytter, og at det er du som bestemmer. Mange gjør det feil med hunden at de gir etter. Med en hund må du være bestemt og vise at du er sjef. Du trenger ikke å skrike eller være sint, men bare vær bestemt og vis det i stemmen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være bestemt med hunden din. Be han gå å legge seg, og hver gang han reiser seg ber du han gå å legge seg igjen. Når du har gjort det ofte nok, blir han liggende. Da har han lært at det ikke nytter, og at det er du som bestemmer. Mange gjør det feil med hunden at de gir etter. Med en hund må du være bestemt og vise at du er sjef. Du trenger ikke å skrike eller være sint, men bare vær bestemt og vis det i stemmen din

Jeg er enig i at man må være konsekvent og tålmodig, men det er ikke lenger riktig at man skal vise hvem som er sjef. Det er en gammel myte, lederskap har liten relevans for forholdet mellom hund og eier, spesielt når det kommer til trening. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man må være konsekvent og tålmodig, men det er ikke lenger riktig at man skal vise hvem som er sjef. Det er en gammel myte, lederskap har liten relevans for forholdet mellom hund og eier, spesielt når det kommer til trening. :)

Kanskje jeg utrykte meg litt feil angående det med sjef. Jeg tenkte meg heller på en måte at hun spiller en rolle slik at hunden vet hvor den har eieren, at den skal ligge når den får beskjed om det eller nå "mor" rydder. At det ikke er hunden som bestemmer over eier, og kan komme å gir et blikk om at dette liker jeg ikke/bli stresset. Det handler jo litt om å få hunden din rolig i slike sammenhenger, at den ikke blir stresset over at man rydder. Hunden vår blir utrolig stresset hver gang det er snakk om rydding og vasking, redd for vaskebøtta og kluter. Da er det best at han ligger på plassen sin, mens jeg tørker støv. Den eneste gangen jeg ikke tvinger han til å ligge stille, er når jeg støvsuger - For den er hans verste fiende. Og da får han lov til å sette seg der han føler seg tryggest. Men det er bedre at han ligger å slapper av, enn at han skal stresse etter meg.

Jeg går aldri rundt å "sjefer" over hunden min, men i noen sammenhenger har jeg regler. slik at han ikke får sitte å tigge når vi spiser - da får han heller gå å legge seg og at han ikke skal hoppe oppå folk når vi får besøk - han skal være rolig når han er inne - så tar vi med leken ut hvis han ønsker å leke. Han får ikke stå å tigge når jeg lager mat - da ber jeg han legge seg på plassen sin. Ellers så får han bevege seg ganske fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som har litt problemer med å ta denne tråden seriøst? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som har litt problemer med å ta denne tråden seriøst? :P

Meeh nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da besjeler jeg ham :)

Åhh, glemte å nevne at jeg har lest om hund i 4 år og vært medlem på canis i 7 år. BTW

Anonymous poster hash: 5b94e...894

Could have fooled me :glare:

Anonymous poster hash: e3981...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da besjeler jeg ham :)

Åhh, glemte å nevne at jeg har lest om hund i 4 år og vært medlem på canis i 7 år. BTWAnonymous poster hash: 5b94e...894

Det har tydeligvis ikke hjulpet...

Tabris har mange gode innspill om hund og masse kunnskap om positiv forsterkning.

Anonymous poster hash: 71efe...513

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, kanskje han blir urolig fordi han tror noe er på gang? Hvorfor sitter du liksom ikke i sofaen og slapper av som vanlig, gjør du deg kanskje klar til å gå ut av huset? Og i såfall ikke glem ham, siden det kan virke slik siden du ikke har "nevnt" noe om at dere skal ut..! Har han kanskje fått med seg at pakking betyr reise og tror at det er det du driver med når du sorterer ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...