Gå til innhold

Knipeøvelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noe smerter ved samleie, her en dag kjente min mann en slags sene på hver side inni skjeden, når han tok på de kjente jeg den samme smerten. Han sa de kjentes veldig stramme ut, kanskje for stramme.

 

Er dette noen bekkenmuskler eller sener tilknyttet disse?

 

Vurderte begynne med knipeøvelser, men er redd det kan gjøre de strammere og heller forsterke problemet enn å løse det...

 

Noen som aner hva jeg snakker om eller har opplevd det samme?



Anonymous poster hash: 828fe...f23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva det kan være, sikker på at du ikke er et sted i mensen syklusen din hvor underlivet trekker seg sammen og eggstokkene vier seg ut og derfor føltes ut som det gjorde?

Det er riktig at man har muskler rundt vaginaveggene /hinnene men de blir ikke plutselig stramme sånn på en to tre. Kanskje de er støle, underlivsmassasje kan hjelpe (ikke seksuell massasje, men utvikler seg ofte til å bli det, google det så finner du ut at mennesker gjør det og blir kvitt smerter ryggproblemer angst og alt mulig for noen har så underliggende spenninger der nede)



Anonymous poster hash: 03c0b...adc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du hatt smerter under sex? Om du har vondt vil ofte bekkenmusklaturen spenne seg for å støte ut det vonde. Dette kan bli til en ond sirkel hvor du kan få veldig stram muskulatur i skjeden, og i verste fall kan det ende med at du strammer for mye at sex blir umulig.

Du må ikke ha sex hvis det er vondt :) og knipeøvelser er alltid lurt å utføre, da vil musklene lære seg å slappe av når de skal.

Anonymous poster hash: a1d58...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...