Gå til innhold

Permisjon, oppdeling far/mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student, men jobber ved siden av studiet, så jeg har opparbeidet meg rett til foreldrepenger.

Jeg har termin i begynnelsen av februar, og aner ikke hvordan vi skal legge opp fordelingen mellom meg og barnefar..

Han gleder seg, og sier han mer enn gjerne vil ha mer enn fedrekvoten.

Jeg aner jo ikke hvordan det blir, hvor lenge jeg kommer til å amme, og om jeg klarer å ta et fag eller to på skolen i tillegg til baby. Et alternativ er at jeg får meg en fulltids sommerjobb, så jeg har noe å "gjøre" når barnefar har permisjon. Er ikke mye vits i å gå fulltid skole når permisjonen til far ikke kommer til å vare et helt semester...

Må vi bestemme oss allerede nå når vi søker, om hvordan vi vil legge opp permisjonen? Siden dette er vårt første barn, er jeg så veldig usikker på hvordan det faktisk kommer til å bli, og hvor lenge jeg er "bundet" til baby 24/7..



Anonymous poster hash: aa2f5...cc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar =) Det virker egentlig logisk, siden man aldri kan vite hvordan det blir..



Anonymous poster hash: aa2f5...cc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke lett endres sånn helt uten videre, i vår by er det 3 mnd søknadsfrist.

Man kan selvsagt ta ut permisjonen når som helst, men man får jo ikke utbetalinger før den er behandlet.

Mao har dere tid etter fødselen til å se ting an, og jeg ville ikke skrevet noe i stein fra noens side. Det kommer jo an på økonomi og helse osv.



Anonymous poster hash: d1842...065
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke lett endres sånn helt uten videre, i vår by er det 3 mnd søknadsfrist.

Man kan selvsagt ta ut permisjonen når som helst, men man får jo ikke utbetalinger før den er behandlet.

Mao har dere tid etter fødselen til å se ting an, og jeg ville ikke skrevet noe i stein fra noens side. Det kommer jo an på økonomi og helse osv.

Anonymous poster hash: d1842...065

Du mener vel behandlingstid, ikke søknadsfrist?

Anonymous poster hash: 0df8a...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...