Gå til innhold

Når hadde dere sex igjen etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble klipt og sydd etter fødsel for 4 uker sida, kjenner jeg har lyst.. Men jeg tør ikke, redd det skal gjøre vondt. Er jo fortsatt ømt der de klipte. Vil sex noengang bli det samme igjen...?

Anonymous poster hash: 5bafe...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, dette er et veldig dumt spørsmål men jeg har alltid lurt på det. Jeg har ikke barn eller kjenner noen veldig godt som har det, så jeg vet ikke. Når dere snakker om sting etter fødselen, hvor er det egentlig man må sy? Er det på en måte "på sidene" og bakover av skjedeåpningen, eller revner man og må sy på innsiden også? Klarer ikke å se det for meg. Kan man revne fremover også? Der er det vel bein, eller? Hehe, sorry for dumt spørsmål men setter pris på svar :-)



Anonymous poster hash: c0563...a26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex etter seks uker, det var fordi jeg hadde lyst da. Var overraskende nok ikke vondt, men tok det jo veldig forsiktig. Stingene mine utvendig satt til det hadde gått tolv uker, så de første ukene med sex var med sting i... ;)

Okei, dette er et veldig dumt spørsmål men jeg har alltid lurt på det. Jeg har ikke barn eller kjenner noen veldig godt som har det, så jeg vet ikke. Når dere snakker om sting etter fødselen, hvor er det egentlig man må sy? Er det på en måte "på sidene" og bakover av skjedeåpningen, eller revner man og må sy på innsiden også? Klarer ikke å se det for meg. Kan man revne fremover også? Der er det vel bein, eller? Hehe, sorry for dumt spørsmål men setter pris på svar :-)



Anonymous poster hash: c0563...a26

De fleste revner bakover eller mot siden, jeg revnet forover, pluss innvendig i skjeden. Alt av indre kjønnslepper og hud i nærheten hang og slang, tok en og en halv time å sette det sammen igjen noenlunde ;) Det synes at det er lappet litt tilfeldig nå for å si det sånn! Jeg revnet vel mest fordi babyen måtte fåes ut med vakuum da, det er ikke så vanlig å revne forover.

De som revner bakover kan revne ganske alvorlig, helt til endetarmen (full ruptur), og oppleve at de aldri vil få samme muskelkapasitet igjen. Det kan da forsøkes med operasjoner igjen senere.

Innvendig revning vet jeg ikke hvor vanlig er, jeg fikk bare høre av legen at det var "mye". Merket ingenting til den syingen etter vi startet å ha sex, annet enn at jeg var trangere enn før. Har vært redd for arrvev, men ikke merket noe.

Redigert: Forresten, de fleste klippes kontrollert for å unngå revning. Har de hastverk så er det oftere revning, siden de ikke rekker å klippe da. Jordmødre ser ganske greit om huden strekkes eller ikke, og klipper om de trenger.

Endret av FrkHumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex etter seks uker, det var fordi jeg hadde lyst da. Var overraskende nok ikke vondt, men tok det jo veldig forsiktig. Stingene mine utvendig satt til det hadde gått tolv uker, så de første ukene med sex var med sting i... ;)

De fleste revner bakover eller mot siden, jeg revnet forover, pluss innvendig i skjeden. Alt av indre kjønnslepper og hud i nærheten hang og slang, tok en og en halv time å sette det sammen igjen noenlunde ;) Det synes at det er lappet litt tilfeldig nå for å si det sånn! Jeg revnet vel mest fordi babyen måtte fåes ut med vakuum da, det er ikke så vanlig å revne forover.

De som revner bakover kan revne ganske alvorlig, helt til endetarmen (full ruptur), og oppleve at de aldri vil få samme muskelkapasitet igjen. Det kan da forsøkes med operasjoner igjen senere.

Innvendig revning vet jeg ikke hvor vanlig er, jeg fikk bare høre av legen at det var "mye". Merket ingenting til den syingen etter vi startet å ha sex, annet enn at jeg var trangere enn før. Har vært redd for arrvev, men ikke merket noe.

Redigert: Forresten, de fleste klippes kontrollert for å unngå revning. Har de hastverk så er det oftere revning, siden de ikke rekker å klippe da. Jordmødre ser ganske greit om huden strekkes eller ikke, og klipper om de trenger.

Takk for svar, og aaauu! Det virker jo helt jævlig :P

Anonymous poster hash: c0563...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og aaauu! Det virker jo helt jævlig :P

Anonymous poster hash: c0563...a26

Neida, kjente det når det revnet, men det var jo over på kort tid :) Var mye verre å få ut morkaka, for da måtte det gjennom der det var revnet fra før. Ikke la det skremme deg, jeg føder gjerne igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet innvendig, skjønner egentlig ikke helt hvordan det funker. Måtte sy også. Jeg kjente ikke at det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, og aaauu! Det virker jo helt jævlig :P

Anonymous poster hash: c0563...a26

Jeg ble klippet. Fikk bedøvelse før de klippa, så kjente ikke mye til det. Den lyden derimot! Grøsser av å tenke på den:P det gjorde mer vondt å sy. Kjente det hver gang nåla spidda huden min. Og så så mange sting da! Både innvendig og utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var etter 7-8 uker. Var litt vondt de første gangene, så gikk det seg til etterhvert.

Sier som de andre her at du skal gjøre det fordi du vil for din egen del, ikke for mannens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Joa, burde vel egentlig vente for min egen del. Men han maser sånn og jeg føler meg så slem rett og slett. Har hjulpet til med hånda og munnen, men han vil hele tia ha mer enn han får.

Og jeg må tenke på meg selv og babyen? Minien sover mett og fornøyd noen timer om gangen, så hadde ikke gått utover henne. Føler meg nødt til å "take one for the team". Vondt gjør det nok, men som han sier så klarte jeg å føde, så da burde jeg klare å ha vondt en halvtime-time nå og...

Anonymous poster hash: db201...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mnd. Hadde tatt keisersnitt, men fikk utrolig såre slimhinner nedentil grunnet amminga. Ingenting hjalp før mensen kom tilbake og ting normaliserte seg. Det var kjipt for begge, men mannen min respekterte det selvsagt.

Mannen din høres ut som en kødd, ts.

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Joa, burde vel egentlig vente for min egen del. Men han maser sånn og jeg føler meg så slem rett og slett. Har hjulpet til med hånda og munnen, men han vil hele tia ha mer enn han får.

Og jeg må tenke på meg selv og babyen? Minien sover mett og fornøyd noen timer om gangen, så hadde ikke gått utover henne. Føler meg nødt til å "take one for the team". Vondt gjør det nok, men som han sier så klarte jeg å føde, så da burde jeg klare å ha vondt en halvtime-time nå og...

Anonymous poster hash: db201...828

Whaaaat???

Hva ser du i denne mannen? Han høres jo bare SLEM ut. Hvis han gir faen i smertene dine må han vel gi faen i deg (og barnet?) på andre områder også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mnd. Hadde tatt keisersnitt, men fikk utrolig såre slimhinner nedentil grunnet amminga. Ingenting hjalp før mensen kom tilbake og ting normaliserte seg. Det var kjipt for begge, men mannen min respekterte det selvsagt.

Mannen din høres ut som en kødd, ts.

Akkurat det samme her, ingen sex før baby var 10 mnd pga fryktelig såre slimhinner.

Mannen min sa heldigvis heller ingenting på det, han hadde jo uansett ikke lyst til å ha sex med meg når jeg fikk vondt av det. Hadde blitt skikkelig sinna hvis mannen min hadde oppført meg sånn som din...

Anonymous poster hash: 42a09...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme her, ingen sex før baby var 10 mnd pga fryktelig såre slimhinner.

Mannen min sa heldigvis heller ingenting på det, han hadde jo uansett ikke lyst til å ha sex med meg når jeg fikk vondt av det. Hadde blitt skikkelig sinna hvis mannen min hadde oppført meg sånn som din...Anonymous poster hash: 42a09...e29

Altså, den siste setningen er selvsagt ment til TS, og ikke til Dorey!

Anonymous poster hash: 42a09...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, dette er et veldig dumt spørsmål men jeg har alltid lurt på det. Jeg har ikke barn eller kjenner noen veldig godt som har det, så jeg vet ikke. Når dere snakker om sting etter fødselen, hvor er det egentlig man må sy? Er det på en måte "på sidene" og bakover av skjedeåpningen, eller revner man og må sy på innsiden også? Klarer ikke å se det for meg. Kan man revne fremover også? Der er det vel bein, eller? Hehe, sorry for dumt spørsmål men setter pris på svar :-)

Anonymous poster hash: c0563...a26

Det er veldig individuelt hvordan, og hvor mye man revner. :)

Jeg revnet både på kjønnslepper og i muskulaturen inni skjeden. Jeg fødte stjernekikker da. Ikke sikker på om han kom ut som det eller om han roterte seg riktig i "siste sekund", men i papirene står det stjernekikker. Det vil si at baby kommer ut med ansiktet opp mot taket og "ser i stjernene". Da blir omkretsen til hodet større å presse ut, enn om den kommer ut slik som den helst skal.

____

Ts: Jeg synes mannen din er en idiot. Enkelt og greit. På tide å ta en alvorsprat med han. Man driter ikke i at dama har vondt under sex. Da venter man til det går bedre. At du i det hele tatt har giddet å hjelpe til med hender og munn er langt mer enn hva jeg gjorde de første 8 ukene etter fødsel for å si det sånn. Hadde likevel ikke en klagende samboer, for han skjønte at det var unntaktstilstand. Og han er en kar som til vanlig kan klage hvis det blir for lite sex, så er ikke det at han ikke ville.

Du kan jo evt. ta han med til helsesøster slik at dere kan ha en samtale om det. Så skjønner han at det ikke bare er du som "syter", men at du faktisk gjør mer enn mange andre allerede. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex etter ca. 4 uker. Var redd det skulle være vondt men ble positivt overrasket:p

Anonymous poster hash: 4dbee...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Joa, burde vel egentlig vente for min egen del. Men han maser sånn og jeg føler meg så slem rett og slett. Har hjulpet til med hånda og munnen, men han vil hele tia ha mer enn han får.

Og jeg må tenke på meg selv og babyen? Minien sover mett og fornøyd noen timer om gangen, så hadde ikke gått utover henne. Føler meg nødt til å "take one for the team". Vondt gjør det nok, men som han sier så klarte jeg å føde, så da burde jeg klare å ha vondt en halvtime-time nå og...

Anonymous poster hash: db201...828

Da vil jeg råde deg til å gå fra han. Det høres ut som du er sammen med en psykopat, evt. bare ondskapsfull mann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde følt det som et grovt (psykisk) overgrep om min mann mente jeg måtte ha vondt en halvtime for at han skal få sex. Utilgivelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Joa, burde vel egentlig vente for min egen del. Men han maser sånn og jeg føler meg så slem rett og slett. Har hjulpet til med hånda og munnen, men han vil hele tia ha mer enn han får.

Og jeg må tenke på meg selv og babyen? Minien sover mett og fornøyd noen timer om gangen, så hadde ikke gått utover henne. Føler meg nødt til å "take one for the team". Vondt gjør det nok, men som han sier så klarte jeg å føde, så da burde jeg klare å ha vondt en halvtime-time nå og...

Anonymous poster hash: db201...828

Hvor gammel er denne idioten, egentlig? 15?

Du skal ikke presse deg til å ha sex, og den generelle anbefalingen er å vente til renselsen er over pga infeksjonsfare. Man kan riktig nok ha sex med kondom, men det anbefales heller å vente, så du får si til den idioten du bor sammen med at du ikke kan ha sex pga risiko for infeksjon, for hvis du går infeksjon, så kan du være sikker på at det blir enda lengre ventetid på ham... :P

Hvorfor fikk du barn med denne fyren, egentlig?

(Og som svar til spørsmålet i trådtittelen, så ventet vi 6 uker begge gangene. Da var renselsen over, og ettersom jeg kun har hatt keisersnitt, så har jeg ikke hatt noe underliv å bekymre meg for.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg ble klipt og sydd etter fødsel for 4 uker sida, kjenner jeg har lyst.. Men jeg tør ikke, redd det skal gjøre vondt. Er jo fortsatt ømt der de klipte. Vil sex noengang bli det samme igjen...?

Anonymous poster hash: 5bafe...17e

Jeg ble og klippet og sydd, og ventet med samleie til 6 ukerskontroll var unnagjort og legen sa at alt var greit.

Annen sex hadde vi raskt etterpå fordi jeg hadde lyst. Var ikke akkurat noe mannen tok initiativet til, såpass antenner hadde han jo.

Det var snodig første gangen, bittelitt vondt og sved litt akkurat i arret den første tiden. Etter kanskje et par måneder merket jeg ingenting til det lengre, og det hadde ingenting å si for følsomhet etc.

Generelt har det ikke innvirket på den ene eller andre måte. Men, for noen gjør det jo det.

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mnd. Hadde tatt keisersnitt, men fikk utrolig såre slimhinner nedentil grunnet amminga. Ingenting hjalp før mensen kom tilbake og ting normaliserte seg. Det var kjipt for begge, men mannen min respekterte det selvsagt.

Mannen din høres ut som en kødd, ts.

Samme her. Hadde keisersnitt, men utrolig såre slimhinner pga amming. Ble ikke bra før jeg sluttet å amme.

Anonymous poster hash: 8e0e3...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...