Gå til innhold

Store fordommer mot alenemødre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei fordi det er ofte den gruppen personer som har slike fordommer, også ofte den gruppen personer som har de største uoppdragene drittungene som lugger foreldre i håret å hyler å skriker på butikken, mens foreldrene sier: Så så lille venn, ta hele godte avdelingen du så lenge du er snill gutt for de ikke orker å ta kampen :) Så ender de opp på paradise hotel med senere år å mor å far er like stolt ennå :blomst::wow:

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

Jeg tror det er veldig få som har fordommer mot alenemødre på generelt grunnlag. De fleste vet at hvem som helst kan ende opp med aleneomsorg for barn. Jeg tror de fleste fordommer (hos de som har det) går på hvordan alenemoren oppfører seg, ikke at hun er alenemor. Du synes å ha fordommer på generelt grunnlag mot de som ikke er som deg, så kanskje ikke så rart om du har opplevd negativitet fra andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fedre får aldri pes uansett hva de gjør.

Nei for det er ett enormt kvinnehat ute å går her fordi kvinner begynner å innta menn sine store posisjoner som en gang ikke var tildelt kvinner. Ja da får de gå løs på alenemødre da. Skikkelig logisk. :hoho::cowboy:

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig få som har fordommer mot alenemødre på generelt grunnlag. De fleste vet at hvem som helst kan ende opp med aleneomsorg for barn. Jeg tror de fleste fordommer (hos de som har det) går på hvordan alenemoren oppfører seg, ikke at hun er alenemor. Du synes å ha fordommer på generelt grunnlag mot de som ikke er som deg, så kanskje ikke så rart om du har opplevd negativitet fra andre.

Det er faktisk helt feil min venn. Hvis ikke man har stort hus, fin bil og en mann med fin karriere så blir man veldig lett sett på med store øyner. Med andre ord fordommer. Dette er faktisk ikke noe å skimse av eller snakke bort men er ett reelt problem i samfunnet vi lever i, i dag.

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Barn av alenemødre gjør det sånn ca like godt i livet som barn av alkoholikere.

Barn tar stor skade av å vokse opp med en alenemor i stedet for med både far og mor, barna har langt flere psykiske problemer, lavere utdanningsnivå, gjør det dårligere i skolen, dårligere i arbeidslivet, dårligere sosial, dårligere enn gjennomsnittet på alle områder.

Det finnes selvfølgelig noen unntak, men de er unntakene som bekrefter regelen. Regelen om at alenemødre prøver hardt men de får det rett og slett ikke til, og at det til slutt er barna som sitter igjen med skjegget i postkassa på grunn av det.

Når jeg møter en alenemor så tenker ikke jeg "jævla alenemor", jeg tenker "stakkars barn". For det er dem det til slutt går ut over.

Anonymous poster hash: ef360...08f

Har du samme holdning til alenefedre? De finnes de også. Er far viktigere enn mor?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk helt feil min venn. Hvis ikke man har stort hus, fin bil og en mann med fin karriere så blir man veldig lett sett på med store øyner. Med andre ord fordommer. Dette er faktisk ikke noe å skimse av eller snakke bort men er ett reelt problem i samfunnet vi lever i, i dag.

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

Det er ikke på grunn av at du er alenemor du blir sett ned på. Det er på grunn av valgene du har tatt og hvordan du lever livet ditt. Svært få ser ned på noen utelukkende fordi de er alenemødre. Det er mange vellykkede, single damer med barn som ikke blir sett ned på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vokste opp uten pappa og han er den mest kjærlige, omsorgsfulle, empatiske mannen jeg noen gang har møtt. Han har gjort det bra karrieremessig og jobber hardt for å nå sine mål.

Jeg vokste opp med foreldre som burde skilt seg. Barn merker når foreldrene ikke har det bra sammen selvom de prøver å skjule det så godt de kan. Jeg gjorde det dårlig på skolen, dårlig i arbeidslivet, dårlig selvtillit, vanskelig psykisk osv.

Ja, det er fint for barna å vokse opp med begge foreldrene sine, men bare hvis foreldrene har det bra sammen og klarer å kommunisere og samarbeide.

Mitt barn har ikke kontakt med sin biologiske far, men har en pappa som har vært der for han siden han var veldig liten. Tror nok ikke det vil ødelegge han på noe måte selvom hans pappa ikke er biologisk. Han får den omsorgen, kjærligheten og oppfølgingen han trenger, noe han også ville fått om jeg ikke hadde møtt mannen min og vært alene med han.

Anonymous poster hash: 385ba...6ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke på grunn av at du er alenemor du blir sett ned på. Det er på grunn av valgene du har tatt og hvordan du lever livet ditt. Svært få ser ned på noen utelukkende fordi de er alenemødre. Det er mange vellykkede, single damer med barn som ikke blir sett ned på.

Jeg har mann, 2 barn, hus, jobb og hjem, men jeg har vært der som alenemamma før. Her snakker ikke jeg om meg generelt sett, men faktisk ett samfunnsproblem og et omdiskutert emne på forumet her.

Men jeg skjønner jo at du er meget tom for gode argumenter til dine latterlige innlegg der ikke den dårlige henvisningen til statestikken din holdt en gang. Jeg skjønner jo at du har ett behov for å linke dette direkte til meg å lage ett slags angrep.

For å si det slik, ræven er bakfrem og du lever i LA-LA land.

Å kjære vene skal du komme med forskning og statestikk som vær så vennelig å hold deg til virkeligheten og ikke statestikken i din lille menneskehjerne :-)

Jeg tenker at oppdragelsen din er det som er årsaken til at du later til å mangle grunnleggende antenner.

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn som vokser opp i trygge og stabile hjem har alle forutsetninger for å bli alrighte fornuftige mennesker..

Å stigmatisere en gruppe blir for enkel løsning, om du er barn av et par i førtiårene eller en alenemor på tjuefem så et det trygghet stabilitet og kjærlighet som er de viktigste forutsetningene.

Er enig med TS i at alenemødre blir "sett ned på", men det gjør jammen voksne par med karriere også.

Det er vel som med de fleste andre ting her i verden, at man må bli kjent med folk før man kan mene noe om de ;)

Anonymous poster hash: baf7b...b2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn som vokser opp i trygge og stabile hjem har alle forutsetninger for å bli alrighte fornuftige mennesker..

Å stigmatisere en gruppe blir for enkel løsning, om du er barn av et par i førtiårene eller en alenemor på tjuefem så et det trygghet stabilitet og kjærlighet som er de viktigste forutsetningene.

Er enig med TS i at alenemødre blir "sett ned på", men det gjør jammen voksne par med karriere også.

Det er vel som med de fleste andre ting her i verden, at man må bli kjent med folk før man kan mene noe om de ;)

Anonymous poster hash: baf7b...b2e

Om bare alle tenkte som du, godt sagt :blomst:

Hilsen TS

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har og noe med at samfunnet ikke liker løse kvinner. Alenemødre mangler på en måte selvkontroll om dere forstår, man bør ærlig talt ikke bare spre bena for alle og enhver, men vente med å få barn til man er gift eller vet at forholdet er langvarig!



Anonymous poster hash: 381cb...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Det har og noe med at samfunnet ikke liker løse kvinner. Alenemødre mangler på en måte selvkontroll om dere forstår, man bør ærlig talt ikke bare spre bena for alle og enhver, men vente med å få barn til man er gift eller vet at forholdet er langvarig!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Nå er det ikke bare jenter som blir gravid etter ons som er alenemødre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke bare jenter som blir gravid etter ons som er alenemødre da.

nei der har jo man enda en del av greien. Det er jo faktisk to stykker, men det glemmer jo alle her i alt hetset mot kvinner med barn alene. Ikke alle kvinner er for abort. Menn kan faktisk ikke utale seg om det da de ikke aner hva stor psykisk å fyskisk påkjenning det er for en kvinne. Forskning viser også det at kvinner får store psykiske problemer med panikk angst o.l etter en abort.

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter statestikken også slik, at menn som er oppvokst med en alenemor har også mer respekt forkvinner og de mer veloppdragene barna.

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

Du mener mer respekt for kvinner, færre kjærester, mindre sex og mindre stabile forhold?..

For da er vi inne på noe.

Forøvrig, jeg har vokst opp med alenemor selv. Og en ikkeeksisterende far.

Faren min sin situasjon: Fikk barn med en kvinne som var splitter pine gal, så stakk. Tilgir ham ikke fordi han fikk barn og han burde ha tatt ansvar.

Min situasjon: Ble etterlatt sammen med broren min med en mor som prøvde hardt men aldri fikk til noe som helst skikkelig og ga utrolig mange dårlige råd på grunnlag av dårlig økonomi.

Moren min sin situasjon: Fikk barn for å prøve å holde på forholdet, etterlatt med 2 unger, vet ikke hva hun skal gjøre så setter seg ned å griner om kveldene.

Og dessverre er min situasjon en typisk situasjon for barn som vokser opp med alenemødre. Jeg syntes ikke moren min fortjener noe mer sympati eller tilgivelse enn hva faren min gjør, de er like skyldige begge to.

Anonymous poster hash: ef360...08f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke bare jenter som blir gravid etter ons som er alenemødre da.

nei der har jo man enda en del av greien. Det er jo faktisk to stykker, men det glemmer jo alle her i alt hetset mot kvinner med barn alene. Ikke alle kvinner er for abort. Menn kan faktisk ikke utale seg om det da de ikke aner hva stor psykisk å fyskisk påkjenning det er for en kvinne. Forskning viser også det at kvinner får store psykiske problemer med panikk angst o.l etter en abort.

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

Dere er nødt til å slutte med unnskyldninger, og begynne å ta ansvar! Ikke lag barn når dere ikke kan gi det et godt liv!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Dere er nødt til å slutte med unnskyldninger, og begynne å ta ansvar! Ikke lag barn når dere ikke kan gi det et godt liv!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Jeg kom da ikke med noen unnskyldninger.Jeg poengterte bare at det finnes alenemødre som ikke har blitt det pga ons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor kvinnene alltid er den "store stygge ulven" når det gjelder brudd når man har barn sammen.

Er det hennes feil at han stakk? Er det hennes feil om han ikke vil ta ansvar for barnet sitt? Er det hennes feil alene om forholdet ikke fungerte og de bestemte seg for å skille lag? Er det hennes feil at de gikk for fort frem og allerede hadde fått barn da de innså at det ikke fungerte?

Det er to personer her. En mann og ei kvinne. Kvinnene sitter ofte igjen med hovedansvaret for barnet mens mannen lever livet som om ingenting har skjedd også blir kvinnene dømt?

Sier ikke at det alltid er tilfelle, men i de tilfellene far ikke er involvert i barnets liv er ofte årsaken at far ikke gidder. Noen damer lurer menn for å få barn og noen kvinner nekter far samvær med barnet, men det er ikke flertallet.

Jeg jobbet hardt for å få til samvær, men når far var totalt uinteressert og ikke evnet å se barnets behov så ville det vært uforsvarlig å la han være alene med barnet. Jeg fikk far til å møte barnet 3 ganger ila barnets 6 første levemnd og det var med massiv tilrettelegging for at far skulle gidde (ordne med transport, overnatting, nærmest holde babyen mot han for å få han til å orke å se på sønnen sin). Til slutt måtte jeg innse at det ikke nyttet og jeg lot han ta initiativ ift samvær. Da ble det stille og jeg har ikke hørt fra han på 3,5år og får ikke tak i han. Jeg har gjort mitt, jeg jobbet for å få forholdet til å fungere, jeg jobbet for at far og barn skulle bli kjent... Jeg har ingen dårlig samvittighet ift at barnet ikke blir kjent med sin far. Bedre å ikke kjenne han enn å stadig bli skuffet av sin far.

Som sagt har barnet mitt nå en pappa som ikke er biologisk og jeg kan virkelig skrive under på at det virkelig ikke er blodsbånd som er det viktigste. Mannen min og sønnen min har et sterkt bånd og jeg vet at det er sterk gjensidig kjærlighet mellom de.

Anonymous poster hash: 385ba...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mann, 2 barn, hus, jobb og hjem, men jeg har vært der som alenemamma før. Her snakker ikke jeg om meg generelt sett, men faktisk ett samfunnsproblem og et omdiskutert emne på forumet her.

Men jeg skjønner jo at du er meget tom for gode argumenter til dine latterlige innlegg der ikke den dårlige henvisningen til statestikken din holdt en gang. Jeg skjønner jo at du har ett behov for å linke dette direkte til meg å lage ett slags angrep.

For å si det slik, ræven er bakfrem og du lever i LA-LA land.

Å kjære vene skal du komme med forskning og statestikk som vær så vennelig å hold deg til virkeligheten og ikke statestikken i din lille menneskehjerne :-)

Jeg tenker at oppdragelsen din er det som er årsaken til at du later til å mangle grunnleggende antenner.

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

Les det jeg skriver. Jeg har ikke skrevet noe som helst som har med statistikk å gjøre. Det eneste jeg hevder er at det er få personer som ser ned på alenemødre utelukkende fordi de er alenemødre. Jeg linker det ikke opp mot deg. Jeg skriver det som eksempel. Om du vil ha et tydeligere eksempel. De fleste ser ikke ned på en ung alenemor fordi hun er ung alenemor. Det er imidlertid en del som ikke synes det er helt greit at unge alenemødre er ute på byen hver helg og overlater barnet / barna til moren sin (eller andre), og av den grunn "ser ned på" alenemødre som oppfører seg slik. (For ordens skyld presiserer jeg at jeg ikke mener at unge alenemødre oppfører seg slik, men at det er et eksempel. Det kan like gjerne gjelde alenefedre, eldre mødre / fedre og par).

Du skjeller imidlertid ut meg. Antakelig på grunn av at du blader det jeg skriver sammen med det en annen har skrevet. Om det er slik du oppfører deg til vanlig, forstår jeg godt at du ikke har blitt tatt imot med åpne armer av alle rundt deg.

Endret av Montefalco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dere er nødt til å slutte med unnskyldninger, og begynne å ta ansvar! Ikke lag barn når dere ikke kan gi det et godt liv!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Er mange måter å bli alenemor på. Forholdet kan ta slutt, mannen dør, mannen stikker når dama er høygravid fordi han først da finner ut at han angrer.. hvorfor går du ut fra at alle kvinner har blitt alenemødre fordi de var løse..??

Endret av Bond
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom da ikke med noen unnskyldninger.Jeg poengterte bare at det finnes alenemødre som ikke har blitt det pga ons.

De fleste alenemødrene er uansvarlige! Jeg har møtt flere, kanskje det ikke er et ONS, men kanskje en UKES eller MÅNEDS....

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange måter å bli alenemor på. Forholdet kan ta slutt, mannen dør, mannen stikker når dama er høygravid fordi han først da finner ut at han angrer.. hvorfor går du ut fra at alle kvinner har blitt alenemødre fordi de var løse..??

Jeg sier IKKE at det gjelder ALLE, men det gjelder de FLESTE!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...