Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært sammen i nesten to år. Hvor merkelig det høres ut som så har vi ikke kranglet eller hatt bråk i løpet av de dagene vi har vært sammen. Ja, det høres helt utrolig ut, men det er sant. Og nå har det blitt snakk også om bryllup med som en naturlig del av dette.

Vi snakket om bryllup i høst (august) og da sa jeg at jeg ønsket å få særeie på de sakene som vi hadde før vi giftet oss. Dette ble forstått.

Siden jeg er av den typen som ikke for mye oppmerksomhet rundt dette med bryllup så kom jeg på en tanke/ide at kansje vi skulle ta det rett før jul. Da slipper en oppmerksomhet fra folk. lage stort selskap og ikke minst en hel del ekstra oppstyr fra famile, slekt og venner. Noe som jeg ikke orker å tenke på når en skal lage et lite bryllup. Den siste tanken kom jeg på for to-tre uker siden. Nå før helgen kom dette med bryllup igjen opp som tema. Da føltes det ut som det ble mer et pressmiddel for å få giftet seg nå uansett. Jeg har fortalt i klare ord at jeg vil vente med dette siden jeg har en jobb der jeg er selvstendig næringsdrivende. Akkurat nå skjer så mye at jeg vet ikke helt hvilke bein jeg skal stå på. Med andre ord jeg har sagt vi måtte vente til over nyttår for så ta opp igjen ballen rundt dette temaet.

Svaret jeg får er nei det kan vi ikke. Det ene argumentet kommer etter det andre. En skal gjøre det nå siden h*n har fri en hel mnd og da passer det å ta giftemålet da. i tillegg så får en argument om nå vi har vært sammen i et år så skulle det bare mangle at vi giftet oss. Det handler om sitat "å ta et sjansen". I tillegg så får jeg argumenter om at en skulle overraske mor og far om den hyggelige nyheten og det er adventstid og da hadde vært fint å kunne gjort noe hyggelig. Tanken er god, men jeg mener det er litt mye som skjer og at jeg trenger å få gjort ferdig med jobben slik det er nå. Jeg har brukt mange år på å bygge meg opp fra ingenting og da hadde det vært fint å kunne fullført det en holder på med før en gjør noe mer. I tillegg så har jeg ikke så mye kr på bok heller og da en skal gifte seg så hadde det vært greit å fått inn noen kroner sllik at en kunne slippe å sitte på nåler og være redd for at det ikke skulle ende med å stå i oppvasken for at bryllupet ble alt for dyrt. Så derfor har jeg sagt at vi skulle/burde vente til neste år. For så vidt jeg vet så skal en fylle ut en haug med pappirer også og da hadde det vært greit at de også var i orden før en gifter seg.,

Får legge til at h*n har sagt at vil tenkte på det å sette det ut, men det er vanskelig å akspetrere det. H*n vet ikke om å vil stå i mot presset fra famile, venner eller slektinger. For de maser om av vi skal gifte oss i det ene øyeblikket, og det andre øyblikket så kommer det advarsler at om vi ikke skal gifte oss. Kort sagt en kan bli skikkelig forvirret.

Så spørsmålet mitt blir da:

1. Hva skal jeg gjøre?

2. Er jeg for sær, siden jeg vil vente?

3. Hvorfor haster det så veldig siden vi har god tid?

Vi har har ikke truffet noen før noen så er så lik som vi er nå og da skulle det være greit at vi hadde satt det litt ut tid? Vi er tross alt i midten av 30-åra og har en svært så fin kjemi.

4. Har du tips/gode råd så tar jeg i mot dette, for dette er og blir et stort hodebry og det går utover jobben som jeg har. Jeg får på langt nær ikke gjort det jeg har/hadde tenkt.

5. Hadde vært lurt at vi tar en timeout for å tenkte litt hver for oss og ikke minst kommer bort litt fra hverandre? For vi har hus på forskjellige deler av landet og da kunne vi bo der i hvert vårt hus.



Anonymous poster hash: 229d0...20d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Som jeg forstår, så er det din ide om å ha et lite bryllup før jul. H"n likte tanken og hang seg opp i det.

Diskutter flere mulige tidspunkt: januar? sommer? Hva betyr "senere" for deg og h"n?

Bare en nyhet om at dere skal gifte dere snart kan være en god gave til foreldrene i adventstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...