Gå til innhold

Jonas Gahr Støre, Norge må ta i mot flere asylsøkere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, eg meiner at vi trenger mange utlendinger. Deal with it:

Forventer ikke at du skal endre mening (håper det), men hadde syntes det var greit om du la inn litt mer argumentasjon i ditt standpunkt, annet enn at du "kjenner noen hyggelige innvandrere".

Endret av Snof
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Forventer ikke at du skal endre mening (håper det), men hadde syntes det var greit om du la inn litt mer argumentasjon i ditt standpunkt, annet enn at du "kjenner noen hyggelige innvandrere".

Eg har gjort det. Dei jobber. Ja, det finnes folk som ikkje jobber, men da får man heller få dei ut i jobb da.

Eg endrer ikkje meining nei, vi trenger utenlandske folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Ghar Støre vokst opp uten sølvskje i munnen, for eksempel her jeg bor, hadde han nok vært mer betenkt.



Anonymous poster hash: 854e3...b56
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heilt motsatt. Å få trygd her er ein skam i alle fall.

Det som er avgjørende er om de som kommer yter mer en befolkningen som er her fra før.

Noe som er lite sannsynelig.

Anonymous poster hash: 754ef...90d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylsøkerne vil jobbe når dei kan norsk, her jobbet i alle fall alle utlendingene som kan meir eller mindre norsk.

Polakker trenger vi, for dei jobber og kan ting.

Jeg har en veldig god venninne som jobber for å lære asylsøkere norsk. De er dessverre ikke interessert. De drar når det passer dem midt i en undervisningstime, og bruker sågar klasserommet til å be til Allah.

De vil IKKE jobbe, og dette gjelder mer en brorparten.

Det som er litt "artig" er at min venninne tidligere var Ap-tilhenger. Etter å ha jobbet med å lære asylsøkere norsk er hun faktisk enig med Tybring Gjedde og hans retorikk.

Anonymous poster hash: 2cde7...914

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel heilt motsatt. Å få trygd her er ein skam i alle fall.

Det er ikke mange som er flaue over å gå på NAV lenger. Hverken nordmenn eller utlendinger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre at Støre er frontmann enn noen som klarer å tåkeprate seg ut av alt og inn i ingenting.

Da vet iallefall velgerne hvor verdigrunnlget er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Det er ikke mange som er flaue over å gå på NAV lenger. Hverken nordmenn eller utlendinger.

Kanskje ikkje der du bur, men her er det ein stor skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Ghar Støre vokst opp uten sølvskje i munnen, for eksempel her jeg bor, hadde han nok vært mer betenkt.

Anonymous poster hash: 854e3...b56

Dersom Jonas hadde vokst opp uten sølvskje eller hatt en offentlig jobb, men derimot vært lavutdannet og jobbet i et lavstatusyrke så tror jeg han ville hatt et helt annet syn på innvandring.

Anonymous poster hash: 6b0a4...3ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun lavtlønnede - uten utdanning og ikke formuende
som skal få lov til å mene noe i innvandringsdebatten?

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun lavtlønnede - uten utdanning og ikke formuende

som skal få lov til å mene noe i innvandringsdebatten?

:klo:

Nei. Men det er disse som ser sin fremtid og arbeidsplass truet pga innvandring.

Det skjønte du vel?

Anonymous poster hash: 6b0a4...3ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun lavtlønnede - uten utdanning og ikke formuende

som skal få lov til å mene noe i innvandringsdebatten?

:klo:

Poenget er at Støre er styrt rik, han vil ikke føle nedturen på kroppen, slik resten av befolkningen.

Anonymous poster hash: 754ef...90d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at Støre er styrt rik, han vil ikke føle nedturen på kroppen, slik resten av befolkningen.

Anonymous poster hash: 754ef...90d

Helt konkret:

Hvordan påvirkes du av at Norge mottar flyktninger pr. i dag?

Hvilken nedtur opplever du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konkret:

Hvordan påvirkes du av at Norge mottar flyktninger pr. i dag?

Hvilken nedtur opplever du?

Personlig er jeg engstelig for at egne norske borgere ikke skal få den nødvendige hjelpen de trenger. Spesielt at ungdom som sliter psykisk, på skolen, med rus vil få enda færre midler(penger og fagfolk) dersom det kommer inn mennesker fra andre land som trenger opplæring, psykisk behandling og økonomiske midler for å bo og leve.

Jeg er også redd for at de norske som sliter med å komme innenfor arbeislivet i dag vil måtte slite enda mer i konkurranse med de vi slipper inn.

Jeg er mao redd for at vi får e da færre ressurser for å hjelpe de norske som allerede sliter i dag.

Så er jeg redd for at våre norske verdier, vår kultur og vårt fellesskap blir oppløst fordi vi ikke klarer å integrere de vi tar i mot. Enten fordi vi tar i mot for mange på for kort tid eller de kommer fra kulturer som ikke deler de samme verdier som oss.

Anonymous poster hash: 1ce2e...abf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter det folk å venter på at kommuner skal ta i mot de i åresvis. 10.000 til? Det kan man gange med 5. Husk kommer det en, så betyr det fem. Familiegjenforening osv.

Man får ikke asylsøkere i jobb i dag, så skal vi ha enda flere på nav?

Hva med neste krig, det er alltid en krig i et land....skal Norge ta imot da også.

Greit for Støre å sitte i opposisjon og lire ut av seg dette



Anonymous poster hash: 9ec4f...f78
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bedre at Støre er frontmann enn noen som klarer å tåkeprate seg ut av alt og inn i ingenting.

Da vet iallefall velgerne hvor verdigrunnlget er.

Han snakker mye i tåke, men når det gjelder asylsøkere og innvandring er han krystallklar. Norge må ta inn flere en det vi gjør nå. Det er fint han sier dette, da vet jeg hva jeg ikke kan stemme på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker mye i tåke, men når det gjelder asylsøkere og innvandring er han krystallklar. Norge må ta inn flere en det vi gjør nå. Det er fint han sier dette, da vet jeg hva jeg ikke kan stemme på.

Han er langt fra krystallklar. Han tok også det forbeholdet om at kommunene må være i stand til å ta imot disse asylsøkerne og da kan du kanskje spørre Støre hvilke kommuner det er som tilsammen har kapasitet til å ta inn 10.000 syrere fordelt på to år?

Dersom ingen kommuner kan dette og man ikke klarer "kravet" så har Støre fortsatt sine ord i behold pga dette forbeholdet. Dette er altså ikke noe løfte, selv om det kan virke slik. Det er ihvertfall ikke krystallklart.

Anonymous poster hash: 6b0a4...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre at Støre er frontmann enn noen som klarer å tåkeprate seg ut av alt og inn i ingenting.

Da vet iallefall velgerne hvor verdigrunnlget er.

Støre er jo tåkefyrsten selv. Helt umulig å skjønne hva han egentlig mener i de fleste saker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun lavtlønnede - uten utdanning og ikke formuende

som skal få lov til å mene noe i innvandringsdebatten?

:klo:

Selvfølgelig ikke. Også vi, skattebetalerne, som vil ha pensjon en dag.

Anonymous poster hash: f7439...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...