Gå til innhold

Christer Falck


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er uttalelsene til Chister Falck helt på trynet? Der mistet jeg i hvert fall all respekt for den mannen (ikke det at jeg hadde så mye respekt for han fra før av)...

http://www.tv2.no/underholdning/gkn/-jeg-synes-ikke-spesielt-synd-paa-henne-3006055.html

Anonym poster: fb66bca8ad60418a56bc7bdc78fefc68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han driter i å være politisk korrekt, og jeg tar av min hatt for ham.

Nja, han har jo uttalt seg i flere debatter om dette da. Og hvorfor tar du at deg hatten for noen med et sånt utsagn? Hva i det er det du støtter?

Blant annet ved å kalle en modell i str 36 for lubben, noe han gjentok flere ganger at han synes hun var og stod for.

Han har også tidligere kommentert at disse Robinsonjentene som sier de har utviklet spiseforstyrrelser "ser normale, og hvertfall ikke for tynne ut". At det er noe galt i hodet deres, men ikke med kroppsvekten.

Javel, men enhver lege som behandler spiseforstyrrelser begs to differ.

Dette handler ikke om politisk korrekthet eller ikke, og jada - fyren er kjent for å mene mye sært - men dette er langt over en etisk grense.

Han har jo ved flere anledninger uttalt seg støttende til sykelig undervekt, og han latterliggjør som et verktøy.

Det gjør han jo alltid, og det er helt greit - men det er forkastelig å gjøre det ovenfor mennesker som er alvorlig syke, av en sykdom som faktisk utgjør en av de viktigste dødsårsakene til norsk ungdom.

Folk dør av dette her.

Jeg kan synes mye han sier er festlig - nettopp fordi det er "politisk ukorrekt" - men dette her er faktisk direkte helseskadelig, spesielt ovenfor barn og ungdom. Og da er det ikke lengre morsomt, men bare skadelig.

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer Falck er en smart fyr og han gir forklaringen på utspillene i intervjuet; "Jeg ser på all PR som god PR".

Hva han sier, spiller ingen rolle. Det som betyr noe er at han får komme til orde og pratet om Robinson eller plateselskapet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Kan til en viss grad være enig med ham.

Om jentene blir så syke av å delta i Robinson så får de beskjed av legene at de må dra hjem.

Om de selv blir redde for sin egen vekt, så er det faktisk frivillig. De kan trekke seg når de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Greit at han tenker all PR er god PR. Men han driter i alt som har med god folkeskikk å gjøre. Har mer respekt for mennesker som kommer noen vei i livet med sunne verdier og står rakrygget for de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke helt å se problemet i uttalelsene hans. Men jeg leser dem også med en liten smule ironi, i tillegg til at jeg er litt enig med han. Det er tross alt frivillig. Ingen tvinger dem til å ikke spise på 2-3 uker.



Anonymous poster hash: 9b6d3...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... den artikkelen er fra 2009. :fnise:



Anonymous poster hash: 0c2bb...a46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og denne tråden er fra 2012 :skratte:



Anonymous poster hash: 0c2bb...a46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 kg er ikke så sykt ille når man ikke er høyere enn 140-150 som begge disse damene. Er man derimot 175 og 32 kg er det jo ganske alvorlig men jeg er helt enig i Christer Falck når han sier at det er for dårlig å skylde på robinson for å ha spiseforstyrrelser i ettertid, når man kommer hjem spiser de fleste seg opp igjen og velger man å beholde vekta så har man hatt et vektproblem lenge før man meldte seg på robinson.



Anonymous poster hash: dec3f...347
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verste fra den kanten synes jeg var da han presterte å si at han lot barna sine gå sultne for at de ikke skulle bli tykke. For et rass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verste fra den kanten synes jeg var da han presterte å si at han lot barna sine gå sultne for at de ikke skulle bli tykke. For et rass

Fedme er tross alt en folkesykdom.

Anonymous poster hash: 2323d...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fedme er tross alt en folkesykdom.

Anonymous poster hash: 2323d...aca

Nå er ikke måten å bekjempe det på å nekte barna sine mat. Da foreslår jeg at han nekter barna godteri og tar dem med ut på tur eller annen fysisk aktivitet.

Men det er nå bare meg! Kanskje det mest pedagogiske og helemessige er å stenge barna i kjelleren og nekte dem frisk luft og rent vann. Fedme er tross alt den nye folkesykdommen! Heller død enn tykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...