Gå til innhold

Pusse tenner på hunden


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Aha. Så det vil si at koteletter og margbein ikke er særlig egnet?

Blir litt forvirret her, nå merker jeg..

Hvor fikk du koteletter fra her? :P Koteletten er fra ryggen eller nakken til grisen.

En Chihuahua ville aldri ha klart å tygge i seg kotelettbein, mens en Labrador enkelt vil tygge dette beinet til grus. Prøv deg frem og se.

Anonymous poster hash: 90c83...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste overskriften feil. Som om Pusse, (var en bruker) tenner på hunden. :blink::overrasket:



Anonymous poster hash: 8a2a6...662
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du koteletter fra her? :P Koteletten er fra ryggen eller nakken til grisen.

En Chihuahua ville aldri ha klart å tygge i seg kotelettbein, mens en Labrador enkelt vil tygge dette beinet til grus. Prøv deg frem og se.

Anonymous poster hash: 90c83...d4f

Nei, det var bare fordi jeg nevnte koteletter selv. Hunden gnager bare på beinet og biter det ikke i stykker.

(Så må det hentes fram fra der det er "gravd ned" under sofaen eller stueteppet, etterpå... :rolleyes: )

De selger jo også margbein spesielt til hunder, så jeg skjønte ikke den helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste overskriften feil. Som om Pusse, (var en bruker) tenner på hunden. :blink::overrasket:

Anonymous poster hash: 8a2a6...662

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var bare fordi jeg nevnte koteletter selv. Hunden gnager bare på beinet og biter det ikke i stykker.

(Så må det hentes fram fra der det er "gravd ned" under sofaen eller stueteppet, etterpå... :rolleyes: )

De selger jo også margbein spesielt til hunder, så jeg skjønte ikke den helt..

Ja, det er en uting at de selger slikt, ikke noe jeg ville anbefalt. Margbein fylt med noe godteri inni tror jeg er meningen at hunden skal ha noe å jobbe med for å få ut der inni, men å skrape på selve beinet er ikke bra.

Og som sagt gjelder det alle bein, det skal være spiselig for hunden, ganske enkelt for hunden å få av biter og tygge i seg. :) Får ikke hunden det, sliter det på tennene, spesielt emaljen går fort her, og kan i verstefall knekke som tidligere nevnt.

Anonymous poster hash: 90c83...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en uting at de selger slikt, ikke noe jeg ville anbefalt. Margbein fylt med noe godteri inni tror jeg er meningen at hunden skal ha noe å jobbe med for å få ut der inni, men å skrape på selve beinet er ikke bra.

Og som sagt gjelder det alle bein, det skal være spiselig for hunden, ganske enkelt for hunden å få av biter og tygge i seg. :) Får ikke hunden det, sliter det på tennene, spesielt emaljen går fort her, og kan i verstefall knekke som tidligere nevnt.

Anonymous poster hash: 90c83...d4f

Ok, da skjønner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en med "fuglesmak"...

Jeg har forstått at det viktigste er å pusse langs overgangen mellom tannkjøttet og tennene. Men jeg har ikke lykkes med å faktisk få lov til å børste tennene hans noe.

Edit: (Tenkte det var fint med fuglesmak/ Poultry Flavor fordi den er en fuglehund.. :sjenert: Men ved nærmere ettertanke er det nok en logisk brist i bildet det er sted...)

Får du ha fingrene dine inn i munnen hans?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ha fingrene dine inn i munnen hans? :)

Foreløpig er den veldig lite intressert i det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så det vil si at koteletter og margbein ikke er særlig egnet?

Blir litt forvirret her, nå merker jeg..

Var ikke meningen å gjøre deg forvirret.

Så ikke at du hadde skrevet margbein.

Margbein og vektbæreende bein fra store dyr er ikke bra.

Alt annet er greit så øenge det IKKE er varmebehandlet.

Men gi små porsjoner om gangen så magen venner seg til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er den veldig lite intressert i det....

Kanskje begynne med det:)

1. Kos mye rundt munnen, la han lukte på fingrene. Når han er komfortabel med det går du videre.

2. Ha noe godt på fingrene og la han slikke det av.

3. Ha noe godt på fingrene la han slikke det av og ta forsikitg på tannkjøttet hans.

4. Kos med munnen og ta på tannkjøttet.

5. Prøve med votten.

6. Til slutt tannkosten.

Men en tanke. Om han ikke vil tygge på dentastix og ikke liker hendene i munnen. Kan han ha noe smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser annenhverdag pluss dentastix:) ingen tannstein noensinne!

I tillegg er det røkere som får mest tannsten :)

Anonymous poster hash: 48035...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje begynne med det:)

1. Kos mye rundt munnen, la han lukte på fingrene. Når han er komfortabel med det går du videre.

2. Ha noe godt på fingrene og la han slikke det av.

3. Ha noe godt på fingrene la han slikke det av og ta forsikitg på tannkjøttet hans.

4. Kos med munnen og ta på tannkjøttet.

5. Prøve med votten.

6. Til slutt tannkosten.

Men en tanke. Om han ikke vil tygge på dentastix og ikke liker hendene i munnen. Kan han ha noe smerter?

Takk for fin liste med råd.

Skal virkelig forsøke dette.

Han har nok ikke vondt noen steder. Han er ikke vokst fra valpestadiet, så det er bare at vi ikke har lært oss det enda. Vi er sikkert litt seint med ute med det, men bedre sent enn aldri.

Vurderer å forsøke noe med leversmak og se om han liker det bedre enn fuglesmaken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke meningen å gjøre deg forvirret.

Så ikke at du hadde skrevet margbein.

Margbein og vektbæreende bein fra store dyr er ikke bra.

Alt annet er greit så øenge det IKKE er varmebehandlet.

Men gi små porsjoner om gangen så magen venner seg til det. :)

Han har fått litt kjøttdeig uten salt og vann, som belønning og festmat. Så han har fått rått kjøtt avogtil i små mengder.

Jeg kan jo gi den litt nakkekotelett og se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det røkere som får mest tannsten :)

Anonymous poster hash: 48035...efd

Har ikke observert at han røyker. I tilfelle dreier det seg om smugrøyking. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin liste med råd.

Skal virkelig forsøke dette.

Han har nok ikke vondt noen steder. Han er ikke vokst fra valpestadiet, så det er bare at vi ikke har lært oss det enda. Vi er sikkert litt seint med ute med det, men bedre sent enn aldri.

Vurderer å forsøke noe med leversmak og se om han liker det bedre enn fuglesmaken. :)

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hinkelpinkel

Nei, jeg pusser ikke tennene. Hun får heller ikke dentastix, da det ikke virker litt en gang mot plakk. Legger på seg gjør hun også. Hun var veldig plaget med plakk før, men nå har jeg gått over til oksehaler og gir hun mat beregnet for litt større hunder har hun helt hvite tenner. (Har en pom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...