Gå til innhold

Katt som ikke vil ha godbit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rå kjøttdeig inneholder MASSE bakterier fordi de har blitt trumlet sammen i store kar og kvernet.

Et helt stykke rått, rødt kjøtt har mindre bakterier fordi bakterier ikke klarer å trenge inn i selve kjøttet, de blir bare liggende utenpå. Det er derfor man kan spise en blodig biff uten å bli dårlig. Svinekjøtt kan inneholde parasitter som trikiner som kan gi muskelspasmer, høy feber og er ikke en trivelig infeksjon og som det ikke finnes noen kur mot. Kyllingkjøttdeig kan inneholde salmonella.

Rå fisk bør dypfryses i minst 10 døgn. I kjøttet til fisken er det blandt annet parasitter som kveis som bokstavelig talt borer seg gjennom kroppen og innvollene, hjerte, lunger og lever og kan gi alvorlige innvendige skader.

Hjelper det om kjøttdeigen har blitt frosset?

Hva med rå fisk som har vært frosset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper det om kjøttdeigen har blitt frosset?

Hva med rå fisk som har vært frosset?

Rå fisk er ikke noe stress! :) gutten min elsker rå laks og rå kveite, han liker ikke kokt fisk. Har ikke noe formening om kjøttdeigen blir bedre når den har vært frossen, ser derimot ikke noe grunn til hvorfor du har så lyst til å gi den kjøttdeig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gi kattene litt av det jeg lager til middag, før jeg krydrer/steker, når det er snakk om rene råvarer. Kotelett, fisk, kyllingfilet og kylligkjøttdeig. De har selvsagt tørrfor også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å kjøpe skikkelig gourmetgodbiter til min, de skulle han bare leke med.. Dreamies som man får kjøpt på de fleste dagligvarebutikker derimot! Den oransje på dette bildet er den som faller best i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...