Gå til innhold

Mann 36 og dame på 22


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi

Skjønner jo det, men spørsmålet er jo hvorfor. Hvilken modning er det som skjer mellom 22 og 36, helt konkret?

Anonymous poster hash: 5df43...3d3

Hjernen er bla ikke ferdig utviklet før en er 25 år.

For ikke snakke om livserfaring som gjør at mennesket modnes.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

Du: "Mentalt umoden?"

AB: "Jeg ønsker ikke ekteskap eller barn nå."

Du: "Jeg gjettet riktig."

Mulig du bare uttrykte deg klønete.

Anonymous poster hash: 5df43...3d3

Mental modenhet og AB sitt svar har da ikke noe med min besvarelse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Jeg liker unge kvinner fordi ser bedre ut og har sjelden forventninger om barn og familie. Det er en implisitt avtale om at dette er kortvarig og uforpliktende moro. På det mentale planet er selvfølgelig de fleste unge kvinner for barnslige, men så dater jeg heller ikke de for å mental stimulering. Det er sex og moro.

Anonymous poster hash: 10863...962

Nøyaktig det samme mener nok de aller fleste når de får høre om en på 36 som dater en på 22 (uansett kjønn). Status, modenhet og penger i bytte mot en ung kropp og enkel personlighet.

Syns det virker som om du har god selvinnsikt TS.

Anonymous poster hash: 71fdc...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer ikke på at du ikke ønsker barn og ekteskap, det anser jeg som helt i orden. Selv ønsker jeg heller ikke barn. Det jeg reagerer på, er at du aldri ønsker mental stimulans fra damene du dater.

 

Hvorfor ønsker du ikke mentalt stimulerende forhold med kvinner? Har du f.eks. gode kvinnelige venner som stimulerer deg mentalt, eller er kvinner likestilt med sex og moro generelt i livet ditt?

 

En mann som går igjennom livet uten likeverdige forhold med voksne kvinner, er for meg en mann som frykter utfordring og motstand, eller som kanskje mangler noen mellommenneskelige evner. Å bevisst holde seg kun til veldig unge kvinner når man selv er godt voksen, tolker jeg som et tegn på at man har behov for å være i kontroll, og ikke bli utfordret på noen måte. At du alltid har prioritert jobb over forhold såpass som du gir uttrykk for, styrker denne antagelsen - du holder deg til arenaer hvor du har kontroll, og likeverdige damer er ikke en arena du har kontroll på.

 

En kvinne på 30(+) har som regel bedre selvtillit og sterkere meninger om hva hun ønsker enn hva en 20-åring har. Det betyr ikke at hun nødvendigvis ønsker barn og bryllup, det finnes også 30-årige kvinner som ønsker noe casual, men det er allikevel en relasjon som krever mer av deg. Mens en 20-åring gjerne nikker til alt en voksen mann sier og synes han er megasmart i alt han foretar seg, stiller en 30-åring flere spørsmål, er ikke nesegrus i beundring, og utfordrer mannen på ting han sier og gjør i større grad. Du må yte noe tilbake mentalt, forventningene til deg er annerledes.

 

En annen ting er jo at ditt datingmønster har en utløpsdato. Menns fysiske "peak" kan kanskje sies å være noe senere enn kvinners, så en 36-årig mann er fremdeles på topp, men også menn når punktet hvor utseendet ikke gir dem noe gratis lenger. Det er fort gjort å ende opp som en av de patetiske 50-årige mennene som fremdeles omtaler seg selv som "gutter", prøver å sjekke 20-årige damer og ikler seg siste ungdomsmote, når det triste faktum er at de er passert toppunktet og ikke interessant for yngre vakre damer. Det er ofte da man plutselig kunne tenke seg ei trygg hånd å holde i, men et forhold med en voksen dame blir fort en fadese om man har null erfaring med likeverdige forhold de siste 20 åra.

 

Dine valg er jo ikke noe vi har noe med, men dette er altså hva jeg i mitt stille sinn hadde tenkt hvis jeg kjente deg.



Anonymous poster hash: ed28c...4dd
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor ønsker du ikke mentalt stimulerende forhold med kvinner? Har du f.eks. gode kvinnelige venner som stimulerer deg mentalt, eller er kvinner likestilt med sex og moro generelt i livet ditt?

 

Anonymous poster hash: ed28c...4dd

 

TS

 

Ja, har en del kvinnelige kollegaer som er svært oppegående og på mange måter litt lik meg. Type karrierekvinne. Jeg jobber i et stort internasjonalt selskap, der jobb og fritid sklir litt inn i hverandre, så vi tilbringer mye tid sammen. 

Anonymous poster hash: 10863...962

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS

 

Ja, har en del kvinnelige kollegaer som er svært oppegående og på mange måter litt lik meg. Type karrierekvinne. Jeg jobber i et stort internasjonalt selskap, der jobb og fritid sklir litt inn i hverandre, så vi tilbringer mye tid sammen. 

Anonymous poster hash: 10863...962

 

 

Men du faller ikke for disse likeverdige kvinnene? Hva syns de forresten, om at du dater så unge jenter?

Anonymous poster hash: ff0a1...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg reagerer ikke på at du ikke ønsker barn og ekteskap, det anser jeg som helt i orden. Selv ønsker jeg heller ikke barn. Det jeg reagerer på, er at du aldri ønsker mental stimulans fra damene du dater.

 

Hvorfor ønsker du ikke mentalt stimulerende forhold med kvinner? Har du f.eks. gode kvinnelige venner som stimulerer deg mentalt, eller er kvinner likestilt med sex og moro generelt i livet ditt?

 

En mann som går igjennom livet uten likeverdige forhold med voksne kvinner, er for meg en mann som frykter utfordring og motstand, eller som kanskje mangler noen mellommenneskelige evner. Å bevisst holde seg kun til veldig unge kvinner når man selv er godt voksen, tolker jeg som et tegn på at man har behov for å være i kontroll, og ikke bli utfordret på noen måte. At du alltid har prioritert jobb over forhold såpass som du gir uttrykk for, styrker denne antagelsen - du holder deg til arenaer hvor du har kontroll, og likeverdige damer er ikke en arena du har kontroll på.

 

En kvinne på 30(+) har som regel bedre selvtillit og sterkere meninger om hva hun ønsker enn hva en 20-åring har. Det betyr ikke at hun nødvendigvis ønsker barn og bryllup, det finnes også 30-årige kvinner som ønsker noe casual, men det er allikevel en relasjon som krever mer av deg. Mens en 20-åring gjerne nikker til alt en voksen mann sier og synes han er megasmart i alt han foretar seg, stiller en 30-åring flere spørsmål, er ikke nesegrus i beundring, og utfordrer mannen på ting han sier og gjør i større grad. Du må yte noe tilbake mentalt, forventningene til deg er annerledes.

 

En annen ting er jo at ditt datingmønster har en utløpsdato. Menns fysiske "peak" kan kanskje sies å være noe senere enn kvinners, så en 36-årig mann er fremdeles på topp, men også menn når punktet hvor utseendet ikke gir dem noe gratis lenger. Det er fort gjort å ende opp som en av de patetiske 50-årige mennene som fremdeles omtaler seg selv som "gutter", prøver å sjekke 20-årige damer og ikler seg siste ungdomsmote, når det triste faktum er at de er passert toppunktet og ikke interessant for yngre vakre damer. Det er ofte da man plutselig kunne tenke seg ei trygg hånd å holde i, men et forhold med en voksen dame blir fort en fadese om man har null erfaring med likeverdige forhold de siste 20 åra.

 

Dine valg er jo ikke noe vi har noe med, men dette er altså hva jeg i mitt stille sinn hadde tenkt hvis jeg kjente deg.

Anonymous poster hash: ed28c...4dd

 

 

Nettopp kommet hjem fra byen og vil si at de kloke og vise damene på pluss 35 som dreit seg mest ut. Der de prøver å se ut som de er par og 20 i sin lille svarte med høye hæler og wounded zebra walk. Grafser i seg en kebab på vei hjem fra Vika klubbene eller Youngstorget.

Anonymous poster hash: 2c2bb...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra byen og vil si at de kloke og vise damene på pluss 35 som dreit seg mest ut. Der de prøver å se ut som de er par og 20 i sin lille svarte med høye hæler og wounded zebra walk. Grafser i seg en kebab på vei hjem fra Vika klubbene eller Youngstorget.

Anonymous poster hash: 2c2bb...ea0

😂 De prøver febrilsk å holde seg unge å kule, og innser ikke at toget forlot stasjon for noen år siden.:P

Anonymous poster hash: c4ae2...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ja, har en del kvinnelige kollegaer som er svært oppegående og på mange måter litt lik meg. Type karrierekvinne. Jeg jobber i et stort internasjonalt selskap, der jobb og fritid sklir litt inn i hverandre, så vi tilbringer mye tid sammen.

Anonymous poster hash: 10863...962

...men de ler nok bak ryggen din og syns du er en tulling. Du er halvgammel (nei, du så bedre ut når du var 24 uansett hva slags vrangforestilling du har fått for deg. Jeg og mine venninner som er 10 år yngre ler av menn som deg. Sorry. For er det samme som å si at " jeg tror selv jeg ikke endes + jeg er trang I nøtta og fikser ikke jevnaldrende I sengen- blir usikker og lille mann krymper om ei kvinne vet å nyte.

Anonymous poster hash: b2f32...99b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra byen og vil si at de kloke og vise damene på pluss 35 som dreit seg mest ut. Der de prøver å se ut som de er par og 20 i sin lille svarte med høye hæler og wounded zebra walk. Grafser i seg en kebab på vei hjem fra Vika klubbene eller Youngstorget.

Anonymous poster hash: 2c2bb...ea0

Haha, det der gjelder jo minst like mye for mannfolka 😁 Men de plager jo ingen så jeg ser da ingen grunn til å bry meg 😊 For selv så har jeg heldigvis ikke behov for å latterliggjøre andre for å føle meg bedre med meg selv.

Anonymous poster hash: 71fdc...521

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men de ler nok bak ryggen din og syns du er en tulling. Du er halvgammel (nei, du så bedre ut når du var 24 uansett hva slags vrangforestilling du har fått for deg. Jeg og mine venninner som er 10 år yngre ler av menn som deg. Sorry. For er det samme som å si at " jeg tror selv jeg ikke endes + jeg er trang I nøtta og fikser ikke jevnaldrende I sengen- blir usikker og lille mann krymper om ei kvinne vet å nyte.

Anonymous poster hash: b2f32...99b

Slutt med det våset. Allr vet at menns gullalder er i 30-årene og kvinners er i 18-20 års-alderen. Og jada det finnes SIKKERT noen unntak, så får vi sagt det i samme slengen.;)

Anonymous poster hash: c4ae2...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men de ler nok bak ryggen din og syns du er en tulling. Du er halvgammel (nei, du så bedre ut når du var 24 uansett hva slags vrangforestilling du har fått for deg. Jeg og mine venninner som er 10 år yngre ler av menn som deg. Sorry. For er det samme som å si at " jeg tror selv jeg ikke endes + jeg er trang I nøtta og fikser ikke jevnaldrende I sengen- blir usikker og lille mann krymper om ei kvinne vet å nyte.

Anonymous poster hash: b2f32...99b

Og i min omgangskrets ser vi ned på folk som ler av andre. Du er 24 på tide å bli voksen. 

Anonymous poster hash: 2807d...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har problemer med å sosialisere med yngre mennesker?

Anonymous poster hash: 2c2bb...ea0

 

Ja. Foretrekker ikke å henge med 20-åringer. Slik som at 20-åringer nok ikke foretrekker å henge med 10-åringer. Ja. Alder betyr noe. 

Anonymous poster hash: c77fb...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Men du faller ikke for disse likeverdige kvinnene? Hva syns de forresten, om at du dater så unge jenter?

Anonymous poster hash: ff0a1...f6e

 

 

TS

 

Har vel aldri "falt" for en kvinne, men har hatt sex med par av de jeg jobber med etter jobbfester o.l. Men vi er venner og jeg har i hvert fall aldri sett for meg noe mer enn det. Noe også de ser ut til å synes er helt greit. Vi er gode venner og kollegaer. Ikke noe mer.

 

Tja, to av de er jo mine beste "wing men" når vi er ute på byen. De introduserer meg til damer og jeg introduserer de til menn. Bra dynamikk. 

 

Anonymous poster hash: 10863...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tja, to av de er jo mine beste "wing men" når vi er ute på byen. De introduserer meg til damer og jeg introduserer de til menn. Bra dynamikk. 

 

Anonymous poster hash: 10863...962

 

Kvinner på din alder som hjelper deg å skaffe  22-åringer?

Anonymous poster hash: 2807d...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i min omgangskrets ser vi ned på folk som ler av andre. Du er 24 på tide å bli voksen.

Anonymous poster hash: 2807d...48a

Bra sagt!

Anonymous poster hash: c4ae2...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange som har tydelige meninger om hvordan andre bør leve livet sitt.

Hva som er riktig og galt, og når man må slå seg til ro og leve A4 som alle andre.

Syns dere ikke selv at dere er litt trangsynte og litt lite åpne for at alle ikke ønsker å følge en mal?

 

Syns det er synd at alle skal måtte følge en fasit for å passe inn. Det er vel slik her i lille Norge, lite rom for å skille seg ut.

Selv er jeg en kvinne på 33, singel, og min største angst er å komme i tidsklemmen, i et liv med rutiner og der jeg vet hva som skal skje hver eneste dag til hvert eneste tidspunkt. Sjelen min hadde dødd av et slikt fengsel som man lever i da.

 

Jeg vil leve fritt, ja hadde vært koselig med en deilig mann som ville utforske livet sammen, men jeg vil fortsatt oppleve verden, gjerne bo utenlands og er ikke "satt" som mange andre på min alder.

Har venner fra 20 til 65, elsker å møte nye folk og få nye impulser.

 

Syns det virker så ufattelig kjedelig å ha de samme rutinene hver eneste dag, og jeg liker også muligheten til å leke med yngre menn, så jeg skjønner godt TS. Jeg har ikke funnet et forhold som har fungert, fordi jeg er rastløs og søkende, og de mennene jeg har truffet på min alder har ikke vært interessert i å utforske hverken seksualitet eller livet generelt.

 

Alt passer ikke for alle, det kunne med fordel flere vært rause nok til å forstå.



Anonymous poster hash: f0cba...c6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det der gjelder jo minst like mye for mannfolka 😁 Men de plager jo ingen så jeg ser da ingen grunn til å bry meg 😊 For selv så har jeg heldigvis ikke behov for å latterliggjøre andre for å føle meg bedre med meg selv.

Anonymous poster hash: 71fdc...521

Det er fordi du har det bra med deg selv:).Jeg trenger heller ikke å le av alle de mannfolka i 30-40 åra som tror de er i 20 åra og mener at de er i sin beste alder. Mange av dem ser nemlig ut som gammel dritt som er helt desperate etter å føle seg som noen og 20. Stakkar,de får le av andre hvis det hjelper på selvtilliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du har det bra med deg selv:).Jeg trenger heller ikke å le av alle de mannfolka i 30-40 åra som tror de er i 20 åra og mener at de er i sin beste alder. Mange av dem ser nemlig ut som gammel dritt som er helt desperate etter å føle seg som noen og 20. Stakkar,de får le av andre hvis det hjelper på selvtilliten.

Sorry, men du høres langt fra ærlig ut, når du sier du ikke ler/bryr deg om de mannfolka som føler seg ung. Du høres bare bitter fordi du hater konkurranse mot uoppnåelige 20-åringer som er i sin beste alder. Menn sin beste alder er 30+. Er da vi har mest draget og en økonomi som tiltrekker ung-jentene.;) Fordi tror det eller ei, så er det stor forskjell for en mann å være fattig student, og ha en BMW M5 i oppkjørselen til over millionen og enebolig og båt. Når man i tillegg har trent i alle år og har trent kropp, så er jeg på høyden av min karriere.;) Dere er stuck i fremtiden, barn, problemer. Jeg er nyskilt å lever livet i sus og dus med deilige damer.:)

Anonymous poster hash: c4ae2...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men du høres langt fra ærlig ut, når du sier du ikke ler/bryr deg om de mannfolka som føler seg ung. Du høres bare bitter fordi du hater konkurranse mot uoppnåelige 20-åringer som er i sin beste alder. Menn sin beste alder er 30+. Er da vi har mest draget og en økonomi som tiltrekker ung-jentene.;) Fordi tror det eller ei, så er det stor forskjell for en mann å være fattig student, og ha en BMW M5 i oppkjørselen til over millionen og enebolig og båt. Når man i tillegg har trent i alle år og har trent kropp, så er jeg på høyden av min karriere.;) Dere er stuck i fremtiden, barn, problemer. Jeg er nyskilt å lever livet i sus og dus med deilige damer.:)

Anonymous poster hash: c4ae2...45c

Så bra for deg da 😁 Selv er jeg lykkelig gift med faren til mine barn og vi kunne ikke tenke oss et liv uten hverandre ❤ Lykke kommer i mange ulike varianter.

Anonymous poster hash: 71fdc...521

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...