Gå til innhold

Gutter som dropper ut og dating-markedet i fremtiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden handler om konsekvenser i datingmarkedet i fremtiden, så helst ikke flytt den.

1 av 3 gutter dropper ut av videregående skole. http://www.nrk.no/norge/_-tar-for-lang-tid-a-fange-opp-de-som-dropper-ut-av-skolen-1.12410812

Gutter velger gjerne yrkesfag, jenter studiespesialiserende (allmennfag).
Samtidig er over 60 prosent av studentene i høyere utdanning jenter.

Dette er en forandring fra tidligere, da det før i tiden var flest gutter i høyere utdanning.

Menn med god utdannelse, iallefall like god som damene som velger har, har alltid vært attraktivt. Dette kan man også se på KG, damene nevner ting som god jobb, utdannelse og intelligens i tråder om bra egenskaper hos en partner.

I fremtiden kan det bli veldig mange unge vellykkede jenter som ikke finner en partner som de synes er likeverdig dem selv.

Hvordan tror dere dette vil påvirke dating-Norge i fremtiden? 

1. Fler av jentene som vokser opp nå må begynne å synes gutter som har droppet ut av vgs er like attraktive som en med master og god jobb.

2. De unge jentene har ikke noe annet valg enn å begynne å gå etter et utvalg av de eldre mennene som de finner likeverdige dem selv når det gjelder karriere og utdannelse. 

Hilsen høyt utdannet jente som irriterer meg over mangelen på mannlige studenter, og synes guttene har blitt glemt i skolen.



Anonymous poster hash: 9123c...ab4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faerunpedia

Synes det er veldig overfladisk å legge sp mye vekt på utdannelse og god jobb. Man kan fint være smart uten å ha høyere utdannelse, og håndverker osv er jo ingen dårlig jobb. Så lenge mannen er oppegående og har en jobb han trives noenlunde med samt klarer å forsørge seg selv er det for meg irrelevant hva han jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen er lagt opp for jenter mer og mer.

 

Det går ut på å sitte lydig og stille og følge med. Og undervisningen har gått fra mindre fokus på det faglige til sosiale ferdigheter.

 

Gutter vil være mer praktiske og faglige. Så det er ikke rart fler og fler gutter dropper ut. Tror ikke du skal bekymre deg for datingmarkedet, men heller hvordan skolen er lagt opp.



Anonymous poster hash: e5580...07a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene må ta litt ansvar selv for at de dropper ut av skolen, de kan begynne å konsentrere seg om leksene istedet for gaming på ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert før , ganske grundig men med forskjellige innfallsvinkler.

 

Kortversjonen: Færre menn blir fedre. Flere "toppmenn" resirkuleres fordi det vil være for få menn for alle de høyt utdannede kvinnene. Fordi kvinner som oftes ikke tar til takke med lavere status. (hypergami)

 

Menn som kommer til kort i Norge får sette seg på flyet til fattige land hvor deres status blir høyere. Kvinner får fly til Købehavn hvor storken bor, prøve å kapre venninnes advokat/lege/siv.ing mann eller få 13 katter.

 

 

For oss i midten fortsetter livet omtrent som før? :ironi:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene må ta litt ansvar selv for at de dropper ut av skolen, de kan begynne å konsentrere seg om leksene istedet for gaming på ettermiddagen. 

 

Problemet er vel heller at skole/utdanningsystemet  er tilpasset de som er gode i teori og trives med den modellen som er valgt. Og den er i all hovedsak jenter.

 

Og da skaper man tapere av unge (hvite) gutter. Og det er greit fordi hvis det var en annen gruppe som ble skoletapere hadde vi fått en drøss med utvalg på nakken som krevde endring.

 

Unge menn kan ikke klage men ender opp som sinte unge tapere..... og sånn går no dagan.

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttene må ta litt ansvar selv for at de dropper ut av skolen, de kan begynne å konsentrere seg om leksene istedet for gaming på ettermiddagen. 

 

Dette er noe vi aldri ville sett skrevet, om det hadde vært 1 av 3 jenter som droppet ut. Da ville det vært skolen som måtte gjøre noe.

Anonymous poster hash: 59f33...0a5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne tråden handler om konsekvenser i datingmarkedet i fremtiden, så helst ikke flytt den.

1 av 3 gutter dropper ut av videregående skole. http://www.nrk.no/norge/_-tar-for-lang-tid-a-fange-opp-de-som-dropper-ut-av-skolen-1.12410812

Gutter velger gjerne yrkesfag, jenter studiespesialiserende (allmennfag).

Samtidig er over 60 prosent av studentene i høyere utdanning jenter.

Dette er en forandring fra tidligere, da det før i tiden var flest gutter i høyere utdanning.

Menn med god utdannelse, iallefall like god som damene som velger har, har alltid vært attraktivt. Dette kan man også se på KG, damene nevner ting som god jobb, utdannelse og intelligens i tråder om bra egenskaper hos en partner.

I fremtiden kan det bli veldig mange unge vellykkede jenter som ikke finner en partner som de synes er likeverdig dem selv.

Hvordan tror dere dette vil påvirke dating-Norge i fremtiden? 

1. Fler av jentene som vokser opp nå må begynne å synes gutter som har droppet ut av vgs er like attraktive som en med master og god jobb.

2. De unge jentene har ikke noe annet valg enn å begynne å gå etter et utvalg av de eldre mennene som de finner likeverdige dem selv når det gjelder karriere og utdannelse. 

Hilsen høyt utdannet jente som irriterer meg over mangelen på mannlige studenter, og synes guttene har blitt glemt i skolen.

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

 

For å si det slik, har jeg helt droppet å date jenter. De er bortskjemte og egoistiske.

Har også noen kamerater som har helt gitt faen i å finne seg en dame rett og slett for det virket som de bor på en annen planet.

Anonymous poster hash: 720b7...105

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skolen er lagt opp for jenter mer og mer.

 

Det går ut på å sitte lydig og stille og følge med. Og undervisningen har gått fra mindre fokus på det faglige til sosiale ferdigheter.

 

Gutter vil være mer praktiske og faglige. Så det er ikke rart fler og fler gutter dropper ut. Tror ikke du skal bekymre deg for datingmarkedet, men heller hvordan skolen er lagt opp.

Anonymous poster hash: e5580...07a

 

 

Problemet er vel heller at skole/utdanningsystemet  er tilpasset de som er gode i teori og trives med den modellen som er valgt. Og den er i all hovedsak jenter.

 

Og da skaper man tapere av unge (hvite) gutter. Og det er greit fordi hvis det var en annen gruppe som ble skoletapere hadde vi fått en drøss med utvalg på nakken som krevde endring.

 

Unge menn kan ikke klage men ender opp som sinte unge tapere..... og sånn går no dagan.

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

 

 

Men sånn har jo skolen alltid vært! Det er jo ikke oss jenter sin feil at guttene ikke klarer å oppføre seg i klasserommet.

Anonymous poster hash: f4b61...a2b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøve å kapre venninnes advokat/lege/siv.ing mann eller få 13 katter.

 

 

TS HER:

Det du sier så humoristisk her kan også være en alvorlig ringvirkning i dating-markedet i fremtiden:

Færre attraktive gutter kan føre til at jenter ikke bare går etter eldre menn, men også gifte menn.  :glare: Vil vi se en enda større økning i skilsmisser etter f.eks. 10 år når dette virkelig har begynt å prege den neste unge voksne generasjonen?

Jeg synes det blir feil at de små guttene selv skal "ta grep" når de begynner å falle fra i lekselesingen, de er jo sikkert nede i 10-14 år når de begynner å sakke akterut.

 

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene må ta litt ansvar selv for at de dropper ut av skolen, de kan begynne å konsentrere seg om leksene istedet for gaming på ettermiddagen. 

 

Du må ikke glemme en ting. Testosteronproduskjonen er aldri så høy som hos en gutt i puberteten. den synker gradvis etterpå. Dvs at i den perioden hvor de sitter på skolen og skal motta teoriundervisning er den samme perioden hvor man går og er dopa som en kroppsbygger.  Kåt, rastløs og hormonene på utsiden.... Så er det bare å konsentrere seg ved pulten 7,5 timer hver dag....

 

Den følelsen hadde vært fint om jenter som har 0 problem med å sitte rolig ned og konsentrere seg hadde fått oppleve.

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For å si det slik, har jeg helt droppet å date jenter. De er bortskjemte og egoistiske.

Har også noen kamerater som har helt gitt faen i å finne seg en dame rett og slett for det virket som de bor på en annen planet.

Anonymous poster hash: 720b7...105

 

Er det bortskjemt å ville ha en mann som har samme interesser og utdannelses-nivå som seg selv? 

Utdyp gjerne hvorfor...

Jeg mener det kanskje er litt bortskjemt å ville ha en mann som har gått gjennom det samme som meg selv, men jeg skal ærlig innrømme at jeg dessverre ønsker det. :) Heldigvis har jeg ikke så mange andre krav lenger...

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må ikke glemme en ting. Testosteronproduskjonen er aldri så høy som hos en gutt i puberteten. den synker gradvis etterpå. Dvs at i den perioden hvor de sitter på skolen og skal motta teoriundervisning er den samme perioden hvor man går og er dopa som en kroppsbygger.  Kåt, rastløs og hormonene på utsiden.... Så er det bare å konsentrere seg ved pulten 7,5 timer hver dag....

 

Den følelsen hadde vært fint om jenter som har 0 problem med å sitte rolig ned og konsentrere seg hadde fått oppleve.

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

 

 

Åja, så du mener dette er noe nytt som har kommet de siste 20 årene eller? Guttene klarte da å holde seg i skinnet i "gamle dager", så det er ikke fysisk umulig for dem å klare det i dag.

Anonymous poster hash: f4b61...a2b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du må ikke glemme en ting. Testosteronproduskjonen er aldri så høy som hos en gutt i puberteten. den synker gradvis etterpå. Dvs at i den perioden hvor de sitter på skolen og skal motta teoriundervisning er den samme perioden hvor man går og er dopa som en kroppsbygger.  Kåt, rastløs og hormonene på utsiden.... Så er det bare å konsentrere seg ved pulten 7,5 timer hver dag....

 

Den følelsen hadde vært fint om jenter som har 0 problem med å sitte rolig ned og konsentrere seg hadde fått oppleve.

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

 

 

Det er faktisk mange jenter som har problemer med å konsentrere seg også. Du er tydeligvis en gutt, som ikke vet så mye om det andre kjønn...

Anonymous poster hash: f4b61...a2b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med at en del gutter velger yrkesfag da? 1 av 3 dropper ut, men dette tallet gjelder både for gutter og jenter. Det er altså ikke 1 av 3 gutter som dropper ut, men 1 av 3 elever som dropper ut. Men problemet er størst for gutter. 10% flere gutter dropper ut enn jenter. 

 

Problemet er de som dropper ut av skolen. Ikke de som velger yrkesfag.

 

 

 

Du må ikke glemme en ting. Testosteronproduskjonen er aldri så høy som hos en gutt i puberteten. den synker gradvis etterpå. Dvs at i den perioden hvor de sitter på skolen og skal motta teoriundervisning er den samme perioden hvor man går og er dopa som en kroppsbygger.  Kåt, rastløs og hormonene på utsiden.... Så er det bare å konsentrere seg ved pulten 7,5 timer hver dag....

 

Den følelsen hadde vært fint om jenter som har 0 problem med å sitte rolig ned og konsentrere seg hadde fått oppleve.



Anonymous poster hash: 6214d...d4c

 

Jeg går på sterke medisiner mot smerter. Jeg sliter enormt med å konsentrere meg. Hva gjør jeg? Prøver hardere å konsentrere meg. Helt til jeg får det til. Tar 10 min pause om jeg trenger. Jeg har forøvrig hormonforandringer i tillegg konstant, og er ikke i puberteten lengre engang. Mensen så og si hver dag og store smerter i underlivet. Men jeg unner ingen å ha det slik som meg uansett. Hadde du kjent hva jeg kjenner, hadde du ikke snakket noe mer om at noen sliter med at de er kåte. Guri. Det er ikke det som er problemet. Det handler om motivasjon og oppdragelse. Jeg er oppdratt til å ha bein i nesa, ta meg sammen og få meg en utdanning koste hva det koster vil. Jeg har 2 brødre i tillegg, og de har begge klart seg bra de også med utdanning, og har begge hus, samboere og barn. 

 



Anonymous poster hash: e41e2...bc0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

For å si det slik, har jeg helt droppet å date jenter. De er bortskjemte og egoistiske.

Har også noen kamerater som har helt gitt faen i å finne seg en dame rett og slett for det virket som de bor på en annen planet.

Anonymous poster hash: 720b7...105

 

Da jeg var 13 år trodde jeg gutter var på en annen planet. Men så vokste jeg opp og fant ut at slik var det ikke. Prøv det samme du også. Få deg litt bein i nesa i stedet for å sitte her og sutre over at det er damenes feil at du ikke har dame. Kanskje damer ikke tenner på negative mennesker? Prøv å vær litt mer positiv.

Anonymous poster hash: e41e2...bc0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal vi liksom gjøre med det da?Pule de stakkars taperne på dugnad? Heller alene enn sammen med en mann som jeg ikke finner attraktiv. 



Anonymous poster hash: 74cb8...70f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åja, så du mener dette er noe nytt som har kommet de siste 20 årene eller? Guttene klarte da å holde seg i skinnet i "gamle dager", så det er ikke fysisk umulig for dem å klare det i dag.

Anonymous poster hash: f4b61...a2b

 

 

Nei. De holdt seg ikke i skinnet før. Men det var jobber inne transport, sagbruker, skogbruk, høvleriet, industrien, mølla som fanget opp de gutta som røyk ut. De jobbene er borte. De er ertattet med serviceyrker som rema, Kiwi, bensistajoner osv. Dette er jobber som gir lav status og lav lønn. og det gjør dem ikke til brødvinnere når jentene sitter og pludrer seg til bachleor innen lærer, sykepleie, barehagelærer. De får da høyskolestatus. Og blir "for gode" for gutta som tdligere hadde en karriere innen industrien. Idag har de ingenting, og ender opp som tapere.

Uten bachleor idag eller fagbrev så er man en "taper".

 

Dvs ikke akurat den som damene vil være stolt over, ihvertfall ikke når "bare en elektriker " er normen.

 

http://www.ringblad.no/puls/bare-elektriker/o/1-97-7505583

 

de som ikke hadde skolekarakterer til å få lærlingeplass vil gå ut som tapere. I arbeidslivet OG på damefronten.

 

Anonymous poster hash: 6214d...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Det handler om motivasjon og oppdragelse. Jeg er oppdratt til å ha bein i nesa, ta meg sammen og få meg en utdanning koste hva det koster vil. Jeg har 2 brødre i tillegg, og de har begge klart seg bra de også med utdanning, og har begge hus, samboere og barn. 

 

Anonymous poster hash: e41e2...bc0

 

 

 

Du skriver at det ikke er 1 av 3 gutter som dropper ut, men i artikkelen står det "1 av 3 gutter" flere ganger.

Det du sier om oppdragelse er nok riktig. 

Tipper det er mange foreldre som sender guttungen på rommet og venter at han gjør lekser, mens han sitter og spiller PC i smug.

Eller at de bare har gitt opp den ene mest late/hypre av guttebarna, og er fornøyd med de andre døtrene og sønnene... trist!!

Anonymous poster hash: 9123c...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...