Gå til innhold

Nordmenn klager på islamisering men melder seg ut av kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, nå er jeg puttet i bås, og det er tydeligvis cuet mitt til å gå og legge meg. God natt! :laugh:

Du later til å ha en ullen religiøsitet som mest er emosjonell, og ser ikke ut til å tro på noe bestemt. Du er ikke puttet i bås, men sluppet på beite.

Eller kanskje du ganske enkelt ikke liker å snakke om det. Det er forsåvidt et greit nok standpunkt, det også.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du later til å ha en ullen religiøsitet som mest er emosjonell, og ser ikke ut til å tro på noe bestemt. Du er ikke puttet i bås, men sluppet på beite.

Eller kanskje du ganske enkelt ikke liker å snakke om det. Det er forsåvidt et greit nok standpunkt, det også.

Tro er for mange veldig personlig, vet du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo at det er flere og flere som melder seg ut av kirken, statskirken er avviklet og jeg får ofte pepper/rare blikk når jeg forteller noen om min tro. Sammenligner du med hvordan det var for 50 år siden synes jeg det har gått kjempefort. Færre og færre er troende, noe jeg som sagt synes er synd fordi jeg føler de går glipp av mye.

Og dette mener du kommer av at det er "in" å ikke tro på Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener friheten står mellom de fanatiske fronter som slår oss alle i hodet med sitt ensidige forvrengte fiendebilde.

 

Slik du beskriver de du ikke liker her, med andre ord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver de du ikke liker her, med andre ord?

Definisjonen går ikke på hvem jeg liker og ikke, men på om de passer under definisjonen for fanatisme eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen går ikke på hvem jeg liker og ikke, men på om de passer under definisjonen for fanatisme eller ikke.

 

Vel jo, det går jo på hvem du liker eller ikke, og beskrivelsene dine av de du ikke liker... vel, du matcher ganske godt der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lyn og torden

Hvordan kan noen i 2015 fortsatt ha så snevre tanker om at religion er løsningen?

Har ikke historien bevisst det motsatte?

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke er ateist, men må jeg velge mellom ondene er ateist det eneste rette menneskefrigjørende valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Det blir spennende å se hva som skjer med Hellas. Må de fri til araberne for å redde det økonomiske helvete de har satt seg selv i?

Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Santorini, men innen jeg kommer meg dit går vel de greske kvinnene tildekket med sjal, og ikke har de lov til å kjøre bil heller.

En konsekvens tenker jeg, HVIS de må låne penger av Saudi Arabia...

Edit; Hahaha. Av en eller annen grunn har jeg lest én tråd, men klart å svare i en annen :P

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

De kristne vil bare arbeide sammen med muslimene. Deres menneskesyn er ganske likt. Det er ekte sosialister, nasjonalister og kommunister som vil ta opp kampen mot (konservativ) islam. Merk deg ordet ekte. Jeg snakker ikke om disse muslim-elskende ikke-ideologiske kommunistene eller nynazister. Jeg snakker om mennesker som tror på fellesskapet og nasjonen først. Mennesker som tror på likhet og utjevning fremfor kvinneundertrykkelse og homo-hat. Hvem var det som kjempet mot tyskerne? Jo det var patriotiske nordmenn og kommunister, ikke politikerne og knapt det norske forsvaret. Motstandskampen ble utført av vanlige nordmenn. På samme måte som det var vanlige nordmenn som reddet ungdommer den 22 juli. Hvor var politiet, hvor var hæren? Vanlige nordmenn vil redde Norge.

 

Kristendommen kan ikke redde Europa: Sosialdemokratiet kan ikke redde Europa. Det er den europeiske kulturen som kan redde Europa. Som da franskmennene knuste kirken under den franske revolusjon eller da Sovjet meide ned alle religiøse grupper. Det er den kulturen muslimene frykter. Det er den vi må verne om, hvis vi faktisk ønsker å bevare Europa som en sekulær verdensdel.

 

Problemet er ikke islam, men dagens form for islam og våre politikere. Politikerne har ingen baller, ingen ryggrad. De er feige, opportunistiske og vaklende.  2000 utgaven av islam er en trussel, da stadig flere muslimer blir forført av onde ledere og deres negative menneskesyn. Før eller siden vil dette endre seg, da muslimene selv er de største ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...