Gå til innhold

Søke jobb som vikar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg er prøvere. Jeg har fast jobb, kun 60 %, men det er en utrolig tung jobb.. Har mulighet til å ta ekstravakter der, men pga. at det er veldig tungt fysisk, så ønsker jeg igrunn ikke det. Vurderer å søke jobb som vikar en annen plass (utlyst stilling), men jeg er så usikker.

 

Sist svangerskap var jeg veldig dårlig, hypermesis og trøblete bekken. Var sykemeldt fra uke 14 og ut svangerskapet. Jeg kan jo være heldig å gå gjennom et helt svangerskap uten å ha noen særlige plager, men man vet jo aldri.

 

Blir det feil av meg å søke på denne jobben nå når jeg er prøver, når sist svangerskap var slik det var?



Anonymous poster hash: 2af20...158
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hjertesukk

Jeg ville søkt :-) Mange arbeidsplasser krever i kontrakten at man jobber i minst 3 (eller 6) mnd før man får utbetalt sykepenger.. Så den nye arbeidsplassen risikerer særdeles lite i forhold til dette, annet enn at de eventuelt må finne en annen til å ta vikariatet ditt :-)

Det går jo også ann å være åpen om dette på intervjuet, men det er det kun du som kan avgjøre om føles riktig ut eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt :-) Mange arbeidsplasser krever i kontrakten at man jobber i minst 3 (eller 6) mnd før man får utbetalt sykepenger.. Så den nye arbeidsplassen risikerer særdeles lite i forhold til dette, annet enn at de eventuelt må finne en annen til å ta vikariatet ditt :-)

Det går jo også ann å være åpen om dette på intervjuet, men det er det kun du som kan avgjøre om føles riktig ut eller ei.

Man har krav på sykepenger ved sykemelding etter 4 uker, ingen arbeidsgivere kan overprøve dette.

Jeg ville søkt hvis jeg var deg. Du er jo ikke gravid enda, og vet jo ikke hvor lang tid det tar å bli det.

Jeg synes det er verre med de som søker en jobb når de er 3-4 mnd gravid og unnlater å fortelle om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...