Gå til innhold

Flørtesmiley?


Atrix

Anbefalte innlegg

Er blunkesmiley, det vil si slik:

;)

en flørtesmiley eller er det en helt normal smiley?

Leste på nett at den var flørtesmiley, men har egentlig aldri tenkt på den slik, så jeg lurte på hva andre mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Jeg synes ikke den er veldig flørtete, iallefall ikke kg-versjonen. Den er mer overlegen enn flørtete, synes jeg. Litt sånn "Ikke fortell meg noe jeg vet ;) "

...mulig det er bare meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en helt grei smiley som ikke har så mye med flørting å gjøre vil jeg si.

Er vel mer gjerne å forstå noe som kommer like etter en kommentar, fra en person som ønsker å være litt eplekjekk.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan man oppfatter smileys forskjellig. Jeg synes ofte den kan oppfattes litt overlegen/nedlatende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å bruke den før som at jeg understreker en fleip el, litt ertete, men så leste jeg en artikkel om at det egentlig er en flørtesmiley, så nå sender jeg den ikke lenger til noen av motsatt kjønn.

Det er en PT som sendte meg den, men de skal vel uansett motivere oss til å dra til trening enten for den ene eller den andre grunnen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker den når jeg mener litt mer enn hva jeg egentlig sier. Om det er en flørtende seksuell undertone eller en vennlig ertende undertone i det jeg sier har ingenting å si. Jeg syns den passer i begge sammenhenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken setning den plasseres i.

-gleder meg til å se deg i kveld ;) = flørtende

Kom ikke på noe nedlatende eksempel for øyeblikket... Får komme tilbake til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det enten en smiley som brukes for å understreke at at noe er sagt med glimt i øyet/ikke helt bokstavelig, ellers så kan den brukes nedlatende, som flere har skrevet.



Anonymous poster hash: 916a6...e69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan man oppfatter smileys forskjellig. Jeg synes ofte den kan oppfattes litt overlegen/nedlatende? :)

Jeg og. Er ofte at folk putter den bak meldinger ala "dette vet jeg/dette har jeg jo sagt før så det burde du vite/sånn er det bare"

Jeg syns :* er mer flørtesmiley :)

Anonymous poster hash: d4844...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg og. Er ofte at folk putter den bak meldinger ala "dette vet jeg/dette har jeg jo sagt før så det burde du vite/sånn er det bare"

Jeg syns :* er mer flørtesmiley :)

Anonymous poster hash: d4844...8a6

" :* " er sååå 2005 da.... :rolleyes:

neida....

joda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på at det er en flørtesmiley. Men det kan sikkert ha noe med at jeg misliker den og synes den er forferdelig stygg.



Anonymous poster hash: f4ec7...19b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker den som en flørtesmiley hvis det er i personlige meldinger.

Eller, som en veldig vag flørtesmiley.

På den måten at mottageren kan tolke det som flørting, eller ikke. Er jo det som er spennende med flørting, det er ikke alltid klar tale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...