Gå til innhold

Har du peiling på hvordan sy klær?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg symaskin, og har lyst til å begynne å sy egne klær!

Starter i det små da, men tenkte å lage et fint maxiskjørt til meg selv. Har sett filmer på youtube men får ikke med meg at de sier noe om størrelsen på stoffet man skal klippe til, og hvor stort/bredt det bør være siden man må ta i litt ekstra så man kan sy inn kanter på plaggene.

Så om midjen min er ca 70cm, hofter 90 og jeg ønsker lengde på skjørtet skal være va 140 cm langt. Hvor mye skal jeg klippe?

Håper noen har peiling. For det har nemlig ikke jeg😂

Hilsen newbie sydame😁

Anonymous poster hash: 8b50e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt meg symaskin, og har lyst til å begynne å sy egne klær!

Starter i det små da, men tenkte å lage et fint maxiskjørt til meg selv. Har sett filmer på youtube men får ikke med meg at de sier noe om størrelsen på stoffet man skal klippe til, og hvor stort/bredt det bør være siden man må ta i litt ekstra så man kan sy inn kanter på plaggene.

Så om midjen min er ca 70cm, hofter 90 og jeg ønsker lengde på skjørtet skal være va 140 cm langt. Hvor mye skal jeg klippe?

Håper noen har peiling. For det har nemlig ikke jeg😂

Hilsen newbie sydame😁

Anonymous poster hash: 8b50e...846

Samtidg ønsker jeg litt folder øverst på skjørtet. Altså like under midjen. Og skal prøve meg på å ha strikk i midjen nå først. Glidelås kan jeg sy, men vet ikke hvordan man syr inn folder i plagg.

:)

Anonymous poster hash: 8b50e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff seg et godt mønster og følg brukanvisningen der.

Eller gå på biblioteket og finn alt om håndarbeid el. Blader og les der om fremgangsmåter.

Å endre på eller lage egne mønstre er for videregående, ikke for nybegynnere.

Anonymous poster hash: f0ff7...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...