Gå til innhold

Er det mulig å ha sex med samme kjønn og fortsatt være heterofil ?


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lett å innrømme det da

Anonymous poster hash: c7c84...1e6

Jeg snakker ikke om mennesker som ikke tør å komme ut av skapet fordi de er redde for at omgivelsene kommer til å reagere negativt på at de tenner på begge kjønn, og heller ikke om mennesker som ikke er sikre på hva de tenner på.

Disse folkene har ikke noe problem med å komme med uttalelser som "Jeg elsker sex med mannen min, men to ganger i uka møter jeg ei venninne og vi fingrer, slikker og knuller vettet av hverandre. Men jeg er 100% heterofil altså!"

Men å si ordet 'bifil' - nei, ikke tale om. Det blir for skittent!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Frivillig sex med nytelse? Nei, da er en ikke lenger heterofil. Men, hvem bryr seg så lenge det er snakk om likeverdige og frivillige parter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva landsforeningen for lesbiske og homofile hadde svart dersom vi hadde stilt dem spørsmålet...



Anonymous poster hash: 0aa4a...9cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på samme måte som med det å bli døpt. Hvis du har blitt døpt er du kristen for resten av ditt liv. Har du hatt sex med en av samme kjønn er du homo for resten av ditt liv.

I alle fall i følge alle de fordømmende sjelene ute i samfunnet.



Anonymous poster hash: 32392...37a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at folk blir forvirret, og sier dem er en ting, men er kanskje noe annet, er at folk flest faktisk ikke vet at det er forskjell på heterofil og heteroseksuelle.

Er man heterofil så kan man bare forelske seg og tenke seg forhold med det motsatte kjønn, ikke samme

Er man heteroseksuell så kan man bare tenke seg å ha sex med det motsatte kjønn, ikke samme.

Så man kan altså både være heterofil og biseksuell, altså bare kunne forelske og tenke seg et forhold med der motsatte kjønn, men allikevel kunne tenkt seg å ha sex med en person uansett hvilket kjønn den er.

Anonymous poster hash: 73858...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om mennesker som ikke tør å komme ut av skapet fordi de er redde for at omgivelsene kommer til å reagere negativt på at de tenner på begge kjønn, og heller ikke om mennesker som ikke er sikre på hva de tenner på.

Disse folkene har ikke noe problem med å komme med uttalelser som "Jeg elsker sex med mannen min, men to ganger i uka møter jeg ei venninne og vi fingrer, slikker og knuller vettet av hverandre. Men jeg er 100% heterofil altså!"

Men å si ordet 'bifil' - nei, ikke tale om. Det blir for skittent!

Tenk på oss som lever i små samfunn hvor slike ting er veldig tabubelagt.. Jeg har erkjent overfor meg selv at jeg er biseksuell, tross at jeg aldri har prøvd med en mann (jeg skrev i tråden tidligere). Kunne aldri sagt dette til noen kamerater eller familie.

Jeg tror at et seksuelt forhold med en mann kunne vært fantastisk, for jeg vet at jeg liker å ha ting inni rompa, og jeg blir pinnestiv når jeg later som om en banan er en penis.. Likevel har ikke våget å gjøre noe med det. Biseksualitet hos menn er fryktelig tabu, og jeg frykter reaksjonene.. Og kommentarer som "der kommer jo skinkerytteren" osv.. Slikt har jeg hørt folk si om andre tidligere.

Anonymous poster hash: 350b3...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk på oss som lever i små samfunn hvor slike ting er veldig tabubelagt.. Jeg har erkjent overfor meg selv at jeg er biseksuell, tross at jeg aldri har prøvd med en mann (jeg skrev i tråden tidligere). Kunne aldri sagt dette til noen kamerater eller familie.

Jeg tror at et seksuelt forhold med en mann kunne vært fantastisk, for jeg vet at jeg liker å ha ting inni rompa, og jeg blir pinnestiv når jeg later som om en banan er en penis.. Likevel har ikke våget å gjøre noe med det. Biseksualitet hos menn er fryktelig tabu, og jeg frykter reaksjonene.. Og kommentarer som "der kommer jo skinkerytteren" osv.. Slikt har jeg hørt folk si om andre tidligere.

Anonymous poster hash: 350b3...4ea

Jeg snakker som sagt ikke om mennesker i din situasjon, men om mennesker som snakker åpent om at de har sex med begge kjønn, men fortsatt insisterer på å kalle seg 100% heterofile.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det? Jeg er egentlig ikke så opptatt av å finne en bås eller merkelapp, men må jeg velge, så tenker jeg nok på meg selv som hetrofil. Og det til tross for at jeg har hatt sex med begge kjønn. Jeg synes kvinner kan være pene og tiltrekkende, men sex med kvinner i bunn og grunn ikke er helt min greie. Helt ok liksom, men ikke i nærheten av den tenningen og de følelsene jeg opplever med menn. Jeg får heller ikke de samme følelsene for kvinner, og kunne ikke tenkt meg et forhold med en kvinne.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å identifisere meg selv som biseksuell praktisk sett, men det hadde føles litt som å vanne ut begrepet. Litt sånn som når man er fjortis og det er kult å fyllekline med andre jenter på fest, og liksom være "litt sånn spennende og bi".:ler: Jeg har prøv, testet og holdt meg til menn i mange år nå, uten å savne eller ha behov for å teste mer. Så ja, hetrofil, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være heterofil selv om man har sex med samme kjønn ?

Ja. Noen er usikre eller nysgjerrige, eksperimenterer, og finner ut at det ikke er deres greie. Jeg synes dessuten det er ganske problematisk å holde på som identitetspoliti.

Men så har man dem som ifølge seg selv er "110% Hetero med stor H", men som faktisk tenner på og har sex med medlemmer av samme kjønn mer eller mindre på regelmessig basis. Da er jeg så fordomsfull at jeg tenker at vedkommende enten har manglende selvinnsikt eller dårlig språkforståelse. Eller kanskje helst begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg har ingen ønsker om å ha sex med andre menn. Men dersom jeg var i sengen med en kvinne, og hennes mann med kvinnen i fokus, ville jeg kanskje, bare kanskje, ikke syns det var så fælt dersom vi berørte hverandre eller om han sug meg litt. Er jeg da bifil ? Jeg foretrekker både å leve og ha sex med utelukkende kvinner. Jeg er også kun tiltrukket av kvinner. Jeg tror jeg ville sett på meg selv som heterofil fortsatt.

Hva syns dere?

Anonymous poster hash: 0aa4a...9cd

Slik er jeg også. Har hatt sex med ei kvinne når en mann også har vært involvert. Fordi det tenner at han tenner på det. Det kan jo også være deilig og kose med ei jente og få orgasme når en mann ser på. Jeg mener også at en mann kan tenne på settingen og ha sex, kose med en mann når ei jente er med på trekanten, uten å være homofil. Jeg vet at jeg ikke er bi eller lesbisk, men kan tenne med ei jente om en mann er med :) Pga hans tenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å innse og innrømme at man er homo/bifil, egentlig? For det er man når man har sex med noen av samme kjønn, uansett hvordan en vrir og vrenger på det. Det handler ikke om at man er dømmende eller sneversynt, men at en det faktisk defineres sånn. Jeg kan påstå at en stein er en stol til jeg blir blå i fjeset, det gjør det ikke til noen sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hva er problemet med å innse og innrømme at man er homo/bifil, egentlig? For det er man når man har sex med noen av samme kjønn, uansett hvordan en vrir og vrenger på det. Det handler ikke om at man er dømmende eller sneversynt, men at en det faktisk defineres sånn. Jeg kan påstå at en stein er en stol til jeg blir blå i fjeset, det gjør det ikke til noen sannhet.

Jeg vil tro det handler om å være redd for å miste kontroll. At det er et avvik mellom den en føler at en er/skal være, og det en faktisk gjør. Litt som å innrømme at en er alkoholiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror problemet er at vi har laget veldig avgrensede båser for det språklig sett, når seksualitet og legning egentlig er mer glidende.

Derfor vil en som kunne røket på en med samme kjønn for noe seksuelt en gang i f.eks. en trekantsetting, men synes tanken å gå rundt hånd i hånd og dele livet med en person av samme kjønn er helt fremmed, og sjelden eller aldri tenner på samme kjønn, identifisere seg selv som heterofil. Det blir liksom å ta et skritt for langt å si at man er bifil eller biseksuell, da putter man seg selv i en bås man ikke føler seg hjemme i, for man føler seg heterofil.

Jeg tenker på meg selv litt som 95% heterofil, elsker menn, kan ha sex med en kvinne i trekantsetting. Hadde en periode hvor jeg fantaserte mer om kvinner og ble litt betatt av en dame på byn, da begynte jeg mer å tenke på meg selv mer som bifil, da følte jeg det passet bedre enn det gjorde før når jeg bare slikket fitte for moro skyld fordi jeg og typen dro med en dame hjem i fylla. Nå er det lenge siden jeg har hatt noen tanker om kvinner, så nå tenker jeg på meg selv mer som hetero igjen. Men jeg vet jeg lett kunne hatt trekant igjen, åpen for alt.

Vet ikke hvor mye mening dette ga, men poenget er iallefall at det ikke handler om at jeg skammer meg over å kalle meg bifil eller biseksuell, jeg bare føler at om jeg først må velge en av de merkelappene samfunnet har laget for meg, så passer jeg bedre under heterofil.

Når folk spør, så pleier jeg å svare at jeg er fleksibel. Synes det er et bedre ord.



Anonymous poster hash: eecab...f8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på oss som lever i små samfunn hvor slike ting er veldig tabubelagt.. Jeg har erkjent overfor meg selv at jeg er biseksuell, tross at jeg aldri har prøvd med en mann (jeg skrev i tråden tidligere). Kunne aldri sagt dette til noen kamerater eller familie.

Jeg tror at et seksuelt forhold med en mann kunne vært fantastisk, for jeg vet at jeg liker å ha ting inni rompa, og jeg blir pinnestiv når jeg later som om en banan er en penis.. Likevel har ikke våget å gjøre noe med det. Biseksualitet hos menn er fryktelig tabu, og jeg frykter reaksjonene.. Og kommentarer som "der kommer jo skinkerytteren" osv.. Slikt har jeg hørt folk si om andre tidligere.

Anonymous poster hash: 350b3...4ea

Hvordan er tenningen din på kvinner? Blir du like "pinnestiv" av fanatasier om damer? Vet du med sikkerhet at din biseksualitet ikke er bare et lite skritt mot homoseksualitet som du ikke helt tør vedkjenne deg enda?

Anonymous poster hash: da8c6...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er problemet med å innse og innrømme at man er homo/bifil, egentlig? For det er man når man har sex med noen av samme kjønn, uansett hvordan en vrir og vrenger på det. Det handler ikke om at man er dømmende eller sneversynt, men at en det faktisk defineres sånn. Jeg kan påstå at en stein er en stol til jeg blir blå i fjeset, det gjør det ikke til noen sannhet.

Vel, hvis man innrømmer at man er bifil har folk det fort med å komme med innvendiger om at man IKKE er det... så man kan vel aldri tilfredstille folk :S

Anonymous poster hash: 9cb8e...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...