Gå til innhold

Hvilken religion


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Miloine
Hører vel ikke til noen religion. Jeg tror ikke på noen bestemt Gud, men avviser ikke muligheten. Ut i fra det kan en vel si jeg er agnostiker.

Jeg er vel mer der jeg også!

Dersom Gud er skaperen, tror jeg nok at Gud unte selv den minste skapning å være til, og å være til som seg selv. Uansett folks legninger, holdninger ol.

Jeg klandrer heller ikke Gud for at han skapte tigeren (og andre rovdyr), men takker ham for at han ikke ga den vinger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

Religionen vår er som en oppskrift. Oppskriften alene er død. Maten bringer liv, oppskriften bare forteller hvordan du skal tilberede den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg avviser ingenting, jeg bryr meg bare ikke om det.

Da er du agnostiker.

Ateist = en som er overbevist om at det ikke finnes noen gud.

Agnostiker = en som tror at det like gjerne kan finnes en gud som at det ikke finnes en. Det vil si, en som innrømmer at han ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateist = en som er overbevist om at det ikke finnes noen gud.

Agnostiker = en som tror at det like gjerne kan finnes en gud som at det ikke finnes en. Det vil si, en som innrømmer at han ikke vet.

Ja, men Arkana sier at hun bare ikke bryr seg. :) Det er ikke det samme som å innrømme at man ikke vet eller mener at man ikke kan vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesiell tro. Jeg tror at det fins noe der, noe mer mellom himmel og jord. Men, er ingen troende sånn sett.

Endret av *Sunny*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...