Gå til innhold

tror jeg?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hva med denne.

Han gjør ikke med oss etter våre synder,

og lønner oss ikke etter våre misgjerninger.

11 Så høy som himmelen er over jorden,

så stor er Herrens nåde

mot dem som frykter ham.

12 Så langt som øst er fra vest,

så langt tar han våre synder bort fra oss.

Salme 103. 10-12

ps: legg merke til at som øst er fra vest er ganske uendelig siden vår jordklode går rundt den veien.

God bless:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest

For en fin liten samling med små vers og historier dette var, mye nyttig her for noen og enhver. :-D Tenkte jeg kunne bidra med en liten henvisning selv:

Salmene kapittel 37, vers 5:

Legg din vei i Herrens hånd, stol på ham, så griper han inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen her være så snill å gi meg en referanse på et vers jeg kan lese som tar fra meg tvil om tro og fører meg til troen?

På forhånd takk for hjelpen  :)

Jeg skulle også gjerne hatt noe som tok fra meg tvilen, men jeg klarer ikke å tro uten å tvile. Noen ganger er tvilen så sterk at det er vondt, men av en eller annen grunn overvinner troen tvilen til slutt. Det kan være helt likegyldige og dagligdagse ting er årsaken, som et hyggelig ord, en blomst, hva som helst som vekker håpet i meg igjen. Når tvilen er som sterkest har jeg hørt noen si at det hjelper å lese i Bibelen. Slik fungerer det ikke for meg. Det hjelper sjelden å lese bort min tvil, men det hjelper å lese i Bibelen når håpet igjen kommer tilbake. Jeg tror ikke det finnes et bestemt bibelvers som er til støtte og oppmuntring, for det å være i den prosessen du indirekte forteller om i ditt spørsmål, er forskjellig fra menneske til menneske. Men en ting har prosessen felles, og det er at den får deg til å bli sliten, veldig sliten. Så sliten at det eneste som hjelper er å rope til G-d: "Her er jeg!" Og da mener jeg virkelig rope av all kraft. Ikke si det inne i deg, men rope det ut. Jeg pleier å gå ut i skogen og finne meg et øde sted, og så roper jeg. Deretter leser jeg gjerne Matteus 11, 25-30. Det er min metode, og den hjelper i alle fall meg. Jeg har hørt om andre som også har fått hjelp av å gjøre noe tilsvarende - enten alene eller sammen med andre. Det er også godt å finne noen å be sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Vil takke alle her inne som har vært så snille å legge igjen sine fine små vers. :) Det har betydd utrolig mye for meg og har faktisk også vært med på å hjelpe meg igjennom en litt tung periode. Det går bedre nå så tusen takk alle sammen  :)

Godt å høre. Meget godt.

Herren velsigne deg og bevare deg. Herren la sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig. Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred. Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

På den tiden tok Jesus til orde og sa: «Jeg priser deg, Far, himmelens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige, men åpenbart det for umyndige små. 26 Ja, Far, for dette var din gode vilje. 27 Alt har min Far overgitt til meg. Ingen kjenner Sønnen, unntatt Far; og ingen kjenner Far, unntatt Sønnen og den som Sønnen vil åpenbare det for.

28 Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. 29 Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelen. 30 For mitt åk er godt og min byrde lett.»

matt 11.25-30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_hilde_*

Hei, ville bare dele noe jeg ganske nylig har forstått (og jeg har vært kristen i 13 år)... At Gud ELSKER meg og ikke vil at jeg skal være tjeneren hans, men dattera hans.

Den eldste sønnen i historien om den bortkomne sønn, og Guds respons, i Lukas 15, vers 29 og 31: Men han svarte faren: 'Her har jeg TJENT deg i alle år, og aldri har jeg gjort imot ditt bud; men meg har du ikke engang gitt et kje (...)' Faren sa til ham: 'BARNET MITT! Du er ALLTID HOS MEG, og alt mitt er ditt.'

Johannes 3, 16-18a: For så høyt har Gud elsket verden (dvs. DEG, Gud elsker DEG så høyt), at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt.

1. Johannes brev 4, 8b: (...) for Gud er kjærlighet.

Guds største ønske er at du vil være sammen med ham, så han kan få øse ut sin kjærlighet over deg.

Se også "Fars kjælighetsbrev" som er satt sammen av vers fra Bibelen. Du kan lese det her: http://www.icf-trondheim.no/kbrev.htm eller høre det her: http://www.josva-kirken.no/ma2/index.php?o...id=19&Itemid=44

Gud velsigne deg som startet tråden, og alle dere som leser dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...