Gå til innhold

Slette facebook på bursdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Je har bursdag nå den 24.november og vurderer å slette facebooken min den dagen, slik at ingen skriver på veggen min. Jeg er lei av at det alltid er konkurranse om hvem som får flest gratulasjoner på veggen sin og at folk alltid skal skryte over det. Jeg fyller 19 i år så dette høres kanskje sært ut? Jeg har fortalt det til noen, noen sier at jeg er tøff som vurderer å gjøre det, andre synes bare det høres rart ut.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: ce173...b45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare sperr veggen din for at andre kan skrive og gjem bursdagen din slik at den ikke er offentlig.

Anonymous poster hash: 54cb9...73b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sperr veggen din for at andre kan skrive og gjem bursdagen din slik at den ikke er offentlig.

Anonymous poster hash: 54cb9...73b

Jeg vurderte det, men jeg føler det er bedre at siden er helt borte. Hvis bare veggen er sperret vil folk bare begynne å lure mer. Dessuten kan personer fremdeles tagge meg selv om veggen er sperret :(

Ts

Anonymous poster hash: ce173...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg også veldig godt! Jeg er 25 og burde vært for gammel til å bry meg, men kjente på det forrige gang jeg hadde bursdag.. Helt tragisk at det skal være sånn, og jeg bestemte meg for å ikke bry meg, men var likevel lettet dagen etterpå da jeg så at jeg hadde fått "nok" gratulasjoner.. Som jeg sa, tragisk.

Mitt beste tips er å heve seg over de ubehagelige følelsene, jeg mener at vi er nødt til å ikke la sosiale medier styre livene våre på den måten! Jeg er en av den som er veldig kritisk til sosiale medier og lite aktiv i forhold til de fleste jeg kjenner, og en av grunnene er nettopp det som blir tatt opp i denne tråden! Det blir et voldsomt (og etter min mening usunt) personfokus, og en synlighet som kan være vond for mange.

Ønsker deg en kjempefin bursdag, håper du klarer å drite i facebook!



Anonymous poster hash: d7e33...0e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner deg. syns først det hørtes litt rart ut, men da jeg forstod grunnen skjønner jeg deg



Anonymous poster hash: 5fb01...16e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt gjøre det som føles rett for deg, men siden du spør etter andres meninger så synes jeg det er å overdrive. Du lager nesten mer blest om deg selv ved å slette/sperre FB den dagen eller om du bare lar det gå sin gang. Hvis du har problemer med "antall gratulasjoner", så er dette bare en unnvikelse, du tar ikke tak i problemet som ligger bak.

Jeg har aldri forstått disse enten/eller løsningene. Enten må man poste alt av skryteting på FB og bruke det som et sted for sosialt status, eller så må man slette FB. Hva med å bare bruke det med sunn fornuft?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skjul at du har bursdag. I disse Facebook-tider er det "ingen" som husker bursdagen om den ikke dukker opp på Face allikevel. (Har hatt bursdagen min skjult lenge, de som bryr seg husker det allikevel og ringer eller sender melding.)



Anonymous poster hash: 074f9...e71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bursdagen skjult i mange år, og det er kanskje like greit. Hadde antageligvis fått færre gratulasjoner enn de fleste jeg kjenner, og for å være ærlig synes jeg det er litt flaut. Så ingen gratulasjoner på min vegg:-) de som husker det gratulerer meg personlig eller på mobilen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig usikkerhet du viser, Ts.

Ja, jeg råder deg til å slette fb-kontoen din. For godt.

Anonymous poster hash: 7bb5e...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Facebook er en epeen konkurranse. Gjør som meg og gi opp hele greia. Ring folk istedenfor. Hvis noen husker bursdagen min nå så setter jeg mer pris på det. men hvis folk ikke husker, så driter jeg i ddet. Løper ikke rundt å huske på alles bursdag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skjult min fødselsdag på facebook, og ingen skriver på veggen min. De gratulasjonene jeg får kommer via inbox, sms eller en telefonsamtale av de som kjenner meg best. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en utrolig usikkerhet du viser, Ts.

Ja, jeg råder deg til å slette fb-kontoen din. For godt.

Anonymous poster hash: 7bb5e...3b3

Jeg vil ikke kalle det for usikkerhet jeg da, jeg er trygg på meg selv og facebook, er bare lei av konkurransen det er blant personer der inne. Og for å være helt ærlig så er jeg ikke en av dem som får minst gratulasjoner heller. Jeg vil bare gå utenom og slette profilen for å vise at jeg ikke bryr meg og at jeg ikke trenger facebook på bursdagen min. Så får jeg også se hvor mange som husker på den da når de ikke har facebook til å huske på den.

Ts

Anonymous poster hash: ce173...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte det, men jeg føler det er bedre at siden er helt borte. Hvis bare veggen er sperret vil folk bare begynne å lure mer. Dessuten kan personer fremdeles tagge meg selv om veggen er sperret :(

TsAnonymous poster hash: ce173...b45

Jeg har gjort det samme de siste 4 årene, er selv 21 nå, grunnen min var i hovedsak at jeg ikke gidder å få gratulasjonsmeldinger fra folk som egentlig ikke bryr seg, og som ikke aner at jeg har bursdag en gang.

Pleier bare å stenge wallen min, også har jeg alltid slik at jeg må godta ting jeg er tagget i før deg vises på wallen, så det er ikke noe problem uansett, om folk tagger meg. Nå ringer heller, eller sender melding, de som faktisk bryr seg og bil gratulerer, mye mer personlig, og mye koseligere :)

Anonymous poster hash: e2c5e...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...