Gå til innhold

Noen har vært inne på facebooken min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vetke om dette er relevant, men hver gang jeg bruker facebook fra skolen, og bruker eduroam-nettet, så står det at IP-adressen min befinner seg i Oslo, selv om jeg er i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har å gjøre med ip-adresse og nett-tilbyder å gjøre. Mitt "innloggingsted" er lokalisert ca 60 mil herfra med telefonen min!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern bor på østlandet men står hele tiden at vi logger inn fra Stavanger. Tror neppe noen i Stavanger har hacket begge kontoene våre... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida TS, ingen har hacket seg inn på facebooken din, men å skifte passord i ny og ne er uansett bare lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke logget inn på andre pc'er enn min egen, har ikke logget på to pc'er samtidig og har bare logget på her hjemme og det har alltid stått navnet på byen jeg er i (har sjekket dette de siste månedene nesten hver dag), men nå plutselig står det "Bergen", det er derfor jeg reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Skjer meg også.. blir litt nervøs her. Jeg bor i Stavanger, og nå står det at jeg har nylig hatt en gjeldende økt i Oslo?



Anonymous poster hash: 7d298...f9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som mobilen min er veldig glad i å logge seg inn via Oslo (jeg har ikke vært i hovedstaden på månedsvis), mens pcen jeg sitter ved nå treffer bra med hvor "jeg" er. Tror ikke man skal bry seg så mye om det.



Anonymous poster hash: 97367...f9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne fra mange rare steder, blant annet Israel, Polen og USA. Skyldes enkelt og greit at jobbnettverket bruker gateways litt forskjellige steder i verden. Sett på tostegsverifisering med koder på mobil, så er du helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utenlandsk IP på jobb og når jeg sjekker min logg så står det at jeg har logget på fra denne byen i utlandet IP-adressen kommer fra. Så har kanskje noe å si hva slags nettverksleverandør man har?

Anonymous poster hash: bbcbe...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når man finner ut at noen andre har vært inne på facebooken din? Jeg har et veldig vanskelig passord som det er umulig å gjette, med tjuetre bokstaver og tall. Jeg har heller ikke logget meg inn på facebook med andre datamaskiner enn min egen. Ingen har lånt dataen min heller. Jeg forstår ikke at noen har kommet inn på siden min. Under kontoopplysninger på facebook ser jeg at en i Bergen har vært inne på siden min. Jeg bor langt fra Oslo og kjenner kun 4-5 stykker som bor der. Hvordan er det mulig å hacke seg inn på en konto på facebook? Og om jeg forandrer passord, vil den personen kunne hacke seg inn igjen? For jeg tror ikke det er mulig å gjette passordet mitt, så hvordan kom denne personen inn på siden min?

Hei, gammel post med mange svar, men her er uansett en oppdatert "oppskrift" på hva man bør gjøre på Facbook for å sikre seg mot at andre får tilgang til Facbook-siden din:

1. Skift passord (skift også passord på andre tjenester om du har brukt samme passord).

2. Gå til Facebook og trykk på denne "hengelåsmenyen" du finner oppe til venstre. Velg "Vis flere innstillinger".

3. Her skrur du på "Innloggingsvarsler". Velg tekstmelding/push, da får du raskere varsling om noen prøver å logge seg på en PC/mobil/nettbrett du ikke har brukt tidligere.

4. Gå til "Godkjenning av innlogging". Her aktiverer du funksjonens som gjør at du trenger en SMS-kode når du logger på Facebook på en ny nettleser (uavhengig om den er på en mobil/nettbrett/PC/Mac). Du kan også velge å bruke en kodegenerator.

5. Gå gjerne også gjennom valget i venstremenyen som heter "Applikasjoner". Du vil sikkert bli overrasket over hvor mange som faktisk har tilgang til Facebook-kontoen din (du har gitt tillatelse til det). Fjern tillatelsen til alle apper du ikke lenger bruker.

Du bør nå være rimelig sikker på at ingen kan bruke kontoen din.

Endret av Klikk Teknologi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse loggene er ikke til å stole på. IP adresser avhenger av hvilken gateway du er på og hvor disse serverne er tilkoblet. F.eks om du er på VG eller DB vil kanskje disse være tilkoblet en server i Oslo eller Stavanger. Andre selskaper kan ha sine servere andre steder i landet. Så du kan ta det helt med ro TS, det er ingen som har "hacket" seg inn på din FB. Men som noen over her skriver; skifte passord ca hver 3 mnder lurt, og endre innstillinger så du må godkjenne en ny PC.



Anonymous poster hash: 616b2...0a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse loggene er ikke til å stole på. IP adresser avhenger av hvilken gateway du er på og hvor disse serverne er tilkoblet. F.eks om du er på VG eller DB vil kanskje disse være tilkoblet en server i Oslo eller Stavanger. Andre selskaper kan ha sine servere andre steder i landet. Så du kan ta det helt med ro TS, det er ingen som har "hacket" seg inn på din FB. Men som noen over her skriver; skifte passord ca hver 3 mnder lurt, og endre innstillinger så du må godkjenne en ny PC.

Anonymous poster hash: 616b2...0a6

Dette er helt riktig. I tillegg så kan det komme opp forskjellige innlogginger dersom du logger deg inn og ut flere ganger.

Jeg er kun på FB tre steder. Enten på jobbPC, hjemmePC eller mobil. Like fullt står det pr nå 5 pålogginger på meg, to av de i utlandet. Det er fordi jobbPC er tilknyttet et internasjonalt nettverk (internasjonalt firma)

Man skal være forsiktig, ja, men man behøver ikke være paranoid.....

Endret av Angelheart2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke verre enn å logge seg selv ut fra alle steder man oppfatter som mistenkelige via Sikkerhetsinnstillinger-fanen og deretter sjekke om man har blitt logget ut fra noen av enhetene sine. Det er forøvrig helt riktig at man ikke kan stole blindt på de stedsnavnene som står oppgitt der, men det er jo også veldig lett å undersøke det.



Anonymous poster hash: 6e759...c31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stadig mld fra facebook at det ble forsøkt åpnet fra en ukjent enhet. Klokkeslettet viser at jeg ikke har vært hjemme osv.

jeg skifter stadig passord. Jeg har passord som ingen kan gjette. (du får 100.000 om du gjetter)

Har fått mld to ganger at det ble forsøkt åpnet fra usa.

Syns det beg å bli plagsomt

Hjelper ikke meg om jeg legger inn at jeg skal ha mld på mobil, da jeg ikke har mulighet til å ha mobil fra jobb eks.



Anonymous poster hash: cda1d...2f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg får stadig mld fra facebook at det ble forsøkt åpnet fra en ukjent enhet. Klokkeslettet viser at jeg ikke har vært hjemme osv.

jeg skifter stadig passord. Jeg har passord som ingen kan gjette. (du får 100.000 om du gjetter)

Har fått mld to ganger at det ble forsøkt åpnet fra usa.

Syns det beg å bli plagsomt

Hjelper ikke meg om jeg legger inn at jeg skal ha mld på mobil, da jeg ikke har mulighet til å ha mobil fra jobb eks.

Anonymous poster hash: cda1d...2f7

Da er det kanskje selve mailen din de har tilgang på da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...