Gå til innhold

Tror du at du overlever døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Universe

At man ikke husker livet før livet betyr ikke at det ikke var noe. :)

 

Se på naturens sykluser. Det spirer, lever, visner og dør....vinteren kommer (hvile), våren kommer og så fødes alt på nytt igjen. Det er veldig trolig at vi også gjør det. Nytt liv i en ny eksistens.

Ja det hadde vert artig. Håper jeg ikke blir et insekt eller en bakterie eller noe sånt bittelite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stygt redd jeg overlever ja, har gjort det alle gangene hittil. 



Anonymous poster hash: d3614...7d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vert artig. Håper jeg ikke blir et insekt eller en bakterie eller noe sånt bittelite. 

Men hvis ikke en vet at det finnes noe annet enn den man er, så har sikkert insektene også sin dagsorden og er fornøyd med det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har blitt godt dokumentert at alle har en sjel, så jeg tror sjelen vår lever videre.

er Kristen btw.

Anonymous poster hash: b154a...5cb

Har alle dyr sjel?

Og hvor er dokumentasjonen på at det finnes sjel??? Hvis dette er noe du har funnet ut eller noen du kjenner, hvor er nobelprisen din/deres?

Mener ikke å være kvass, men når du sier noe er dokumentert så bør du kunne vise dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Liker tanken på at det er kun kroppen som dør, og at sjelen slipper fri og lever videre. Det virker litt logisk, for det er som regel kroppen som sier stopp, selv om vi ønsker å leve videre mentalt.

Bestemor fortalte at før i tiden lukket de opp vinduet når noen døde, slik at sjelen kunne fly og bli fri. Da ble kun "skallet" tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer aldri til å dø, kroppen dør, men ikke sjelen vår. Jeg har også nesten hatt en "ut av kroppen opplevelse" (astral projection), flere ganger. Det var akkurat som jeg fløy, trodde det var noe alvorlig galt med meg og at jeg døde. Ble raskt sugd tilbake til kroppen min da, men jobber med å få det helt til. 

Det er så fasinerende å tenke over livet, jorden, verden- alt er ubeskrivelig merkelig.

 

Det er så mye vi ikke mennesker kan se



Anonymous poster hash: 8751f...2bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at alle dyr har en sjel. :)

 

Også kjøttspisende bakterier?

Anonymous poster hash: 1de4e...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man dør er det jo det fysiske som dør,derfor tror jeg man lever videre på en annen måte. Jeg er ikke religiøs, jeg er høyt utdannet og glad i regler, vitenskap og nøyaktighet men akkurat ang dette tror jeg det er mer som vi ikke kan se eller vite. Kroppen er et skall og vi er et menneske i denne fysiske formen men då blir kroppen gammel/ulykke etc, og da kobles sjelen fra. Tror jeg.

Anonymous poster hash: 78b92...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kjøttspisende bakterier? Anonymous poster hash: 1de4e...63b

Du vet vel at bakterier ikke er dyr?

Anonymous poster hash: 78b92...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...