Gå til innhold

hvordan melde meg ut


Gjest Binna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest *Snart medlem*
http://www.human.no/templates/Page____168.aspx

Her finner du skjema, men det skal ellers være nok å sende et brev til din menighet hvor du opplyser om personalia og at du ønsker å melde deg ut av statskirken, helst med kopi av fødselsattest. Du vil da få et brev som bekrefter at du er utmeldt.

Ah, du kom meg i forkjøpet. Skulle akkurat til å poste denne linken selv ;)

Fødselsattest er ikke nødvendig, men legg ved kopi av dåpsattest. Hvis du ikke skulle finne denne eller ikke er døpt, kan du legge ved fødselsattest.

Endret av *Snart medlem*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte bare brev jeg. Fikk ikke beskjed om at jeg måtte legge ved noe. Kanskje jeg ikke blir utmeldt da... Tror en skal få en bekreftelse på utmeldelse i posten. Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk!

der sto forresten at man ikke trengte å sende med kopi av dåpsattest lenger. holder det å sende med kopi av bankkort? eller må det være fødselsattest?

Og det sto at det skulle ta 14 dager å få utmeldelse- attesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke sende noe som helst annet enn utmeldingsskjemaet så lenge du står i medlemsregisteret. Det sjekker du med en kjapp telefon til kirkerådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke sende noe som helst annet enn utmeldingsskjemaet så lenge du står i medlemsregisteret. Det sjekker du med en kjapp telefon til kirkerådet.

Kirkerådets sentrale register oppdateres hver 3de mnd har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager? Da bør jeg prøve på nytt tror jeg. Snart to mnd siden jeg sendte brev.

Gjør det du. Jeg har nettopp meldt meg ut for 3. gang. Begynner å tro at kirkekontoret ikke leser posten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du ikke er døpt trodde jeg at Statskirka fikk støtte for deg så lenge du ikke tilhører et annet trossamfunn, men jeg skal ikke påstå noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke er døpt trodde jeg at Statskirka fikk støtte for deg så lenge du ikke tilhører et annet trossamfunn, men jeg skal ikke påstå noe.

Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du ikke er døpt trodde jeg at Statskirka fikk støtte for deg så lenge du ikke tilhører et annet trossamfunn, men jeg skal ikke påstå noe.

Jeg trodde også at det var sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...