Gå til innhold

IKM mars 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gratulerer :)

Kjøp en test med ukesindikator :)

Anonymous poster hash: ff282...d7b

Takk :)

Har gjort det, men den forteller meg desverre ikke hvor mye nøyaktig jeg er på vei. Satser likevel på å finne ut av det snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk!!! <3

Tusen takk! :-)

Nei, jeg har ikke peiling. Men utifra hva jeg har regnet på som kaan være, må være alt fra 6-7 eller 8 uker. Er så spent og gleder meg til å få vite hvor langt jeg er. Men spørs om det blir før påske da, men jeg får vel bare være tålmodig :D

Hvilken dag er du i syklusen? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag er du i syklusen? :-D

Nå er jeg på dag 61. Men aner ikke når jeg kan ha hatt eggløsning :P Litt kjedelig å ikke vite... Men jeg håper at alt står fint til med lille frøet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på dag 61. Men aner ikke når jeg kan ha hatt eggløsning :P Litt kjedelig å ikke vite... Men jeg håper at alt står fint til med lille frøet <3

Så spennende!! Masse lykke til <3

Selv er jeg på dag 51 i min tredje syklus etter pilleslutt i aug 14...... Blir spennende å finne ut hvor langt du er på vei - du må huske å oppdatere😃 Har du noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Masse lykke til <3

Selv er jeg på dag 51 i min tredje syklus etter pilleslutt i aug 14...... Blir spennende å finne ut hvor langt du er på vei - du må huske å oppdatere Har du noen symptomer?

Tusen takk <3 Ja, det blir veldig spennende :-D ringte legen i dag og sekretæren var ikke veldig hyggelig akkurat. "Nei vi kan ikke finne ut hvor langt på vei du er, og ingen kontroll før uke 12".. Jeg tenkte bare at hvordan skal man ha den kontrollen i uke 12 når jeg ikke vet hvor langt jeg faktisk er?! Fikk heldigvis time etter påske, håper de er litt mer behjelpelig da!! :P

Jeg har vel egentlig ikke noe særlig symptomer, bortsett fra at jeg er veeeeldig trøtt. Det har jeg vært lenge, så etter positiv test skjønte jeg liksom litt mer hvorfor :P Har også vært litt svimmel, men utenom det kjenner jeg bare litt små smerter og stikkinger, sikkert livmoren som strekker seg. Heldigvis ikke vært kvalm enda, men den kan vel komme når som helst :P

Masse lykke til til deg også. Vet hvor frustrerende det er med de ustabile syklusene. Jeg klarer liksom ikke helt selv tro på at jeg faktisk har fått positiv test, men etter 5 positive tester sammenlagt fra fredag, lørdag og i dag, må jeg begynne å slå meg litt mer til ro tenker jeg :)

Du skal jo på utredning etterhvert hvis jeg ikke husker feil, skal du ikke? Det kommer uansett til å ordne seg til slutt, men det beste hadde jo vært at ting stabiliserte seg litt mer etterhvert. Masse lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk <3 Ja, det blir veldig spennende :-D ringte legen i dag og sekretæren var ikke veldig hyggelig akkurat. "Nei vi kan ikke finne ut hvor langt på vei du er, og ingen kontroll før uke 12".. Jeg tenkte bare at hvordan skal man ha den kontrollen i uke 12 når jeg ikke vet hvor langt jeg faktisk er?! Fikk heldigvis time etter påske, håper de er litt mer behjelpelig da!! :P

Jeg har vel egentlig ikke noe særlig symptomer, bortsett fra at jeg er veeeeldig trøtt. Det har jeg vært lenge, så etter positiv test skjønte jeg liksom litt mer hvorfor :P Har også vært litt svimmel, men utenom det kjenner jeg bare litt små smerter og stikkinger, sikkert livmoren som strekker seg. Heldigvis ikke vært kvalm enda, men den kan vel komme når som helst :P

Masse lykke til til deg også. Vet hvor frustrerende det er med de ustabile syklusene. Jeg klarer liksom ikke helt selv tro på at jeg faktisk har fått positiv test, men etter 5 positive tester sammenlagt fra fredag, lørdag og i dag, må jeg begynne å slå meg litt mer til ro tenker jeg :)

Du skal jo på utredning etterhvert hvis jeg ikke husker feil, skal du ikke? Det kommer uansett til å ordne seg til slutt, men det beste hadde jo vært at ting stabiliserte seg litt mer etterhvert. Masse lykke til <3

Haha, for noen kjekke folk.. Er kjipt når det første du møter hos legen er sinte/umedgjørlige sekretærer! Godt du fikk time :-D

Så spennende! Du hadde jo ganske sterke tester, så blir spennende å se !!

Ja, det stemmer. Skal til gyno om 2 uker, så dersom det ikke har skjedd noe til dess, så starter utredningen! 😃 Gleder meg <3 Tusen takk! Og gratulerer igjen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

attachicon.gifIMG_9742.jpg

Jeg er visst gravid jeg :D men jeg aner ikke når EL har vært eller når jeg egentlig skulle ha mensen. Med veldig ustabile sykluser har det ikke vært lett og jeg har ikke trodd at kroppen min skulle klare det av seg selv. Er derfor kjempe lykkelig nå! Kjedelig å ikke vite hvor langt jeg er, men regner med å finne ut av det snarest.

Sluttet på p-pillen i august 2014, og utenom bortfallsblødningen har jeg bare hatt mensen to ganger. Hadde ingen tro på at dette skulle gå av seg selv, og i hvert fall ikke før syklusene stabiliserte seg litt mer. Nå krysser jeg fingrene for at alt er som det skal og at dette går fint :)

Kjempe skummelt men også veldig gøy. Jeg er kjempe lykkelig nå :)

Åååå så gøy :D Så glad på dine vegne! Blir spennende å se hvor langt du egentlig er på vei da ;) Har du tenkt å lage deg en dagbok her inne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så gøy :D Så glad på dine vegne! Blir spennende å se hvor langt du egentlig er på vei da ;) Har du tenkt å lage deg en dagbok her inne? :)

Takk! :-D er veldig spent ja, så blir spennende å se hva legen sier i morgen :)

Det har jeg faktisk ikke tenkt på nei.. Har du? Er det til å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :-D er veldig spent ja, så blir spennende å se hva legen sier i morgen :)

Det har jeg faktisk ikke tenkt på nei.. Har du? Er det til å anbefale? :)

Oi i morgen alt - så spennende :D Gi gjerne tilbakemelding hvordan det gikk da ;)

Jeg har dagbok ja, synes det er koselig for å prate med andre i samme situasjon, ha noen å glede seg sammen med, blåse fra deg frustrasjon som ikke andre forstår - og å se tilbake på etterhvert i svangerskapet :) Tenker å skrive et lite sammendrag av svangerskapet når det er ferdig, og se på dagboka mi her inne hvordan jeg hadde det i de og de ukene ;) Det er jo en personlig ting, men en må føle på det selv om en har lyst til det :)

Her er min dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden onsdag (01.04) begynt å spotte mørkebrunt utflod, sliimete utflod. Det var rødt i på onsdag, og ellers kun brunt. Trodde jeg endelig fikk mensen igjen (er i dag på 59 i syklus i dag), men har ikke opplevd lignende tidligere. Pleier aldri å spotte før mens... Tok en g-test den onsdagen det begynte, som var helt hvit. Tør ikke ta noe ny test..... Noen opplevd lignende? Verker litt i eggstokkene og av og til inn mot livmorområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden onsdag (01.04) begynt å spotte mørkebrunt utflod, sliimete utflod. Det var rødt i på onsdag, og ellers kun brunt. Trodde jeg endelig fikk mensen igjen (er i dag på 59 i syklus i dag), men har ikke opplevd lignende tidligere. Pleier aldri å spotte før mens... Tok en g-test den onsdagen det begynte, som var helt hvit. Tør ikke ta noe ny test..... Noen opplevd lignende? Verker litt i eggstokkene og av og til inn mot livmorområdet.

Åh.. så utrolig kjedelig og frustrerende :( Jeg har aldri opplevd noe slikt, kun når jeg har gått på pillen og glemt å ta en pille eller tatt for sent. Så det kan jo ikke sammenlignes.. Du må vel bare vente å se hvordan det utvikler seg, om mensen kommer eller ikke. Dukker den ikke opp kan det være lurt å ta en ny test <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for noen kjekke folk.. Er kjipt når det første du møter hos legen er sinte/umedgjørlige sekretærer! Godt du fikk time :-D

Så spennende! Du hadde jo ganske sterke tester, så blir spennende å se !!

Ja, det stemmer. Skal til gyno om 2 uker, så dersom det ikke har skjedd noe til dess, så starter utredningen! Gleder meg <3 Tusen takk! Og gratulerer igjen

Oi i morgen alt - så spennende :D Gi gjerne tilbakemelding hvordan det gikk da ;)

Jeg har dagbok ja, synes det er koselig for å prate med andre i samme situasjon, ha noen å glede seg sammen med, blåse fra deg frustrasjon som ikke andre forstår - og å se tilbake på etterhvert i svangerskapet :) Tenker å skrive et lite sammendrag av svangerskapet når det er ferdig, og se på dagboka mi her inne hvordan jeg hadde det i de og de ukene ;) Det er jo en personlig ting, men en må føle på det selv om en har lyst til det :)

Her er min dagbok :)

I dag var jeg hos legen og det gikk heldigvis veldig fint til tross for en vanskelig sekretær da jeg bestilte timen :P Legen er heldigvis mer forståelsesfull og synes dette var bare koselig. Hun registrerte svangerskapet og fant ut via dette her hjulet til legene, at jeg var 10 uker på vei. Jeg fortalte henne selvsagt om dette med uregelmessige sykluser og at jeg selv regnet med jeg var noe under det. Hun registrerte meg likevel til OUL i uke 18 utifra menstermin, hvor jeg garantert vil bli satt tilbake en uke eller to. Men jeg er klar over det, så satser på det går fint :)

Men så til høydepunktet ved timen! Legen min har egen ultralydbenk på kontoret sitt, så jeg var så heldig å fikk se lille frøet vår i dag <3 Et tydelig foster, men fortsatt ganske lite. Og heldigvis bare én liten bebis som hun sa så fint :) Hun kunne ikke se nøyaktig hvor langt jeg er på vei der, men hun regnet med jeg var rundt 8 uker, som jeg også selv har tenkt meg frem til :-) Utrolig koselig å få se og få vite litt mer. Det ble plutselig litt mer virkelig. Nå ser jeg frem til første kontroll som er om 3 uker. Da skal jeg få se igjen og ta med min kjære <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos legen og det gikk heldigvis veldig fint til tross for en vanskelig sekretær da jeg bestilte timen :P Legen er heldigvis mer forståelsesfull og synes dette var bare koselig. Hun registrerte svangerskapet og fant ut via dette her hjulet til legene, at jeg var 10 uker på vei. Jeg fortalte henne selvsagt om dette med uregelmessige sykluser og at jeg selv regnet med jeg var noe under det. Hun registrerte meg likevel til OUL i uke 18 utifra menstermin, hvor jeg garantert vil bli satt tilbake en uke eller to. Men jeg er klar over det, så satser på det går fint :)

Men så til høydepunktet ved timen! Legen min har egen ultralydbenk på kontoret sitt, så jeg var så heldig å fikk se lille frøet vår i dag <3 Et tydelig foster, men fortsatt ganske lite. Og heldigvis bare én liten bebis som hun sa så fint :) Hun kunne ikke se nøyaktig hvor langt jeg er på vei der, men hun regnet med jeg var rundt 8 uker, som jeg også selv har tenkt meg frem til :-) Utrolig koselig å få se og få vite litt mer. Det ble plutselig litt mer virkelig. Nå ser jeg frem til første kontroll som er om 3 uker. Da skal jeg få se igjen og ta med min kjære <3

Ååå, såå glad på dine vegne! Tenk for en følelse - så utrolig gøy <3 Håper alt går bra med dere fremover - masse lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tusen takk <3 Ja, det blir veldig spennende :-D ringte legen i dag og sekretæren var ikke veldig hyggelig akkurat. "Nei vi kan ikke finne ut hvor langt på vei du er, og ingen kontroll før uke 12".. Jeg tenkte bare at hvordan skal man ha den kontrollen i uke 12 når jeg ikke vet hvor langt jeg faktisk er?! Fikk heldigvis time etter påske, håper de er litt mer behjelpelig da!! :P

Jeg har vel egentlig ikke noe særlig symptomer, bortsett fra at jeg er veeeeldig trøtt. Det har jeg vært lenge, så etter positiv test skjønte jeg liksom litt mer hvorfor :P Har også vært litt svimmel, men utenom det kjenner jeg bare litt små smerter og stikkinger, sikkert livmoren som strekker seg. Heldigvis ikke vært kvalm enda, men den kan vel komme når som helst :P

Masse lykke til til deg også. Vet hvor frustrerende det er med de ustabile syklusene. Jeg klarer liksom ikke helt selv tro på at jeg faktisk har fått positiv test, men etter 5 positive tester sammenlagt fra fredag, lørdag og i dag, må jeg begynne å slå meg litt mer til ro tenker jeg :)

Du skal jo på utredning etterhvert hvis jeg ikke husker feil, skal du ikke? Det kommer uansett til å ordne seg til slutt, men det beste hadde jo vært at ting stabiliserte seg litt mer etterhvert. Masse lykke til <3

God morgen😊 Da har jeg vært hos Gynokolog og kom til en kjempe kjekk dame!

Jeg har begynt på Provera-kur for å fremkalle mensen/blødning. Når jeg da får mensen skal jeg begynne på Pergotime fra dag 5 til dag 10 i syklusen, og allerede dag 12 i syklus skal jeg tilbake til gyno for å sjekke om det skjer noe, om det virker. I tillegg til dette, tar jeg Metformin hver dag.

Håper virkelig dette får alt til å klaffe snart<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Da har jeg vært hos Gynokolog og kom til en kjempe kjekk dame!

Jeg har begynt på Provera-kur for å fremkalle mensen/blødning. Når jeg da får mensen skal jeg begynne på Pergotime fra dag 5 til dag 10 i syklusen, og allerede dag 12 i syklus skal jeg tilbake til gyno for å sjekke om det skjer noe, om det virker. I tillegg til dette, tar jeg Metformin hver dag.

Håper virkelig dette får alt til å klaffe snart<3

Åh! Veldig spennende at ting skjer i hvertfall, og at du har fått kommet i gang med det. Nå krysser jeg fingrene for at det virker, og at ting går mer fremover for deg nå! Masse lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...