Gå til innhold

Nabobarn som bruker hagen vår som snarvei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville heller satt opp en fysisk barriere enn å si fra. Så slipper du å bli sett på som den sure naboen og så risikerer du at de gjør det kun for å plage i stedet. Sett opp noe slik at de ikke kommer forbi kjøkkenvinduet og etterhvert bygger der gjerde.



Anonymous poster hash: ce540...108
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lån en hund å la den få drite fritt i hagen en stund, så skal du se det blir slutt på at de bruker det som snarvei

Anonymous poster hash: c0285...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nabobarn som går over tomta vår som snarvei. Jeg merker det ikke annet enn at jeg ser spor i snøen om vinteren når jeg kommer ut.

Det plager meg virkelig ikke! De skal gjerne få lov til å korte av skoleveien på den måten for min del, framfor å gå hele veien rundt. Jeg ser dem av og til når de kommer hjem fra skolen, og om vi er ute da, så spør de gjerne om det er ok at de går der. Bare gå, sier jeg. Det gjør ikke meg noe om noen passerer oss der to ganger i løpet av døgnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp et gjerde rundt. Og sperr av hageområdet ditt. Ingen vits å si ifra, noen unger lærer aldri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt i fra. Folk må tåle at man ikke vil ha folk rekende på eiendommen sin i tide og utide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi nabobarn som går over tomta vår som snarvei. Jeg merker det ikke annet enn at jeg ser spor i snøen om vinteren når jeg kommer ut.

Det plager meg virkelig ikke! De skal gjerne få lov til å korte av skoleveien på den måten for min del, framfor å gå hele veien rundt. Jeg ser dem av og til når de kommer hjem fra skolen, og om vi er ute da, så spør de gjerne om det er ok at de går der. Bare gå, sier jeg. Det gjør ikke meg noe om noen passerer oss der to ganger i løpet av døgnet.

Men ts sier det er et problem for henne, siden de går rett forbi soveromsvinduet hennes. Da er det ikke særlig relevant at du ikke merker at barn går i din hage.

Jeg hadde sagt i fra fra første dag om noen begynte å gå igjennom hagen her. Vi bor slik at det ikke er innsyn i boligen fra offentligheten, men dersom noen går i hagen bak huset ser de rett inn i stua vår. Det hadde jeg absolutt ikke likt, og hadde gitt tydelig beskjed. Ville nok satt opp et skilt også.

Anonymous poster hash: 391c7...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revesaks :opplyser:

Pøs på med vann om kvelden slik at det fryser til is, det er vel mørkt når ungene går til skolen?

Piggtråd evt. strømgjerde gjerne litt gjemt bort slik at de ikke ser det.

Når ungene er skadet og ligger på sykehus skjuler du alle spor og blånekter.

Husk å spørre hva ungene gjorde i din hage i førsteomgang når foreldrene kommer og skal beskylde deg for å ha skadet ungene demes.

Anonymous poster hash: c9149...0d3

Da er jeg mye mere for det der med mannevond bikkje som ikke er din, as.

Man lar den rusle omkring og skremmer den en unge leverer man den bare tilbake.

-Hvah? Hund? Nei, det har vi ikke. Det har vi aldri hatt. :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån en hund å la den få drite fritt i hagen en stund, så skal du se det blir slutt på at de bruker det som snarvei

Anonymous poster hash: c0285...923

Eventuelt ku.

Da blir det større ruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Nei, men så mange teite kommentarer. "da blir du sett på som den sure naboen". Selvfølgelig er det ikke dermed sagt at hun blir det, bare fordi hun enkelt og greit sier i fra.

Det jeg ville gjort, var å vente på de en dag, og når du tok dem på fersken, ville jeg sagt sånn som; "jeg syns dere alle ser ut som veldig trivelige barn, men jeg syns ikke noe særlig om at dere går gjennom her til og fra skolen. Tror dere det er greit om dere bruker den vanlige veien i stedet? *rekker ut hånda og gir dem en twist hver*

Win-win.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så mange teite kommentarer. "da blir du sett på som den sure naboen". Selvfølgelig er det ikke dermed sagt at hun blir det, bare fordi hun enkelt og greit sier i fra.

Det jeg ville gjort, var å vente på de en dag, og når du tok dem på fersken, ville jeg sagt sånn som; "jeg syns dere alle ser ut som veldig trivelige barn, men jeg syns ikke noe særlig om at dere går gjennom her til og fra skolen. Tror dere det er greit om dere bruker den vanlige veien i stedet? *rekker ut hånda og gir dem en twist hver*

Win-win.

Skulle vært diplomat du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aggressiv bikkje i lang-line høres bra ut. :laugh:

Men fra spøk til alvor; jeg hadde satt opp et enkelt gjerde der barna krysset hagen, eller sagt ifra til dem. Mest sannsynlig første alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt i fra. :) Men hvis jeg var deg, ville jeg forsøkt å si det på en fin måte til dem, og forklart hvorfor du synes det er plagsomt å ha de så nært opptil huset. Er du heldig, så fungerer det.

Hvis ikke ville jeg nok sagt ifra på en litt "hardere" måte, og da er nok risikoen for å bli oppfattet som sur stor, men du har vel ikke noe valg, om du vil ha dem bort. Tenker også at det ikke er verdens undergang at et par nabobarn synes du er sur; for i realiteten ER du jo egentlig ikke det. Klarer de ikke respektere at de ikke får lov, så har de gjerne bare godt av å bli irettesatt. Men av erfaring, så lenge barna ikke er såååå små, tror jeg du har en god sjanse på en hyggelig samtale. :)



Anonymous poster hash: 5baf1...d46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts sier det er et problem for henne, siden de går rett forbi soveromsvinduet hennes. Da er det ikke særlig relevant at du ikke merker at barn går i din hage.

Jeg hadde sagt i fra fra første dag om noen begynte å gå igjennom hagen her. Vi bor slik at det ikke er innsyn i boligen fra offentligheten, men dersom noen går i hagen bak huset ser de rett inn i stua vår. Det hadde jeg absolutt ikke likt, og hadde gitt tydelig beskjed. Ville nok satt opp et skilt også.

Anonymous poster hash: 391c7...01d

De går faktisk rett forbi soveromsvinduet mitt også. Jeg har gardiner og persienner, så innsyn er jeg ikke plaget av. Men jeg hører dem ikke heller, når de går forbi i halvåttetida en dag jeg har fri.

Jeg ser ganske enkelt ikke helt problemet med dette? Er det det at man føler at noen har tråkket over en grense ved å bevege seg inn på et bestemt område, selv om de egentlig ikke er til bry og sjenanse?

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr det unger over hagen hele dagen på vei hit og dit...har ikke slått meg som et problem i det hele tatt og har ikke unger selv heller... De gjør da ingen skade de småfolkene der, de tar jo bare en snarvei?

Anonymous poster hash: 0e356...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er problemet? Blir hagen ødelagt av at de går der, eller er det bare prinsippet for deg? Bråker de?



Anonymous poster hash: 53c20...3b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Blir hagen ødelagt av at de går der, eller er det bare prinsippet for deg? Bråker de?

Anonymous poster hash: 53c20...3b5

TS skriver i startinnlegget at de går rett forbi kjøkkenvinduet, og da er det vel forståelig at hun ønsker privatliv? Dessuten, når man eier en egen eiendom burde man da forvente å kunne ha den i fred og.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går faktisk rett forbi soveromsvinduet mitt også. Jeg har gardiner og persienner, så innsyn er jeg ikke plaget av. Men jeg hører dem ikke heller, når de går forbi i halvåttetida en dag jeg har fri.

Jeg ser ganske enkelt ikke helt problemet med dette? Er det det at man føler at noen har tråkket over en grense ved å bevege seg inn på et bestemt område, selv om de egentlig ikke er til bry og sjenanse?

Poenget var at du ikke oppfatter det som et problem for deg, mens i ts sitt tilfelle så er det er problem for henne. Det er et vanlig fenomen, at enkelte reagerer på ting andre synes er helt ok. I denne tråden spør ts om hjelp og råd til et problem hun har, man løser ikke et problem med å fortelle at en selv ikke opplever det som et problem!

Anonymous poster hash: 391c7...01d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at du ikke oppfatter det som et problem for deg, mens i ts sitt tilfelle så er det er problem for henne. Det er et vanlig fenomen, at enkelte reagerer på ting andre synes er helt ok. I denne tråden spør ts om hjelp og råd til et problem hun har, man løser ikke et problem med å fortelle at en selv ikke opplever det som et problem!

Anonymous poster hash: 391c7...01d

Joda, greit det. Men her stilte jeg altså et spørsmål om hva som ligger til grunn for dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...