Gå til innhold

Ville du kalt ditt barn Apollonia ?


AnonymBruker

  

110 stemmer

  1. 1. Ville du kalt ditt barn Apollonia ?

    • Ja
      2
    • Nei
      108


Anbefalte innlegg

Her er flere fine navn med inspirasjon fra legevitenskapen. Hva med Angina, Salmonella eller Yersinia som jentenavn, og Tinnitus eller Karies som guttenavn?

Man må som sagt vite hva man bruker som utgangspunkt.

Les over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville du kalt ditt barn Apollonia ?

Anonymous poster hash: ad793...737

Herregud. Å kalle ungen det er jo ren barnemishandling. Hadde aldri tilgott foreldrene mine lm de gav meg et så idiotisk navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må som sagt vite hva man bruker som utgangspunkt.

Les over.

Det er mulig jeg var for frekk da jeg sammenlignet navnet Apollonia med sykdommer.

Beklager i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg var for frekk da jeg sammenlignet navnet Apollonia med sykdommer.

Beklager i så fall.

Ikke noe å beklage. Et sykt navn å gi sitt barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg var for frekk da jeg sammenlignet navnet Apollonia med sykdommer.

Beklager i så fall.

Jeg syns det var litt frekt, men det var en ærlig respons, da.

Når så mange reagerte sånn, så vil det jo ha vært belastende for en liten jente å ha fått det navnet. Da må man jo ikke late som noe annet, heller, for å være snill.

Ikke noe å beklage. Et sykt navn å gi sitt barn

Nei, jeg syns ikke det er sykt.

Men jeg tror ikke det passer i dag, siden så mange mangler kunnskaper om gammel europeisk kultur, fra de gamle grekerne blant annet.

Norge er blitt et sekularisert, kunnskapsløst samfunn, der det viktigste er å ikke bli sliten av fagene på skolen...

Hvis jeg traff en Apollonia, så hadde jeg tenkt på Apollon.

Men jeg hadde nok også tenkt det var et forsøk på å gi barnet et hyper-unikt navn, sånn som mange forsøker i dag.

Men jeg tror muligens det hadde vært verre å forsøke seg med Artemis.. Ingen hadde trodd det var en jente...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Å kalle ungen det er jo ren barnemishandling. Hadde aldri tilgott foreldrene mine lm de gav meg et så idiotisk navn

Det fins verre navn, du...

Leah-Chanel, foreksempel. Der mor insisterer på å si begge navnene.

Leah-Chanel, kan du dekke bordet?

Leah-Chanel, har du gjort leksene?

Har mammaen ikke fått med seg at Chanel er et etternavn?

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins verre navn, du...

Leah-Chanel, foreksempel. Der mor insisterer på å si begge navnene.

Leah-Chanel, kan du dekke bordet?

Leah-Chanel, har du gjort leksene?

Har mammaen ikke fått med seg at Chanel er et etternavn?

Syns apollonia går under samme kategori. Resultat av oppmerksomhetskåte foreldre som skal være såå superspesielle og bi barna fancy spesielle navn uten tanke på at barnet er et levende vesen som skal leve med navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns apollonia går under samme kategori. Resultat av oppmerksomhetskåte foreldre som skal være såå superspesielle og bi barna fancy spesielle navn uten tanke på at barnet er et levende vesen som skal leve med navnet

Tenk om hun bare likte navnet?

Noen har slekt i andre land så de liker navn nordmenn ikke har et forhold til..

Men, jeg assosierte på samme måten. At T.S vil ha et unikt navn av typen Tallulah Isadora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare på tannlegeklinikken min når jeg hører dette navnet. Ikke akkurat et navn jeg ville vurdert.



Anonymous poster hash: 7fdb7...bbb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke kalt ungen min det, men synes ikke det er stygt. Legger meg ikke bort i hva andre kaller sine barn, og liker at det er mangfold der som overalt ellers.

Til sammenlikning kjenner jeg et drøss med gutter og menn som heter Daniel, Simon, Aleksander etc Og jenter som heter Amalie, Emilie, Ida etc. Kjedelig når "alle" heter det samme.

Det er et spesielt navn og vil nok få kommentarer, men kommentarene vil nok stort sett bare vise nysgjerrighet over opphav og betydning.

Endret av Leini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Ville du kalt ditt barn Apollonia ?

Anonymous poster hash: ad793...737

Nei, da tenker jeg på stjernekrig og galakser samt eldgamle Hellas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om hun bare likte navnet?

Noen har slekt i andre land så de liker navn nordmenn ikke har et forhold til..

Men, jeg assosierte på samme måten. At T.S vil ha et unikt navn av typen Tallulah Isadora...

Aldri hørt om noen apolloniaer idag. Tviler på at grekere gir barna slike navn idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...