Gå til innhold

Daten er "ultrakonservativ", hva betyr det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har truffet en mann via tinder, og vi har snakket med hverandre på byen, og gått tur sammen på Søndag som var. Liker han ganske godt. I går kveld spurte han om å finne på noe på torsdag også, og han la meg til på Facebook. På informasjonen hans stod det oppført at hans politiske standpunkt var "ultrakonservativ". Dette spurte jeg han rett ut om, og fikk til svar at "det var litt av et spørsmål", og at det var han egentlig ikke, "jeg er jo ganske liberal av meg"

Så nå lurer jeg på hva det ligger i å være ultrakonservativ. Jeg snakket med moren min, og en venninne av meg, og de sa begge at det tyder på at man er "gammeldags", og er skeptisk til det som ikke er likt dem/normalen. Jeg tenker at jeg og denne mannen kanskje ikke passer sammen i det hele tatt nå pga. dette..

Jeg har tattoveringer, piercing i navlen, har flere venner som er innvandrere og noen av mine beste venner; liker det motsatte kjønn. Handler det om verdier som dette når man er ultrakonservativ?

Anonymous poster hash: e3f57...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente selvsagt at noen av bestevennene mine liker det samme kjønn som seg selv.

- Ts

Anonymous poster hash: 8c6c2...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt min trosretning til blant annet satanist på facebook før, og på innlegg jeg skrev så ble det ofte uganda og kautokeino når jeg kunne velge hvor jeg var.

Tror du skal ta det han sier til deg mer alvorlig enn det som står på facebook for å si det sånn. Er ikke sikkert han tar den delen så høytidelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at en steriotypi av "ultrakonservativ" er opptatt av fasaden, høyere utdanning, gifte seg før barn, alt skal gjøres moralsk riktig, gjerne litt høye på seg selv, ting bør gjøres på en måte som er allement akseptabelt og ikke utenfor boksen, glad i kongefamilien etc.. Ser gjerne ned på mennesker i samfunnet som ikke har likt syn.



Anonymous poster hash: 1cca6...1fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultrakonservativ er som regel ikke veldig positivt. Tenker på amerikanske republikanere som er anti-abort med en gang jeg hører ordet.



Anonymous poster hash: 9b898...270
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir neppe analsex for å si det sånn.... :)



Anonymous poster hash: d8a3f...02a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde satt min trosretning til blant annet satanist på facebook før, og på innlegg jeg skrev så ble det ofte uganda og kautokeino når jeg kunne velge hvor jeg var.

Tror du skal ta det han sier til deg mer alvorlig enn det som står på facebook for å si det sånn. Er ikke sikkert han tar den delen så høytidelig.

Isåfall er han barnslig da. Vet ikke om det er så mye bedre :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med å lete etter feil, ta heller og møt ham på torsdag, så finner du fort ut om han er barnslig eller ultrakonservaiv.



Anonymous poster hash: d1a39...661
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Om han mener det han har oppført eller ikke. Jeg vil jo påstå han gjør det. Han har svært lite info på facebooken sin ellers, dvs. ikke hvor han jobber, heller ikke bursdagsdato. Så tror nok ikke det er ment på spøk.

Vi deler nok noen meninger om at det hadde vært best å være gift før barn, og jeg vil heller ikke ta abort, og analsex er ikke et must.. Mye morsomme svar her :fnise:



Anonymous poster hash: 8c6c2...2ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konservative, norske menn er jo nam <3

Anonymous poster hash: cdb8b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du må se hele profilen under ett.
Bruker han hele facebook serilst, eller er det mye fjas?
Jeg mener...
Jeg har satt yrkene mine til å være alt fra racketforsker og dinosaurjeger til jedi knight og lykkebringer.
Mitt politiske standpunkt er alt mulig, etter hva jeg føler for der og da, når facebook ber meg legge til hvor jeg bor og sånn.

Og er han ultrakonservativ, så kan han jo være hyggelig for det.
Jeg er ikke enig med min mann i alt han mener politisk, og det er helt greit for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror han tuller. Hvem kaller seg selv for ultrakonservativ? Slik jeg ser det, er det noe en kaller andre man ser på som veldig konservative, gjerne som en solid overdrivelse og med negative konnotasjoner. Jeg tror han er ironisk. Det med at han ikke har så mye info på Facebook kan bare tyde på at han ikke tar det så seriøst, også må du ta i betraktning at han kalte seg selv for ganske så liberal, som på en måte er ganske motstridende om han hadde oppført seg selv som superkonservativ.

Bare slapp av du, bli kjent med han, ikke tenk på dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han tuller. Hvem kaller seg selv for ultrakonservativ? Slik jeg ser det, er det noe en kaller andre man ser på som veldig konservative, gjerne som en solid overdrivelse og med negative konnotasjoner. Jeg tror han er ironisk. Det med at han ikke har så mye info på Facebook kan bare tyde på at han ikke tar det så seriøst, også må du ta i betraktning at han kalte seg selv for ganske så liberal, som på en måte er ganske motstridende om han hadde oppført seg selv som superkonservativ.

Bare slapp av du, bli kjent med han, ikke tenk på dette ;)

Var hos han i går, han tuller ikke! Det er nok en viss overdrivelse, tror ikke han følger det "slavisk", men det er virkelig "ultrakonservativ" han føler definere han som person. Han kjører for eksempel aldri over fartsgrensa, han er skeptisk til utlendinger (men ikke rasist. samme gjelder meg også) og div., jeg liker å diskutere, og samme gjør han - så jeg stilte han spørsmål om hvorfor han ikke bare kaller seg konservativ? Vi drøftet dette temaet til ganske sent i går.

Har aldri tenkt over det selv, men er ganske konservativ på visse punkt selv, som i å ikke prøve særlig mye nytt - bestiller alltid samme rett på restauranten, prøver aldri noe nytt. Vet dette er et simpelt eksempel, men jeg er vel inne på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos han i går, han tuller ikke! Det er nok en viss overdrivelse, tror ikke han følger det "slavisk", men det er virkelig "ultrakonservativ" han føler definere han som person. Han kjører for eksempel aldri over fartsgrensa, han er skeptisk til utlendinger (men ikke rasist. samme gjelder meg også) og div., jeg liker å diskutere, og samme gjør han - så jeg stilte han spørsmål om hvorfor han ikke bare kaller seg konservativ? Vi drøftet dette temaet til ganske sent i går.

Har aldri tenkt over det selv, men er ganske konservativ på visse punkt selv, som i å ikke prøve særlig mye nytt - bestiller alltid samme rett på restauranten, prøver aldri noe nytt. Vet dette er et simpelt eksempel, men jeg er vel inne på noe?

Nei. Det du beskriver er å være kjedelig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Konservatisme

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ultrakonservativ&tbs=lr:lang_1no&lr=lang_no

Anonymous poster hash: ab129...35f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem er kjedelig? Meg eller han?

Jeg tør å prøve nye ting, men liker ting som det er. Blir heller beskrevet som en som er morsom å være med, ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være konservativ privat og konservativ politisk, selv om en og samme person selvsagt kan være begge deler. "Skeptisk til innvandrere" betyr vel at du misliker å dele landet med folk av annen hudfarge, det er i så fall rasisme, og da er det jo fint at dere har funnet hverandre.



Anonymous poster hash: 79645...fd7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være konservativ privat og konservativ politisk, selv om en og samme person selvsagt kan være begge deler. "Skeptisk til innvandrere" betyr vel at du misliker å dele landet med folk av annen hudfarge, det er i så fall rasisme, og da er det jo fint at dere har funnet hverandre.

Anonymous poster hash: 79645...fd7

Ja dette tenker jeg også, forskjellen med å være konservativ privat og politisk. Altså, at en liker å holde fartsgrensen og gjerne holder seg til det samme i matveien, vil jeg ikke karakterisere som konservativ politisk. Jeg kjører selv ikke over fartsgrensen, men jeg kaller meg da ikke konservativ fordiom? Det handler vel mer om lovlydighet.

Mulig han at har noen verdier som er konservative, men bortsett fra det med at han er skeptisk til utlendinger, så ser jeg ikke mye annet som tyder på at han er det politisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være konservativ privat og konservativ politisk, selv om en og samme person selvsagt kan være begge deler. "Skeptisk til innvandrere" betyr vel at du misliker å dele landet med folk av annen hudfarge, det er i så fall rasisme, og da er det jo fint at dere har funnet hverandre.

Anonymous poster hash: 79645...fd7

Fordi mange av dem ikke viser respekt, og spytter ut i "hytt og pine vær" at nordmenn er "rasister" i mange sammenhenger. Jeg har da venner som er utenlandske, som jeg er glad i, men jeg legger ikke skjul på at jeg er mer redd for å gå forbi en gjeng med utlendinger en sen lørdagskveld alene, enn jeg er redd for å gå forbi etnisk-norske.

Du trenger ikke være spydig. Jeg synes alle mennesker er like mye verdt, til tross for at jeg er skeptisk mot innvandrere.

Der glemte man anonym-knappen, gitt. Men det får så være :fnise:

Endret av smartbimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...