Gå til innhold

Erling Kagge, dårlig smak innen kunst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Keiserens nye klær.

Mye søppel som blir "bra" bare det blir markedsført på rette måten. Hvem er de såkalte ekspertene som kjøper dette?

Hva er det med dette bananskallet? Skal det provosere?

Anonymous poster hash: 2ddce...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er imponerende jeg, at noen kan kaste søppel på gulvet og få det fremstilt som kunst. Godt gjort. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver kveld, før jeg inntar sofakroken, tar jeg av meg mine sure sokkene og kaster dem midt på stuegulvet. Hver gang danner sokkeparet ulike formasjoner som danner grunnlag for refleksjon og ettertanke. Mannen min blir like sur hver gang. Den simple håndtverkere har ikke forstått at dette er STOR kunst, verdt mange millioner.

Anonymous poster hash: 2ddce...63d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Hver kveld, før jeg inntar sofakroken, tar jeg av meg mine sure sokkene og kaster dem midt på stuegulvet. Hver gang danner sokkeparet ulike formasjoner som danner grunnlag for refleksjon og ettertanke. Mannen min blir like sur hver gang. Den simple håndtverkere har ikke forstått at dette er STOR kunst, verdt mange millioner.

Anonymous poster hash: 2ddce...63d

:hoho: Godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid flere sokkepar som ligger og slenger ved senga. Lite ante jeg om at det faktisk er stor kunst! Takk til KG og Kagge for oppvåkningen!

Anonymous poster hash: 205f5...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye samtidskunst har beveget seg laaaaangt vekk fra det som "egentlig" er kunst. Det er stor forskjell på et Rembrandt-maleri og et bananskall på gulvet som må byttes ut hver dag.

Det som på en måte har blitt greia nå, er at så lenge du putter ett eller annet inn på et museum kan du kalle det kunst.

Du ville ikke kalt et bananskall på fortauet for kunst. Men det er tydeligvis kunst når det ligger på gulvet i et museum...

Jeg syns det er litt dust. Det blir for "enkelt". For tilfeldig. Det er virkelighet og realitet, ikke kunst. Kunst er kopi av virkeligheten. Bare du flytter et bananskall fra et sted til et annet, har du bare endret stedet det ligger på.

Jeg har ikke noe imot moderne kunst. Mye er fint og tankevekkende, men sånn som med bananskallet har man gått for langt. Det er bare en ide, en tanke. Ingen har skapt noe. Jeg syns egentlig det burde bli skapt et nytt begrep for denne "kunsten" som bare er.... Bananskall.

Anonymous poster hash: 187b2...528

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye samtidskunst har beveget seg laaaaangt vekk fra det som "egentlig" er kunst. Det er stor forskjell på et Rembrandt-maleri og et bananskall på gulvet som må byttes ut hver dag.

Det som på en måte har blitt greia nå, er at så lenge du putter ett eller annet inn på et museum kan du kalle det kunst.

Du ville ikke kalt et bananskall på fortauet for kunst. Men det er tydeligvis kunst når det ligger på gulvet i et museum...

Jeg syns det er litt dust. Det blir for "enkelt". For tilfeldig. Det er virkelighet og realitet, ikke kunst. Kunst er kopi av virkeligheten. Bare du flytter et bananskall fra et sted til et annet, har du bare endret stedet det ligger på.

Jeg har ikke noe imot moderne kunst. Mye er fint og tankevekkende, men sånn som med bananskallet har man gått for langt. Det er bare en ide, en tanke. Ingen har skapt noe. Jeg syns egentlig det burde bli skapt et nytt begrep for denne "kunsten" som bare er.... Bananskall.

Anonymous poster hash: 187b2...528

Hva med brannslukningsapparater som allerede henger der? Det eneste man trenger er et lite skilt under med navnet på "verket". Man kan for eksempel kalle det "Brannens Svigermor"

Anonymous poster hash: 34301...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med brannslukningsapparater som allerede henger der? Det eneste man trenger er et lite skilt under med navnet på "verket". Man kan for eksempel kalle det "Brannens Svigermor"

Anonymous poster hash: 34301...6b4

Det er sant det.

Det er jo fort gjort at gjester på et moderne-kunst museum kan gå bort til stolen til museumsvakten i hjørnet og fundere over hva det betyr.............

Anonymous poster hash: 187b2...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det.Det er jo fort gjort at gjester på et moderne-kunst museum kan gå bort til stolen til museumsvakten i hjørnet og fundere over hva det betyr............. Anonymous poster hash: 187b2...528

Hehe! Jeg har tatt meg i noe tilsvarende - og jeg har billedkunstutdanning og god kunnskap om kunst generelt, så jeg burde kanskje vite bedre! Men, man vet jo aldri med samtidskunst.. :)

Jeg har lest boken til Kagge (Kunsten å samle kunst) og må si jeg syntes den er morsom og han brenner åpenbart for temaet. Men jeg må innrømme at jeg ikke synes selve kunstsamlingen hans er så veldig interessant, jeg er ganske lei all den - etter min mening - umodne, påtatte samtidskunsten. Mye av det synes jeg blir litt for mye "kunstskole".

Anonymous poster hash: 0b4fb...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg har tatt meg i noe tilsvarende - og jeg har billedkunstutdanning og god kunnskap om kunst generelt, så jeg burde kanskje vite bedre! Men, man vet jo aldri med samtidskunst.. :)

Jeg har lest boken til Kagge (Kunsten å samle kunst) og må si jeg syntes den er morsom og han brenner åpenbart for temaet. Men jeg må innrømme at jeg ikke synes selve kunstsamlingen hans er så veldig interessant, jeg er ganske lei all den - etter min mening - umodne, påtatte samtidskunsten. Mye av det synes jeg blir litt for mye "kunstskole".

Anonymous poster hash: 0b4fb...b2e

Jeg har og kunstutdanning, men jeg ler litt av sånn kunst som bananskall på gulvet :P Det blir for dumt.

Anonymous poster hash: 187b2...528

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...