Gå til innhold

Studie eller yrkesfag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 19 og har studiekompetanse og friår nå. Vil begynne på yrkesfaglig utdanning, men føler at det er et press på å studere og er redd for å ikke bli akseptert om jeg ikke studerer jus, økonomi eller sykepleier. Hva tenker folk?



Anonymous poster hash: f2757...7e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepleie er jo yrkesfag.

Vil du ha jobb må du se på arbeidsmarkedet.

Du må også se på hva du liker selv



Anonymous poster hash: 2c4b3...228
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleie er jo yrkesfag.

Vil du ha jobb må du se på arbeidsmarkedet.

Du må også se på hva du liker selv

Anonymous poster hash: 2c4b3...228

Øh, for å bli sjukepleier må du tre år på høyskole! Det er et "praktisk" fag, men ikke noe mere yrkesfag enn advokat. Jeg trur du tenker på helsefagarbeider eller noe sånt noe, de trenger kun to år vgs og lærlingtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19 og har studiekompetanse og friår nå. Vil begynne på yrkesfaglig utdanning, men føler at det er et press på å studere og er redd for å ikke bli akseptert om jeg ikke studerer jus, økonomi eller sykepleier. Hva tenker folk?

Anonymous poster hash: f2757...7e1

Slik tenkte jeg også da jeg var 19, vurderte å studere medisin men er sjeleglad jeg ikke gjorde det. Å ha ansvar for andres helse hadde jeg mislikt sterkt i dag.

Yrkesfag er veldig undervurdert. Du kommer raskt ut i jobb og tjener penger ofte uten å måtte ta opp studielån. Siden du allerede har studiekompetanse kan du når som helst senere begynne på en høyere utdanning. Å ta høyere utdanning krever mye motivasjon og er du usikker på hva du vil kan du ende med å studere år etter år uten å ende opp med det du vil.

Jeg ville gått for yrkesfag om jeg var deg.

Anonymous poster hash: 580d8...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta yrkesrettede utdanninger, som sykepleier, lærer osv.

Men du mener nok vgs yrkesfag tenker jeg. Og det er ikke teit. Se for deg om alle hadde vært leger og advokater, verden hadde ikke gått rundt da. Vi trenger snekkere og rørleggere eller hva det er du har planer om å bli. Og hvis noen ler av deg så får du bare si det.

Anonymous poster hash: ca385...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...